Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Besvar
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af Tom_AT » 07 feb 2015 22:19

lamborg skrev:Ah Karsten .. Hold dig nu til fakta.. 3-5% har du garanteret ikke nogen DTI test på og hvis du har vil jeg gerne se den :-) og hvilken kold luft trækker Ts ind ? Du skriver jo selv at fyret står i et varmt rum . Desuden kommer den luft jo ikke ned gennem fyret så den varme der går ud gennem Ts kan aldrig have indflydelse på indfyringseffekten .. jeg kunne jo påstå at ventilation i et fyrrum er en god ting og at den sker ganske naturligt gennem Ts er udemærket . Men jeg har nu heller ikke sagt at luftmassemåler er en dum ting det ved jeg ikke, bare spurgt om alt nyt nu også er noget værd eller det bare er nyt salgsgas..
10000 er mange penge når nu luftmassemåleren kun koster 320 Kr :-)
Det sidste var for sjov du skal jo sælge pillefyr så lidt "røg" må du kunne holde til :-)
Så er er sgu gang i NBE rytteriet igen hva..
Karsten er da efterhånden den eneste der holder sig til fakta her i tråden. Hvem er det der kloger sig i hvad en luftmassemåler koster?
Du snakker om at man bare skal have et fyr så man kan holde varmen uden en masse dimser og gizmoer. Samtidigt er du Scotte fanboy så det gør noget. Det hænger bare ikke sammen. De fleste ved da at Pillefyr+Dimser og gadget= Scotte. Vil du har simpelt pillefyr der bare varmer så køb en Atmos DP14/DP21.
Selvfølgelig er en Scotte ned at vedligeholde, de er de jo nødt til at være når de er samlet af billige stumper.

Du snakker også om at intet pillefyr kan køre helt autonomt uden vedligehold osv. Det er der intet der kan. Alle opvarmningskilder skal have service af og til, på en eller anden måde. Men fx et Hargassner pillefyr kan fint passe sig selv 1 år ad gangen. Men kræver selvfølgelig der er piller til fyret. Det samme er også gældende med et oliefyr.

Og lige en ting mere. 2 dårlige eltændere er stadig en pissedårlig løsning. Om jeg begriber hvorfor NBE ikke monterede en ordentlig eltænder i RTB brænderen, som fx Iwabo / Pellux har det. Meen, NBE er jo ikke ligefrem lig innovation.


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af lamborg » 07 feb 2015 22:26

Tom
jeg gider ikke engang kommenterer på den slags børnehave snak så stil du hen i fritteren de andre børn venter vist på dig
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af Tom_AT » 07 feb 2015 22:29

lamborg skrev:Tom
jeg gider ikke engang kommenterer på den slags børnehave snak så stil du hen i fritteren de andre børn venter vist på dig
Som skrevet af en ægte fanboy. Du formår ikke engang at argumentere for dine påstande. Tak for det :great:

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af lamborg » 07 feb 2015 23:13

Der er sgu da ikke noget at kommenterer du kommer jo bare med den ene latterlige personlige sviner efter den anden ,.. Du er bare pisser sur over at jeg ikke ville rette mig efter kong tom " se så at få ændret den overskrift " .. Men du skal ikke bestemmer hvad jeg skriver herinde...
jeg kan ikke lide dig og du kan ikke lide mig og skal vi så ikke lade den ligge der og prøve at opføre os som anstændige personer. jeg kan . Men jeg tvivler lidt på dig .
Og vis jeg skal kommentere på det så vil jeg gerne se noget belæg for at Ts koster 3-5 % i indfyrings effekt . Og en Ts har INTET med NBE at gøre og hvis du læste mit indlæg så vil kunne se at jeg også mener at RTB er for langt . den er produkseret af NBE bare lige for at slå det fast..
Og når du nu vil påklæbe mig et eller andet du har læst i et udenlandsk blad så kan jeg jo passende kalde dig for "fanboy " for MGM for alle herinde ved at når der kommer en tråd hvor nogen skriver om hvilket fyr de skal købe så skriver Tom "hvad med MGM" prøver du at få Karsten til at give dig en rabat på et nyt fyr eller hvad..
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af Tom_AT » 07 feb 2015 23:20

Wow... Der er godt nok en der har noget i klemme skal jeg love for. Ud med det min dreng.

Men for lige at tage det fra starten af. Jeg har intet imod dig som person, eftersom jeg ikke kender dig. Men noget af det du skriver på forum mener jeg ganske enkelt er noget vrøvl. Og nu du selv nævner det med overskrift. Her på dette forum er der nogle retningslinjer som alle bør overholde. At du stod med et stort problem på daværende tidspunkt gjorde ikke dig og dit problem vigtigere end andre brugere og deres problemer. Forummet er ens for alle, længere er den ikke.

Jeg er ikke MGM fanboy. Som du måske nok kan læse i diverse af mine svar er jeg ganske enkelt ret lun på MGM, men kunne lige så vel sagtens finde på at overveje Pellux 100 eller måske Atmos D14P. Eller måske endda en Scotte 10 kw.
At du skriver som du gør viser jo desværre med al tydelighed at du ikke har forstået mit budskab når jeg skriver negativt om NBE's produkter. Nemlig at NBE-koret fylder alt for meget her på forum, og ofte glemmes der at få de dårlige sider af Scotte/RTB med når der igen igen anbefales et NBE produkt.

Og hvad anstændighed angår. Er det dig eller mig der snakker om fritteren og børnehaven?
Hvor føler du dig personlig tilsvinet? Når du proklamere at Karsten ikke forholder sig til fakta må du da regne med der er risiko for at få lidt røg igen.


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af lamborg » 08 feb 2015 02:17

Hvor fanden vil du vide fra at jeg er NBE mand.. Jeg har et NBE fyr og jeg synes jeg tilfreds men så er den sgu ikke længere du. Og ja jeg skrev du hørte hjemme i en børne have og hvis du ikke kan læse at du sviner mig til i dit første indlæg så burde du nok få dine skole penge tilbage..
jeg stiller spørgsmål omkring 3-5 % tab via TS som jeg gerne vil have Karsten til at uddybe om det kan være fakta for det tror jeg ike på . Mit fyr står i en u opvamed kælder og der er der ikke noget varmetab via Ts. Men uha det må jeg nok ikke.
Og at jeg skrev hjælp i et emne betød jeg havde brug for hjælp og jeg gerne ville have at folk læste mit indlæg så de kunne komme i tanke om noget der kunne afhjælpe mit problem hurtigt. At du så mener at jeg ikke kan tillade mig det er sådan set mig ligegyldigt og du kunne ikke hjælpe hvorfor mente du så det var din pligt at skrive på en højst besynderlig måde " ta så og få ændret den overskrift " når du skrive sådan kunne jeg da ikke drømme om at ændre noget som helst.
Og hvad er der galt i at kunne lide NBE`s produkter.. Er det sådan at man skal svines til at folk som mener noget andet og skal bestemme over alt herinde.
Jeg mener det er modsat .. Ligeså snart en eller anden vover at skrive scotte_RTB osv så bliver man kaldt både det ene og det andet.Og man fylder hele tråden osv..
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Modtaget likes: 1 gang

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af Smut 25 » 08 feb 2015 08:05

ja det had er faktisk ved og ødelægge et ellers godt forum.....
Man orker efterhånden ikke og spilde sin tid på og svare når nye stiller et spørgsmål
om hvad fyr man har erfaringer med....
Næ der kommer en masse lort ud af folk på om dit og dat....
og på hvilket grundlag....

Noget man engang har læst om en lorte tænder....
ja og det er muligt det er noget billigt lort men så køb en keramisk til under 300 kr

jeg har selv været her et par år efterhånden og mener det er længe siden
man har læst at tænderne kun holdt i meget kort tid....

OG JA jeg er fan af scotten....

Men for helvede man stop jeres sædvanlige had om dit og dat....
i er til og brække jer over og i ved sku godt hvem i selv er....

Vi bringer skutte de problemer på banen der var....på import af et andet mærke

man skal jo videre.....
jeg vil ikke skrive hvad jeg mener enten kan i selv regne det ud
eller oss finder i ikke ud af det
men fandme utroligt hver eneste tråd skal ødelægges af had.. til et firma

Få jer et liv eller tal om jeres egne erfaringe ikke hvad i har læst
go søndag

nemocharley

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af nemocharley » 08 feb 2015 09:09

God Søndag Smut 25, Tom_AT og Lamborg. Smut jeg ved ikke rigtig, om jeg har et liv, men jeg er da slem til at nævne de mange forskellige pillefyrsmærker der er på det danske marked - jeg nævner også NBE´s produkter (men lader andre om at fortælle detaljeret om dem). Alt dette gør jeg velvidende at de fleste af modellerne har jeg kun set/pillet ved en eller to gange ved private eller ved forhandler. Jeg tager i øvrigt stadigvæk ud og ser på pillefyr og stokere fordi jeg synes det er skægt.

Jeg gør det fordi, at de nye der kommer og søger rådgivning har ret til at vide at der er mange muligheder ude på markedet både i 20k klassen (hvor jeg synes scotten står stærkest, hvis budgettet er til lige omkring 20k) og 25-45k klassen (Pellux 100-200, Pellmax, Atmos, Bioheat, RTB, MGM, Minibio m.fl)

Om den strategi er et udtryk for et had mod NBE´s produkter, firmaet eller folk der ejer RTB, Scotte, Woody etc. det vil jeg lade andre om at dømme. Jeg skal gerne indrømme at jeg har fundet det for ringe, den måde man (ikke) løste problemet med den manglende jordforbindelse i sneglmotor, og at nogen oplever at deres blackstar kedler er utætte med røg-gener til følge, samt enkelte eksempler på en sjusket finish på silo og gearhoved. At der på et fyr til 20k skal skiftes reservedele i ny og næ, må man leve med - og når de nu er så billige, så er det jo fint. Især for GDS-folket og folk med lyst til avanceret styring, overvågning, løbende drifts optimering osv er scotten da genial. Her talte jeg så igen om noget jeg har set, hørt og læst - jeg ejer ikke selv en scotte. Og jeg anerkender i øvrigt at der sker en løbende produktudvikling ved NBE og det nogle gange i dialog med kunderne (hvilket er ret fedt). Jeg synes måske godt de kunne fokusere mere på nogen af de ovennævnte svipsere, men det er så bare min holdning.

Da jeg startede på forum var den første anbefaling jeg fik at jeg skulle ud og se på en scotte... - og min oplevelse dengang var at scotten fyldte rigtig meget på forum, en holdning jeg også rendte i ude i virkeligheden. Men istedet for at angribe scotten, så begyndte jeg ret disciplineret (hvis jeg selv skal sige det) at liste alle de produkter op jeg kendte, når der kom en ny bruger til, som ledte efter pillefyr (ud fra en tanke om at NBE jo allerede havde et forum, og dette forum skulle gerne favne lidt bredere). Min egen oplevelse af det var at jeg måtte finde mig i en del hug på den konto - noget af det var ret groft, hvis jeg skal være helt ærlig. Men hvad fanden, jeg er jo heller ikke for god selv - og jeg må jo have trådt nogen over tæerne, siden reaktionerne kunne være så stærke.

Mht. kun at måtte tale ud fra egne erfaringer - den holder altså ikke i virkeligheden, for hvordan kan man sige om noget er bedst hvis man ikke har prøvet det hele? Min svenske løsning med start/stop og akkutank er der ikke mange der har her på forum, men alligevel er den blevet fremstillet som verdens måske ringeste og dummeste løsning (eller sådan føltes det ihvertfald en periode - men hvem ved, måske jeg, som så mange andre åbenbart, er lidt sart?). Omvendt bare fordi jeg har den løsning, så kan jeg da ikke gå ud og sige at det er den bedste løsning? Hvilket jeg i øvrigt heller ikke gør - i det hele taget anbefaler jeg den kun, hvis man vil have en akkutank som den centrale del i varmeanlægget. Og i den holdning risikerer jeg måske at irritere folk med start/stop pillefyr uden akkutank, som er har gode oplevelser med det - så det er jo ikke let.

NBE fylder meget på forum deri er jeg enig med Tom_AT. Det har dog fyldt mere også i en sådan grad, hvor jeg synes det var et problem for objektiviteten her på forum. Men det er blevet meget bedre efter min mening - der er kommet mere plads til andre mærker nu.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af Tom_AT » 08 feb 2015 09:12

Had? Ingen af jer har jo læst hvad jeg skriver.
Pudsigt som i føler jer stødt fordi man nævner de dårlige sider ved Scotten. Og alligevel følte man sig ikke for fin at skyde med spredehagl mod Ekoheat dengang det stod på. I øvrigt synes jeg i skal tænke lidt over hvordan I skriver. Ganske vist vi ikke er enige. Men i kan godt holde en ordentlig tone.

Er i øvrigt helt enig med dig Nemo.

Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Modtaget likes: 1 gang

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af Smut 25 » 08 feb 2015 10:06

Tom_AT skrev:Had? Ingen af jer har jo læst hvad jeg skriver.
Pudsigt som i føler jer stødt fordi man nævner de dårlige sider ved Scotten. Og alligevel følte man sig ikke for fin at skyde med spredehagl mod Ekoheat dengang det stod på. I øvrigt synes jeg i skal tænke lidt over hvordan I skriver. Ganske vist vi ikke er enige. Men i kan godt holde en ordentlig tone.

Er i øvrigt helt enig med dig Nemo.
Er det mig du mener der skal holde en ordentlig tone....
så må du anmelde mig så jeg blir smidt ud

hvis du prøver og skrive def el tænder i søge feltet
jep den 1 side der dukker op, er indlæg hvor du høvler på nbe s tænder....
og det er så her jeg gerne vil vide hvor du har alt den viden fra om
scotte.....
eller det er en fast tekst du har liggende hvor du bare kopiere ind for og spare tid..

ja jeg er oprigtigt træt af og læse det... jeg er her kun for og evt kan hjælpe med min erfaring
på scotte og lidt stoker har selv haft en JA stoker samt en kopi af denne...
du kan ikke finde et eneste indlæg hvor jeg forsøger og belære folk om indstillinger eller råder
folk til hvad de skal på eks en benekov...

Men fint nok jeg kan sku oss bare blive væk..jeg har ikke brug for dette forum
jeg kan snildt få varme på, men jeg syntes det er synd i sidder og råder folk til og købe noget
som i ikke har en skid erfaring med og samtidig høvler de røde discount fyr ned simpelthen utroligt
at de kan levere så mange fyr når det er så ringe de må være dygtigere
end dem der solgte lada biler...


muligt der er problemer med nogen af deres ting det benægter jeg ikke overhovedet ikke
men har man handlet et ordentligt sted så bliver de løst....

og som jeg har skrevet før har jeg erfaring med ihvertfald 5 fyr jeg har hjulpet mine venner med indkøb
montering og de kører perfekt....
ikke et eneste af disse fyr har de problemer i kommer med....

Enig der skal være plads til alle fyr jeg forsøger osse og lære om de nye
typer..
Da jeg i min omgangskreds er ham man ringer til hvis man har problemer
med sit fyr....

Så nemo fint nok du søger på ny viden det er du ikke ene om....


Besvar