Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Gejs, twinheat, KSM????

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Besvar
Niclas
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 39
Tilmeldt: 22 jun 2014 22:26
Mit fyr: REKA HKRST20-FKS750
Areal: 250
Brændsel: Alt der kan fyldes i.
Fremviser gerne i postnummer: 4913

Gejs, twinheat, KSM????

Indlæg af Niclas » 20 aug 2014 10:23

Goddag.

Skal have et stokerfyr med en stor beholder til. Har kigget meget rundt hos forhandlerne, men syntes det er lidt svært at vælge. Nogen der har noget viden om, at det ene er bedre end det andet, eller om man i bund og grund får det samme produkt.?

Jeg er umildbart mest til et Gejs med 1500 L beholder, men har i andre nogle erfaringer eller viden i lige vil dele??
REKA HKRST20-FKS750 på vestlolland opvarmer 250 m2, i fremtiden også havestue og garage.
Fyrer med kornafrens og affald fra morgenmadsproduktion...


nemocharley

Gejs, twinheat, KSM????

Indlæg af nemocharley » 20 aug 2014 10:29

det kommer også lidt an på hvilken størrelse du har brug for - hvor stort et areal varmer du op? Kender du det nuværende forbrug?

Mit indtryk er at de alle tre er gode mærker. Umiddelbart har KSM den nyeste serie (Tuxedo) - men jeg kan ikke se om de er godkendt inde på DTI.

nemocharley

Gejs, twinheat, KSM????

Indlæg af nemocharley » 20 aug 2014 10:35

Her er listen - læg mærke til at en del stokere reelt set kun er godkendt til træpiller: http://www.biomasse.teknologisk.dk/kedl ... egning.asp

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Gejs, twinheat, KSM????

Indlæg af lamborg » 20 aug 2014 13:22

Hej nichlas...
Jeg kender ikke produktet Gejs som sådan ,men han bor ikke så langt fra mig og her på egnen går snakken i at man ikke skal handle med ham selvom produktet er godt , men fordi man er totalt glemt efter købet. Ingen service eller andet .. Men det er jo snak og ikke noget jeg selv har oplevet og jeg kender ikke manden .. Synes bare lige jeg ville nævne det selvom det måske er ondskablig sladder :-)..
Man bor jo ikke i virkeligheds "korsbæk " for ingenting :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

xkfc

Gejs, twinheat, KSM????

Indlæg af xkfc » 20 aug 2014 15:03

Hej Niclas.

Du skal nok ikke fravælge Gejs pga. lamborg´s input, det vil jo alligevel være forhandleren du skal igennem, så må det jo blive ham der skal døje med producenten hvis der bliver noget.

Jeg har selv haft en TwinHeat, det er bare totalt i orden grej. Var jeg ikke blevet forelsket :oops: i pillebrænderen, så havde jeg højst sandsynlig haft den endnu. Den var fra 85' og blev udskiftet 09' brænderen trængte nok til en udskiftning, men med mine tossede forsøg så syntes jeg at den var meget robust. Sådan en kan jeg klart anbefale. De andre to ved jeg ikke noget om.

TwinHeat og KSM har god og informativ hjemmeside hvor man kan læse om produkterne, her halter Gejs unægtelig noget bagefter.

Mvh. Kenneth


timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

Gejs, twinheat, KSM????

Indlæg af timkenneth » 21 aug 2014 06:51

hej Niclas.

hvad er det for noget brændsel du vil fyre med?


Besvar