Hus med el varme - Hvilken alternativer?

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Gotlieb
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 19
Tilmeldt: 17 jun 2013 14:29
Mit fyr: Mini Bio
Areal: 156 m2
Brændsel: Piller

Hus med el varme - Hvilken alternativer?

Indlæg af Gotlieb »

Hehe ja det lidt pudsigt... Og ja det var et godt forum dengang. Nu er jeg ikke derinde så meget mere :)

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Hus med el varme - Hvilken alternativer?

Indlæg af Hjemme teori »

Det er der vist ikke noget nemt svar på, der tror jeg selv du må efterforske, men vi kunne jo give nogle hints til mulige løsninger.

Gabotherm rørpaneler, hvis man vil lave vandbårent anlæg og ikke vil have synlige rør, pynter ikke rigtigt, men kan være pænere end synlige rør
http://www.kierulff.dk/html/gabotherm.html

Større brændeovn, med gris http://www.bioovn.dk/

Gamle råd var at energi optimering skulle tjene sig hjem på ca. 7 år, ellers risikerede man at bliver overhalet inden om, men ingen tvivl om at nu mere du investere jo mere sparer du til dagligt, men hvad er den bedste forretning?

Husk også at en besparelse som et nyt varme anlæg kan gøre at det ikke kan betale sig at skifte vinduer, eller nye vinduer og isolering, gør at et nyt varme anlæg er for langt tid om at tjene sig hjem.

Jeg selv opsatte sidste år en Scotte 30kw i stedet for oliefyr, samt lavede vandbåret system i en 1/3 del af hytten samt ny VVB, pris ca. 100k. Fyret har tjent sig hjem. Hele investeringen er tjent hjem næste år, hvis det 7-9-13 ikke får større fejl inden da.
Mvh. Sophus
Besvar