Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvilket pillefyr til min bolig?

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
dannidines

Hvilket pillefyr til min bolig?

Indlæg af dannidines » 21 okt 2014 15:34

Bioheat kan også gå online ;D

Men du har ret, det er ikke "need" men nymodens pjatteri, noget provenu propaganda producenterne finder på for at hive pengene op af lommerne på os :) ;D :D

Hvorfor køre bil når vi kan cykle, nej hvorfor cykle når man kan gå... Pjat til side, jeg har været online med mit fyr siden 2011 og været udsendt i to fyringssæsoner og der var det rart - ville ikke undvære det!
Jens J skrev:hvis fyret selv tænder og slukker, er det vel ikke så lidt meget for sige at man kan, en nødvendigheden er til det,
kan godt se ideen med en evt. fylde melder som kan give besked hvis tanken er ved at løbe tom, eller hvis fyret går i stå pga. en fejl,

Nå men pyt med det jeg skal ha stoker fyr med minimal arbejde ved, så tror jeg går efter en Bioheat kombineret med solvarme, satser på det vil spille max


nemocharley

Hvilket pillefyr til min bolig?

Indlæg af nemocharley » 21 okt 2014 16:21

det tror jeg bestemt det kommer til at gøre (spille max altså) - men Passats Bioheat er da ikke en stoker, kan det ikke kun brænde piller?

når du har fået det hele rigget til og det kører, vil du så ikke lave et indlæg i "mit fyrrum og mine indstillinger"? - der står ikke så meget om Bioheat derinde.

Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Modtaget likes: 1 gang

Hvilket pillefyr til min bolig?

Indlæg af Smut 25 » 21 okt 2014 19:54

dannidines skrev:Bioheat kan også gå online ;D

Men du har ret, det er ikke "need" men nymodens pjatteri, noget provenu propaganda producenterne finder på for at hive pengene op af lommerne på os :) ;D :D

Hvorfor køre bil når vi kan cykle, nej hvorfor cykle når man kan gå... Pjat til side, jeg har været online med mit fyr siden 2011 og været udsendt i to fyringssæsoner og der var det rart - ville ikke undvære det!
enig nu er jeg kun udstationeret i min lastbil her i dk hver anden uge men dam det er lækkert lige og kan holde øje
eller guide fru sørensen i tlf hvad hun skal trykke på hvis den laver ballade....
så selv en kvinde der er totalt blank hvad pillefyr angår kan guides når man ved hvilken retning den skal i...

Jens J
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 20 okt 2014 21:29
Mit fyr: Passat bioheat
Areal: 180
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Nordvest jylland
Modtaget likes: 5 gange

Hvilket pillefyr til min bolig?

Indlæg af Jens J » 21 okt 2014 20:41

he he ja den med blank kvinde vil fjernstyrring være et hit uden side stykke.

Der går lige et stykke tid inden det kommer op og køre der skal lige et ny fyrrum til inden, gulvet er pt støbt så det går frem af


Besvar