Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fra olie til piller

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Fra olie til piller

Indlæg af Tom_AT » 28 jan 2015 19:23

pendec skrev: Find lige et sted jeg omtaler din adfærds vanskeligheder som en børnehave og hvad der ellers foregår i dit hoved, så nedladenhed, det har du fuking styr, tak!

Prøv at tal til andre uden at reference til din daglige omgang i en børnehave og hvor du ellers er, så kan vi snakke om at svine andre til.

Så har jeg vidst endelig gjort dig rette og givet den alt du gav. Selvom det er hårde ord men det er jo kun sådanne spydigheder du forstår, det er sgu sørgeligt
Skal vi nu ikke lige få ro på hesten.
Du lægger selv op til en masse diskussioner gang på gang. Jeg har endnu ikke oplevet en tråd hvor du er enig med nogen som helst. Jeg mistænker dig jævnligt for at holde en diskussion igang alene for diskussionens skyld. Nu er der så endelig en der reagerer på det. Så tag det da som en mand.

Jeg er da også mere end end gang blevet irettesat på dette forum for min firkantede og ligefremme måde at skrive på. Noget af det er taget til efterretning, noget andet er nok ikke :) Men vi bør sgu alle kende vores gode og dårlige sider, vi er trods alt voksne mennesker.. mere eller mindre :)


nemocharley

Fra olie til piller

Indlæg af nemocharley » 28 jan 2015 19:25

J-B skrev:

Mon vi nogensinde får at vide hvad årsagen til branden var?
http://roskilde.lokalavisen.dk/giftig-r ... 39899/1620
http://www.alarm112danmark.dk/photogall ... um_id=1231
det er ikke god reklame det der - hold da op.

dannidines

Fra olie til piller

Indlæg af dannidines » 28 jan 2015 19:32

PM sendt - jeg hopper af hesten her :-)
undskyld trådstarter - akkumuleret diskussion ødelagde din tråd.

Jeg beklager og retter min opførsel ind!

pendec

Fra olie til piller

Indlæg af pendec » 28 jan 2015 23:38

Tom_AT skrev:Jeg har endnu ikke oplevet en tråd hvor du er enig med nogen som helst. Jeg mistænker dig jævnligt for at holde en diskussion igang alene for diskussionens skyld. Nu er der så endelig en der reagerer på det. Så tag det da som en mand.
Der er jeg ikke enig.
Vi bevæger os nok ikke i samme tråde, jeg vurderer mig som rimelig enig , behjælpsom og rådsøgende , uden at debattere.
Jeg ville gerne præsentere trådene men det burde ikke være nødvendigt, det kan alle selv slå op. Fordi der er nogle rådne kar imellem et par tråde, så har alle trådt forkert nu og da, i medgang og modgang når vi målet.

Vil ikke kommentere yderligere på mig her.

TjalfeB
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 26 jan 2015 18:39

Fra olie til piller

Indlæg af TjalfeB » 16 feb 2015 22:15

Joo, jeg lever da endnu.

Har haft travlt med en masse andre ting. Har læst alle jeres indlæg, men skal nok lige læse dem igennem en gang til. Men blot en kort kommentar: budgettet kan hæves. Ikke til uanede højder, men jeg vil sgu have noget ordentligt så jeg kan sove roligt (og varmt!!) om natten.
Udgangspunktet med 20-25000 var vidst mere en antydning af, hvor lidt jeg vidste om pillefyr da jeg skrev indlægget...

Imidlertid har jeg ændret holdning lidt. Jeg har rigeligt andet at lave med huset, og fyret skal bare virke med det samme, så jeg tænker mere og mere på, at få en montør til at sætte det op (jeg skal også have ny skorsten).

Selvom der er lidt religionskrig, så får det jo alligevel folk til at komme med eksempler på gode og dårlige ting ved de forskellige mærker, så helt skidt er det altså ikke, at det stikker af med jer. ;-)
Men MGM faldt jeg hurtigt for, det betyder ikke at det nødvendigvis er bedst til prisen (eller at jeg vælger MGM) - men for mig som absolut amatør, fandt jeg MGMs hjemmeside "let læselig".


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Fra olie til piller

Indlæg af MichaelK » 16 feb 2015 22:45

MGM tror jeg bestemt heller ikke Du går galt i byen med?

Den med budgettet kender jeg godt, for jeg oplevede det samme da jeg
ledte efter pillefyr. Jeg havde et budget på 50.000,-, men endte med at
bruge 100.000,- :oops: -Netop fordi jeg også ville have noget, der spiller
fra dag 1. Jeg sover også roligt om natten icon_cheesygrin.gif


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

nemocharley

Fra olie til piller

Indlæg af nemocharley » 16 feb 2015 22:52

hvis det bliver mgm ville jeg overveje det udvidede magasin (3000l olie vil betyde ca 6 ton piller - måske 5 hvis oliefyret har meget ringe virkningsgrad)


Besvar