Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

stoker/pillefyr til fritids hus med centralvarme

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Besvar
crolle
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22 jun 2014 19:58

stoker/pillefyr til fritids hus med centralvarme

Indlæg af crolle » 22 jun 2014 20:07

hej jeg har lige købt en fritids hus hvor der er centralvame lagt ind som køre på et gammel oliefyr og det koster lidt penge så der skal et nyt fyr ind. men så er spørgsmålet bare hvad for en model jeg skal have. huset er 70 kvm og har 5 radiator og gulv varme i udestuen som forbinder de 2 hovede huse sammen det er et hus fra 78 som er bygget i gasbeton og jeg for selv lagt nyt tag på med 200 mm isolering og skiftet alle vinduer til 2-lags som isolering bliver tip top.

vis i har nogle forslag til hvad man skal vælge ville det være fint. jeg ville være meget ked af at skulle give mere en 20000 for et nyt fyr.

tak på forhånd :)


nemocharley

stoker/pillefyr til fritids hus med centralvarme

Indlæg af nemocharley » 22 jun 2014 21:40

Biomax 10kw, Scotte 10kw - kan ikke lige komme på flere under 20k. Men dertil kommer der jo også udgifter til alle de nødvendige småting - rør, pumper, shunt, trækstabilisator m.v.

Det løber op og selvom du kan lave det hele selv, så kan det godt være svært at holde under 20k. Din skorsten skal også være egnet, og fyrrummet skal leve op til skorstenfejers krav.

nemocharley

stoker/pillefyr til fritids hus med centralvarme

Indlæg af nemocharley » 24 jun 2014 23:40

måske den nye fra passat 11kw også kan handles til under 20k - kender en der har givet 19200 for sin (uden jeg dog kender de præcise omstændigheder for handlen)


Besvar