Fra olie til piller

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Fra olie til piller

Indlæg af triumph »

For lige og få tråden hen i retning af og hjælpe trådstarter, i stedet for interne regionskrige..... :wink:

3000 l olie til 107 m2 lyder enormt højt !?

Efter min mening bør du ikke købe et fyr der er mere end 10 KW, hvis du vil opnå en ordenlig fyringsøkonomie.
Hvis det skal være billigst, så er der biomax der lige er kommet med en ny model, samt scotten.

Lidt dyrer er der mgm junior, samt rtb.

dannidines

Fra olie til piller

Indlæg af dannidines »

Enig triumph, og det var faktisk også sådan det startede (mine anbefalinger minder om det du skriver) og det provokerede visse - så stak tråden af :)

Men back on track, ud og sparke fyr :D
triumph skrev:For lige og få tråden hen i retning af og hjælpe trådstarter, i stedet for interne regionskrige..... :wink:

3000 l olie til 107 m2 lyder enormt højt !?

Efter min mening bør du ikke købe et fyr der er mere end 10 KW, hvis du vil opnå en ordenlig fyringsøkonomie.
Hvis det skal være billigst, så er der biomax der lige er kommet med en ny model, samt scotten.

Lidt dyrer er der mgm junior, samt rtb.
pendec

Fra olie til piller

Indlæg af pendec »

dannidines skrev:Enig triumph, og det var faktisk også sådan det startede (mine anbefalinger minder om det du skriver) og det provokerede visse - så stak tråden af :)
Roden til alt ondt har en start, og du stak vist lidt til Tom_AT? Så måske skal man kikke lidt indad, før man kikker på andre.
dannidines

Fra olie til piller

Indlæg af dannidines »

Jeg ved godt du kategorisk ser alt alt ondt i mine indlæg, men i rammen af at komme med de ref. +/- jeg lige fra hoften kunne huske, så skrev jeg dem - så nej, min bemærkning om Tom's manglende ref, var ikke en målrettet kritik, men det udløste min "liste" som "her er et par pinde" til nybegynderen - det var så her du tabte sutten igen :D
pendec skrev: Roden til alt ondt har en start, og du stak vist lidt til Tom_AT? Så måske skal man kikke lidt indad, før man kikker på andre.
Lasse Elbek
Stoker IV
Stoker IV
13
Indlæg: 129
Tilmeldt: 31 mar 2011 13:02
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 204
Brændsel: Fjernvarme
Blevet takket: 2 gange

Fra olie til piller

Indlæg af Lasse Elbek »

triumph skrev:For lige og få tråden hen i retning af og hjælpe trådstarter, i stedet for interne regionskrige..... :wink:

3000 l olie til 107 m2 lyder enormt højt !?

Efter min mening bør du ikke købe et fyr der er mere end 10 KW, hvis du vil opnå en ordenlig fyringsøkonomie.
Hvis det skal være billigst, så er der biomax der lige er kommet med en ny model, samt scotten.

Lidt dyrer er der mgm junior, samt rtb.
Jeg brugte lidt over 2500 liter til 93 m2.
Nu bruger jeg knap 4000 kg træpiller - det svarer til 1700 liter olie.
Jeg skiftede hele installationen, inkl. rør.

Det hjælper noget med bedre virkningsgrad, urstyring og temperaturstyring.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Fra olie til piller

Indlæg af Tom_AT »

pendec skrev: Roden til alt ondt har en start, og du stak vist lidt til Tom_AT? Så måske skal man kikke lidt indad, før man kikker på andre.

Hold venligst mig ud af jeres diskussion.


JEg skrev som jeg gjorde da det er min holdning til NBE's produkter og for at provokere NBE koret lidt her på forum. Jeg ved jo godt selv hvad det efterfølgende afføder af piveri fra visse brugere ;-)

Jeg vil endnu engang pointere at jeg intet problem har med Scotte'n. Man får stadig et fornuftigt fyr for pengene. Men det er for mig at se vigtigt at gøre opmærksom på de børnesygdomme der stadig hænger ved fyret. Og det er noget som NBE-drengene til stadighed glemmer at nævne når de anbefaler en Scotte/RTB. Ikke mindst fordi MGM og specielt Pellux 100 er kommet på banen til konkurrencedygtig priser og et langt mere solidt design og færre problemer.
Jeg er lige ved at tro at Ekoheat har overhalet Scotten hvad driftsikkerhed angår :)
nemocharley

Fra olie til piller

Indlæg af nemocharley »

Tom_AT skrev: Jeg er lige ved at tro at Ekoheat har overhalet Scotten hvad driftsikkerhed angår :)
Du må næsten være ude og sejle, når du tør skrive det icon_cheesygrin.gif
dannidines

Fra olie til piller

Indlæg af dannidines »

Undskyld Tom, det var afgjort ikke min hensigt at inddrage dit i nogen diskussion, faktisk var en diskussion aldrig min hensigt.. Men jeg er SÅ P***E irriteret over pendec toneleje/anfægtende og nedgørende facon HVER ENESTE gang jeg skriver et indlæg efterhånden :/ - men any who, my own issue og må ignorerer ham tænker jeg - ingen grund til at smadre flere tråde på det "Anna og lotte" :)

Vedr. dit indlæg, så forsøgte jeg bare at følge op med hvad jeg lige kunn huske vedr. scotte - men for lige at fange op på MGM (super garanti og tilbehør med i prisen) og Pellux (SUPER billigt kvalitetsprodukt efter forlydne) så er det et par "prisbaskere" på markedet, eller bang for the Buck som jeg kalder det :) men Nemo nævnte på et tidspunkt Bioheat 149 var sat ned til 36000kr, og detcer dansk, kvalitet og gennemført (også en prisbasker)

Markedet er ved at vende sig ift priser og automatik til billige penge generelt :)
Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Har takket: 50 gange
Blevet takket: 39 gange

Fra olie til piller

Indlæg af J-B »

Tom_AT skrev: Jeg er lige ved at tro at Ekoheat har overhalet Scotten hvad driftsikkerhed angår :)
nemocharley skrev: Du må næsten være ude og sejle, når du tør skrive det icon_cheesygrin.gif
Mon vi nogensinde får at vide hvad årsagen til branden var?
http://roskilde.lokalavisen.dk/giftig-r ... 39899/1620
http://www.alarm112danmark.dk/photogall ... um_id=1231
pendec

Fra olie til piller

Indlæg af pendec »

dannidines skrev:Men jeg er SÅ P***E irriteret over pendec toneleje/anfægtende og nedgørende facon HVER ENESTE gang jeg skriver et indlæg efterhånden :/ -
Find lige et sted jeg omtaler din adfærds vanskeligheder som en børnehave og hvad der ellers foregår i dit hoved, så nedladenhed, det har du fuking styr, tak!

Prøv at tal til andre uden at reference til din daglige omgang i en børnehave og hvor du ellers er, så kan vi snakke om at svine andre til.

Så har jeg vidst endelig gjort dig rette og givet den alt du gav. Selvom det er hårde ord men det er jo kun sådanne spydigheder du forstår, det er sgu sørgeligt

Besvar