Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny varmekilde til 250 m2 hus.

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
nemocharley

Ny varmekilde til 250 m2 hus.

Indlæg af nemocharley » 02 jul 2014 20:20

Niclas skrev:Opbevaring har jeg heldigvis masser af. Til ejendommen er der en 460 m2 stor rundbuelade med betongulv så masser af plads til fyrrum og opbevaring.

Bonden som har aftalen omkring morgenmaden, opbavarer det selv løst på sit ladegulv, og så fylder på sit REKA fyr når der er behov. Jeg ville gerne mure et fyrrum op, og så have et opbevaringsrum ved siden af, hvor en snegl enten køre det direkte til fyret eller køre det i en mindre beholder.
Jeg kan selvfølgelig ikke få nogen garanti for, at jeg kan få morgenmad de næste 20 år, men det ligger ikke i kortene, at produktionen lukker. De spild/fejlproduktioner bliver leveret i containere, og hvis bonden ikke har behov bliver det kørt ud på marken.

Jeg har søgt lidt på de forskellige stokere, og den måde som Hargassner fungere på, ville være optimal, men jeg kender dog ikke pris på sådan en fætter, men den er sikkert dyr. http://www.hargassner.dk/flipbook/2014_flis/index.html
Du skal have fat i Bent fra BVS nær Randers, han sælger Hargassner og har prisen på dem. Twinheat og KSM fortjener også et kig synes jeg.


Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Ny varmekilde til 250 m2 hus.

Indlæg af Brian B » 02 jul 2014 20:52

Hej
Hvis du vil ud i det projekt så ville jeg have den største silo på jeg kunne betale med cirkeludmader istedet for det rum, 10 m3 er ikk for stort, så skal du ikk rende og fyre i tide og utide
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx

Besvar