Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Alternativ til alle årstider (råd søges)

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
nemocharley

Alternativ til alle årstider (råd søges)

Indlæg af nemocharley » 24 jan 2014 09:48

IQnerd skrev:Nemo, for mig er det bare stikord og betegnelser det der haha. Men dejligt aktivt forum.
undskyld - hvis det er 30k alt inklusiv, så er der kun scotten lige pt, som kan holde sig på 20.000. Men jeg tør ikke sige om du ender med at have brugt mere end 30k, når installationen står færdig.


IQnerd
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23 jan 2014 20:32

Alternativ til alle årstider (råd søges)

Indlæg af IQnerd » 24 jan 2014 10:57

Nå ja god ide, har nogle gode rustfri-rør til det formål.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Alternativ til alle årstider (råd søges)

Indlæg af kovas » 24 jan 2014 16:09

IQnerd skrev:Måske det slet ikke skulle være den? Budgettet er som sag all inklusiv 30.000?
Hej.
Jeg undre mig over at du både vil ha pilleovn og fyr. Efter min bedste overbevisning vil det være billigere at lade fyret køre også i overgangsperioderne. En pilleovn koster vel 13-15k så hvordan du vil få den og et fyr alt inc for 30k? Hvis pilleovnen er ud over fyret så vil den gå rigtig mange år før ovnen er tjent hjem i besparelser på konveksionstab fra pillefyret. Hvis det er et must med en pilleovn så synes jeg bare at det er en dyr løsning.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

nemocharley

Alternativ til alle årstider (råd søges)

Indlæg af nemocharley » 24 jan 2014 17:12

kovas skrev:
Hej.
Jeg undre mig over at du både vil ha pilleovn og fyr. Efter min bedste overbevisning vil det være billigere at lade fyret køre også i overgangsperioderne. En pilleovn koster vel 13-15k så hvordan du vil få den og et fyr alt inc for 30k? Hvis pilleovnen er ud over fyret så vil den gå rigtig mange år før ovnen er tjent hjem i besparelser på konveksionstab fra pillefyret. Hvis det er et must med en pilleovn så synes jeg bare at det er en dyr løsning.
Måske en brændeovn i stedet for pilleovn?


Besvar