Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Brænde og pille kombi

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Brænde og pille kombi

Indlæg af Bigfoot » 11 feb 2012 12:46

Det er da meget nemt at køre på rene piller, men hvis du har muligheden nu her, for at få træ fra din nabo, gratis, så ville jeg da ikke gå udenom det.

Man kunne jo også købe en kombistoker, selvom det for nogen er et fyord herinde. Det sparer dig da for en masse ventiler og rør, når du kan nøjes med en kedel, og ikke to.
Mulighederne her, er jo både Twinheat, Gejs, KSM, Baxi. (blot for at nævne nogen af dem)
Jeg kender flere med den slags anlæg, også uden akkutank, som kører upåklageligt. Så kan man fyre lidt med pind i ny og næ, og på stoker når dovenskaben trykker for meget.
Evt kunne man jo kigge på det anlæg Leopol har til salg herinde. Mener det var ham ihvertfald, som har sin KSM combi til salg. Den er ihvertfald til en ganske fornuftig pris.

Skulle jeg skifte min stoker en dag, så blev det et kombianlæg, udelukkende fordi jeg kan få en masse træ her i nabolaget, fra diverse håndværkere og firmaer. Der er lidt arbejde i det ja, men når budgetkontoen pludselig sparer det årlige indkøb af piller for 10-12.000 kr, så er det lige til at holde ud da. Så kommer man også ud og får sig rørt lidt.

(jeg kunne også bruge lidt af de penge jeg sparer, og så købe en fastbrændselskedel til det nuværende anlæg... gider bare ikke, fyrrummet er for lille.)
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar