Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Besvar
Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Modtaget likes: 1 gang

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af Smut 25 » 08 feb 2015 12:27

Okay Tom
Skal være ærlig er for det meste læsser jeg alle indlæg
Men har i perioder rullet forbi dine da jeg mente der er gået lidt
Negativitet i dine indlæg og ja...

Når du sejler kan jeg slet ikke forstå du ikke kan se det geniale i en scotte hvor du på vandet vil kunne hjælpe hende hjemme ved at du kan se hvad svesken fejler og kan finde hjælp til hende lige rundt om hjørnet...med div dele på lager...
til billige penge... styringen er så simpel at man i tlf kan guide en
Total intet vidende igennem en dansk menu..

jeg er selv på landevejen 1 uge af gangen og der er det sku fedt og kan guide selv mine børn igennem hvad de skal trykke på

Bevares de er 15 17 år og piger....
Kompressor rens på og en keramisk tænder så kører det kanon..
min renser for hver 35 kg og vil vove den påstand at den vil være
Istand til og køre i 2 mdr uden rens andet en pille påfyldning og tøm af aske skuffen selvfølgelig vil den ikke kunne være 100% i sin virkningsgrad til sidst men og....bare familien har varme hele tiden....

i vinter halvåret tænder den ikk så tit så det slider ikke på den...jeg ved jo at det er den du er helt oppe og ringe over...
min datter og svigersøn har lige købt hus og har monteret en 16 kW har hjulpet ham 2 gange på 3 mdr
Via tlf og den kører bare der ud af...
til info har deres set up med monteringspakke. vvp. Og vejr kompensering kostet dem 29600 kr


Muligt min indlæg er lidt rodet men er skrevet på tlf


Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Modtaget likes: 1 gang

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af Smut 25 » 08 feb 2015 12:30

triumph skrev:
Det er jeg ikke nødvendigvis enig med dig i.
At iltstyring på en scotte ikke er optimalt, er jo ikke det samme som at det ikke er en fordel det på andre fyr.
Jeg ville f.eks nødigt eje en RTB uden iltstyring.
Jeg havde en gang en Benekov, der havde iltstyring. Den brændte perfekt (når altså brænderhovedet var tæt)
Men det kræver en tæt kedel, og en nogenlunde stabil pillefødning, og at alt luft der passere kedelen, går gennem bålet. For at få en iltstyring til at fungere
iltstyring på en 10 kW scotte er ikke pengene værd har det dog selv men råder Ingen til det
da man nemt kan få den justeret ordentlig ind...

levi

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af levi » 08 feb 2015 18:05

Tom_AT skrev:
Jeg ved skam godt jeg til tider er lidt firkantet i mine udmeldinger. Men jeg står stadig fast ved hvad jeg skriver. Og jeg synes desværre NBE snakken til tider er lidt for ensporet, uanset hvor mange Scotte/Woody pillefyr der så end må være solgt.

Læser du/i alt hvad jeg skriver vil I jo også se at jeg ikke kun bander over Scotten. Jeg er fx helt enig med Triumph i at en Scotte 10 kw nok er det eneste/bedste bud på et fint pillefyr til prisen. Alternativet er jo MGM Junior som koster ca 10.000,- ekstra, hvilket helt sikkert er noget af en ekstrapris. Minibio tænker jeg godt kan være en mulig konkurrent til Scotte 10 Kw, og så alligevel ikke helt.

Det er mere når vi kommer op i 15-20 kw størrelsen at jeg er af den holdning af fx Pellux100 eller endda MGM er noget man seriøst bør kigge på. Men den snak har vi jo været igennem.

Jeg har som de fleste andre her, ikke set alle fyrene. Men jeg har været til fyrspark hos et par stykker. Kigget Scotte hos en kammerat osv. Så har skam en rimelig ide om hvad der virker og hvad der ikke virker. Sammenholdt med det jeg oplever hos dem og der jeg læser på dette forum synes jeg godt jeg kan tillade mig at skrive at der er visse svagheder på fx Scotten som man nøje skal gøre op med sig selv om man kan leve med.

Som nogle måske kan huske har jeg selv tidligere kraftigt overvejet en Scotte 16 kw. Er så gået lidt fra det igen af flere årsager. Bla økonomi grundet større ombygning. Men ligeså meget fordi der er kommet andre spændende ting på markedet, primært Pellux100 og MGM.

Og da jeg sejler og dermed er væk 2-3 mdr ad gangen er jeg afhængig af at vide at skidtet hjemme virker. Min kæreste kan sagtens selv skifte en el-tænder osv. Men med barn nr.2 på vej skal det ikke være noget hun skal gå og tænke over. Lige pt fyrer vi med brænde, hun gør også. Og har intet imod det. Men efter hun har født og jeg igen tager på havet må den gamle stoker tager over lidt igen. Ikke fordi fyret er smart, moderne eller noget. Men det kører. Og det er derfor jeg synes det er værd at nævne Scotte'n svagheder. For det er et fyr der kræver lidt af gør-det-selv manden eller kvinden. Så andre også har nævnt.
Tom du trænger bare til regelmæssig tissekone - det tror jeg vi alle her i gruppen kan sætte os ind i icon_cheesygrin.gif

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af Tom_AT » 08 feb 2015 18:09

1 gang hver 2. måned er da også en slags regelmæssighed icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

levi

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af levi » 08 feb 2015 18:10

Tom_AT skrev:1 gang hver 2. måned er da også en slags regelmæssighed icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Der må jeg lige bakke dig op Tom icon_cheesygrin.gif


Carslen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 271
Tilmeldt: 08 jan 2013 12:36
Mit fyr: Scotte 16kW
Areal: 122 + 150
Geografisk sted: MidtiSjælland
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 19 gange

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af Carslen » 08 feb 2015 19:46

hehe. Har fulgt med i tråden her og det kan da godt nok tage fart...
Det er som at læse et forum med 16årige knægte der diskutere om hvad der er bedst: windows, linux eller C64.
Det hele afhænger som altid af hvad man skal bruge det til og at man bør respektere andres synspunkter.
Men en god forumregel er at læse sit indlæg igennem inden man trykker send og tænke over om man ville sige dette hvis man stod ansigt til ansigt.
Det tror jeg næppe man ville i mange af tilfældende.
I teorien er der ikke forskel på teori og praksis.
I praksis er der.
http://stokercloud.dk/dev/carlsen.html

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af Tom_AT » 08 feb 2015 20:47

Carslen skrev:hehe. Har fulgt med i tråden her og det kan da godt nok tage fart...
Det er som at læse et forum med 16årige knægte der diskutere om hvad der er bedst: windows, linux eller C64.
Det hele afhænger som altid af hvad man skal bruge det til og at man bør respektere andres synspunkter.
Men en god forumregel er at læse sit indlæg igennem inden man trykker send og tænke over om man ville sige dette hvis man stod ansigt til ansigt.
Det tror jeg næppe man ville i mange af tilfældende.
17 årige om jeg må be.. Nå! 8)

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af newpas » 08 feb 2015 23:04

Jeg kan ikke forstå at der bliver opponeret imod at en TS (har selv en) kan koste 3-5% ekstra. Procentsatsen ved jeg ikke men der er (sgu) da logik, da TS jo sidder ved fyret, at den trækker varme ud af rummet. Der sidder nok en ventilationsekspert/vvser der kan fortælle hvor meget VARM luft der trækkes ud af en fuldt åben TS'er. Den varme luft bliver jo efterfyldt af luft udefra som kommer ind i huset og afkøler den derværende luft!

mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af mgmone » 09 feb 2015 13:04

Hej
En kedel der yder 10 kw med 8% ilt og 145 grader røg temp efter fyr og 55 grader efter TS, som står i et fyrrum med 21 grader og der er minus 7 grader ude suger 513 Watt varme gennem TS eller 5,1% af Ydelsen på 10 kW
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af lamborg » 09 feb 2015 16:26

Jeg kan sagtens se at der ryger varme ud gennem skorstenen via Ts men Karsten skriver som om dit fyr bruger 5,1% af det INDFYREDE til at smide ud gennem Ts og det tror jeg simpelt hen ikke på . Jeg er nok lidt dum (kom så Tom ellers skuffer du mig :-) men jeg kan altså også som sælger slynge om mig med en for mening mand totalt ugennemskuelige tal . Hvis du har noget oficcelt på det fra feks DTI ja så tror jeg på det og vil til at finde noget alternativ til Ts da det så med mine to ts koster ca 1,5 T om året at have to huller ud i min skorsten.. Mit fyrrum er en ikke opvarmet kælder
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Besvar