Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvilket pillefyr skal jeg vælge?

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 333 gange
Modtaget likes: 333 gange

Hvilket pillefyr skal jeg vælge?

Indlæg af MichaelK » 05 sep 2012 22:22

Jeg ved hvor der står en BioLyt med autopåfyldning og det hele. Den er vist fra 2008, og
sælges for 55.000,-. Men den pris er uden montage, men stadig halv pris i forhold til
nyprisen. Sælges fordi man gerne vil have 2013 modellen. Anlæget fejler altså intet.

Placeringen er 8860 Ulstrup.



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

Hvilket pillefyr skal jeg vælge?

Indlæg af mgmone » 06 sep 2012 11:58

Hej Raastrup
Der findes anlæg på markedet med høj automatiserings grad som kan indstalleres inden for dit budget, prøv at ringe lidt rundt og få en 3-4 firmaer til at give et tilbud inden for dit budget, vælg de 2 der har mest komfort ta så ud at besøge kunder der har erfaring med dine favoritter, så har du et godt grundlag for en saglig beslutning.

Hilsen Karsten
Teknisk ansvarlig hos MGM boilers
http://www.mgmpillefyr.dk
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5464
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 402 gange
Modtaget likes: 420 gange

Hvilket pillefyr skal jeg vælge?

Indlæg af triumph » 06 sep 2012 13:15

MichaelK » 05 Sep 2012, 22:22 skrev:Jeg ved hvor der står en BioLyt med autopåfyldning og det hele. Den er vist fra 2008, og
sælges for 55.000,-. Men den pris er uden montage, men stadig halv pris i forhold til
nyprisen. Sælges fordi man gerne vil have 2013 modellen. Anlæget fejler altså intet.

Placeringen er 8860 Ulstrup.



Mvh.
hvis han bruger for 50.000 kr fyringsolie, skal anlæg være temmeligt stort

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 333 gange
Modtaget likes: 333 gange

Hvilket pillefyr skal jeg vælge?

Indlæg af MichaelK » 06 sep 2012 19:32

triumph » 06 Sep 2012, 13:15 skrev: hvis han bruger for 50.000 kr fyringsolie, skal anlæg være temmeligt stort
Mener Biolytten er en 15 kW udgave. Men ja, det kan være det kommer til at knibe?
Jeg havde ikke lige set det med olien :oops:


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

danfenne
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22 feb 2014 08:55

Hvilket pillefyr skal jeg vælge?

Indlæg af danfenne » 22 feb 2014 10:42

Hej :) Jeg er ny her, da jeg har fundet en ny interesse... nemlig at finde en erstatning for mit gasfyr. Jeg har kikket meget rundt på nettet, og kan se, og blevet anbefalet Black star ( er Woody og scotte det samme ? )

Problemet er så at jeg skal ha den ned i min lille kælder, med en lem på 67 cm gange 82 cm. Jeg ville gerne have en bs1016 der ned, men kan ikke rigtig se målene nogen steder. Er der nogen der kender dem ? Tilmed ville jeg gerne ha styringen oppe i stue plan, en 2-3 meter fra fyret. Kan man forlænge sådan et kabel ? Min plan er så at få en silo/pillemagasin der ned, også fylde piller på ude fra, igennnem et evt kloak rør eller lign, med tilhørende stor udetrakt.

Jeg har haft stor glade af at læse alle indlæg. Meget ihærdigt. Jeg glæder mig til at læse mere :) og høre også gerne hvis nogle kan anbefale andet end Black star.

hilsen Dan


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Hvilket pillefyr skal jeg vælge?

Indlæg af pille bruger » 22 feb 2014 11:17

danfenne skrev:Hej :) Jeg er ny her, da jeg har fundet en ny interesse... nemlig at finde en erstatning for mit gasfyr. Jeg har kikket meget rundt på nettet, og kan se, og blevet anbefalet Black star ( er Woody og scotte det samme ? )

Problemet er så at jeg skal ha den ned i min lille kælder, med en lem på 67 cm gange 82 cm. Jeg ville gerne have en bs1016 der ned, men kan ikke rigtig se målene nogen steder. Er der nogen der kender dem ? Tilmed ville jeg gerne ha styringen oppe i stue plan, en 2-3 meter fra fyret. Kan man forlænge sådan et kabel ? Min plan er så at få en silo/pillemagasin der ned, også fylde piller på ude fra, igennnem et evt kloak rør eller lign, med tilhørende stor udetrakt.

Jeg har haft stor glade af at læse alle indlæg. Meget ihærdigt. Jeg glæder mig til at læse mere :) og høre også gerne hvis nogle kan anbefale andet end Black star.

hilsen Dan
På side 4 kan du se målene http://www.nbe.dk/files/manager/manual% ... 202013.pdf
Det er ikke smart at have styringen oppe i stueplan, og fyret nede i kælderen.
Det giver problemer når der skal indstilles fyr.
I stedet kan du bruge en V7 eller V10 styring, og se driften af fyret på mobilen eller PC.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Hvilket pillefyr skal jeg vælge?

Indlæg af Lau » 22 feb 2014 11:53

danfenne skrev:Hej :) Jeg er ny her, da jeg har fundet en ny interesse... nemlig at finde en erstatning for mit gasfyr. Jeg har kikket meget rundt på nettet, og kan se, og blevet anbefalet Black star ( er Woody og scotte det samme ? )

Problemet er så at jeg skal ha den ned i min lille kælder, med en lem på 67 cm gange 82 cm. Jeg ville gerne have en bs1016 der ned, men kan ikke rigtig se målene nogen steder. Er der nogen der kender dem ? Tilmed ville jeg gerne ha styringen oppe i stue plan, en 2-3 meter fra fyret. Kan man forlænge sådan et kabel ? Min plan er så at få en silo/pillemagasin der ned, også fylde piller på ude fra, igennnem et evt kloak rør eller lign, med tilhørende stor udetrakt.

Jeg har haft stor glade af at læse alle indlæg. Meget ihærdigt. Jeg glæder mig til at læse mere :) og høre også gerne hvis nogle kan anbefale andet end Black star.

hilsen Dan
Se på pelburn, det virker ret fornuftigt - og de har mulighed for en ekstern styring, der styres over bluetooth, så der er ingen problemer med at føre kabler.

Jeg kender en gut på 84, han har lige fået et og han kan finde ud af at bruge det. (Så er det simpelt at bruge).

http://pelburn.dk/pb-1601/

nemocharley

Hvilket pillefyr skal jeg vælge?

Indlæg af nemocharley » 22 feb 2014 12:00

kedlen skal vel næsten kunne sænkes lodret ned gennem lemmen i gulvet? Magasinet ligeså.

du skriver du har læst en del herinde, så jeg går ud fra at du er opmærksom på brandregulativer for fyrrum, krav til skorsten, udfordringen ved at have fyret i kælder (du nævner selv kloakrør - alt efter hvor stor din kælder er kan du måske overveje at bygge et træpillerum, med skrå bund - som pillefyrets snegl går ind i m 45gr vinkel - kloakrøret skulle så gå direkte ned i dette rum).

din kedel skal hverken være for bred eller dyb - medmindre du er villig til at lave hullet i gulvet større (og fyret kan ikke stå andre steder?)

jeg så en opstilling med en Variowin som havde en ekstern snegl til at hente fra et pillerum - den kedel tog ikke meget gulvplads, men den koster jo en del. Hvad med den nye rtbkedel fra NBE, måske det var bedre at vente på den?

67x82cm - min kedel kan måske gå igennem, måske atmos, måske pellux 100 - der er også minibio og thermorossi.. - men det er lidt svært at sige om det kan lade sig gøre at få dem kantet derned. Hvor mange kw har du brug for (hvad bruger du af gas til hvor mange m2?)

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Hvilket pillefyr skal jeg vælge?

Indlæg af Tom_AT » 22 feb 2014 12:17

danfenne skrev:Hej :) Jeg er ny her, da jeg har fundet en ny interesse... nemlig at finde en erstatning for mit gasfyr. Jeg har kikket meget rundt på nettet, og kan se, og blevet anbefalet Black star ( er Woody og scotte det samme ? )

Problemet er så at jeg skal ha den ned i min lille kælder, med en lem på 67 cm gange 82 cm. Jeg ville gerne have en bs1016 der ned, men kan ikke rigtig se målene nogen steder. Er der nogen der kender dem ? Tilmed ville jeg gerne ha styringen oppe i stue plan, en 2-3 meter fra fyret. Kan man forlænge sådan et kabel ? Min plan er så at få en silo/pillemagasin der ned, også fylde piller på ude fra, igennnem et evt kloak rør eller lign, med tilhørende stor udetrakt.

Jeg har haft stor glade af at læse alle indlæg. Meget ihærdigt. Jeg glæder mig til at læse mere :) og høre også gerne hvis nogle kan anbefale andet end Black star.

hilsen Dan
Det ville være lidt smartere hvis du oprettede din egen tråd, i stedet for at skrive videre i en 2 år gammel tråd.

danfenne
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22 feb 2014 08:55

Hvilket pillefyr skal jeg vælge?

Indlæg af danfenne » 22 feb 2014 13:58

tænker en 10 kw kedel. I en hård vinter kan jeg godt bruge for 24000 kr på et år til hus på 130 plus 40 på 1.sal


Besvar