Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Varmepumpe eller pillefyr

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

Varmepumpe eller pillefyr

Indlæg af hahomi » 11 nov 2011 22:32

Tom_AT » 11 Nov 2011, 21:58 skrev:ja okay. Der må jeg krybe i støvet og tilstå at sådan en herculeskedel jo ganske vist ser ud til at være støbejern.

Men jeg nægter stadig at tro på at Scotte er Bio18 underlegent. Så mange tilfredse brugere her på siden taler deres eget sprog. Og man hører trods alt jævnligt om Bio18 brugere der ikke er helt tilfredse.

En anden ting man også skal tage med. Service fra VVS-eksperten er så vidt jeg ved nærmest ikke-eksisterende.
Ved du hvad Tom, jeg syntes ikke det klæder dette Forum at nedgøre nogen leverandører, der rent faktisk har en landsdækkende kæde.

M.h.t. servicen kan jeg til din orientering oplyse at den skam er eksisterende og i samme omfang som mange andre.

Jeg orker ikke at tage diskussionen op omkring Scotte, men ved nu at BioMax faktisk kører rigtig fint og jeg vil påstå, at den klarer det uden alt den automatik der er i Scotten.

Vil ikke sige så meget mere, end at jeg har bemærket at du bruger enhver anledning til at nedgøre firmaet og tilsyneladende har startet et korstog mod dem.
Vælg dine kampe med omhu.


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Varmepumpe eller pillefyr

Indlæg af Tom_AT » 11 nov 2011 22:36

Dette er et åbent forum. Hvis ros skal være velkommen skal ris også være det. Jeg har handlet enkelte småting hos VVS eksperten og læst rigeligt med dårlige ting om dem til aldrig nogensinde at ville anbefale nogen at handle der.

Et korstog? Mon ikke du nu lige skulle klappe hesten og lade være med at være så nærtagende.

Der er en grund til at jeg til enhver tid vil anbefale www.venton.dk og www.dvcenter.dk frem for vvs-eksperten. Pga langt overlegen service og produkter.

Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

Varmepumpe eller pillefyr

Indlæg af hahomi » 11 nov 2011 22:44

Tom_AT » 11 Nov 2011, 22:36 skrev:Dette er et åbent forum. Hvis ros skal være velkommen skal ris også være det. Jeg har handlet enkelte småting hos VVS eksperten og læst rigeligt med dårlige ting om dem til aldrig nogensinde at ville anbefale nogen at handle der.

Et korstog? Mon ikke du nu lige skulle klappe hesten og lade være med at være så nærtagende.

Der er en grund til at jeg til enhver tid vil anbefale http://www.venton.dk og http://www.dvcenter.dk frem for vvs-eksperten. Pga langt overlegen service og produkter.
Har set tidligere tråde, hvor der er mudderkastning efter enkelte firmaer eller enkelte stoker- eller pillefyr.

En god ting ved dig, er at du gør det så åbenlyst..........ligesom når Jehova sælger deres budskaber, men de får jo også nogen i nettet.
Vælg dine kampe med omhu.

Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Modtaget likes: 25 gange

Varmepumpe eller pillefyr

Indlæg af Flyball » 12 nov 2011 06:06

........ligesom når Jehova sælger deres budskaber, men de får jo også nogen i nettet.
Wap for en sammenligning !


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons

Snakehill
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 10 nov 2011 15:50
Mit fyr: Scotte / Blackstar 10 kW
Areal: 139
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Dagligt forbrug: 30 (feb. 2012)
Årligt forbrug: Forventer 4,5 t
Geografisk sted: Silkeborg

Varmepumpe eller pillefyr

Indlæg af Snakehill » 12 nov 2011 08:16

Hej igen.
Efter at have læst jeres meningsudvekslinger, og samtidig at set på nettet, har jeg overvejet følgende :

Biomax 16 eller 18.
Scotte 10 KW (evt. den nye mini med integreret beholder).

Det skal være nemt at bruge.
Ikke for meget, der kan gå i stykker.
Driftsikkert.

Men jeg er endnu ikke helt sikker på valget endnu.
Jeres input, såvel positive som negative, er guld værd for én som mig, der ikke har haft pillefyr før.

Vi bor i MidtJylland. Så hvis der er én af jer, der kender en rigtig god leverandør i mit område, så giv endelig lyd fra jer.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Varmepumpe eller pillefyr

Indlæg af Lintz » 12 nov 2011 08:20

Hej Snakehill - Her en forhandler liste fra NBE

http://www.nordjysk-bioenergi.dk/
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

dannidines

Varmepumpe eller pillefyr

Indlæg af dannidines » 12 nov 2011 08:41

Hej Snakehill,

Prøv at spørge om der er nogen i dit geografiske område som har henholdsvis Bio 16/18 eller Scotte/Woody 10/16/20 installeret som de har lyst til at vise frem.

På den måde kan du, med de spørgsmål / krav til eget fyr, komme ud og få en praktisk demonstration af de to mærker og deres fascetter :-)

Personligt faldt mit valg hurtigt på NBE (Scotten), et valg jeg gennemgående glad for og hvis du ser mine indlæg, altid anbefaler (Når vi snakker leverandørservice skal man godt nok knibe sine balder sammen for som leverandør at toppe NBE!!)

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Varmepumpe eller pillefyr

Indlæg af Tom_AT » 12 nov 2011 09:34

Flyball » 12 Nov 2011, 06:06 skrev: Wap for en sammenligning !


:great:
Ja der stod jeg sgu også lige af.

kent a
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 603
Tilmeldt: 19 feb 2009 07:50
Mit fyr: Bio 18
Areal: 133m2.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Dagligt forbrug: 25kg
Årligt forbrug: 6tons
Geografisk sted: Erslev på Mors
Modtaget likes: 1 gang

Varmepumpe eller pillefyr

Indlæg af kent a » 12 nov 2011 11:02

Det er jo sådan i de fleste tilfælde at hvis man oplever noget dårlig om noget så brokke man sig både her og der og alle vejne..

Men hvis man har en en god oplevelse så dele man den med ganske få..

Jeg er super glad for min Bio 18... Den køre super godt og er nemt at justere løbene hen over året..
Men jeg var nu mere glad for min gammel salamander med SMC brænder...

Bio18 er nem og rense.jeg bruger en håndkost, rensebøst, bøjet jernstang, fatning skruetrækker og en støvsuger..

når jeg renser den slukker jeg den når jeg er ude med med hunde. får min kaffe og venter en kvarter...

Renser den 100% på 20 minuter incl opstart...

Min kan nemt køre helt nede på 10% men nedfalds rør er vinklet sådan at piller bliver bremst..

Support og service har man somregl ikke noget at bruge til..

For at fyre med piller/ fastbrændsels er en livstil og noget man sætter sig ind og søger hjælp på nettet og prøver sig frem...

Hvis man ikke har det som interesse skal og kun har en pille/fastbrændsfyr for at sparre penge skal man holde sig fra det...

Da det hurtig kan blive træls..

Jeg vil sige at jeg kom fuldstændig forkert ind på denne livsstil...

Købte et hus hvor der stod en salamander og SMC brænder og havde intet forstand på det... lod det bare køre og var ligeglad.

Det blev hurtig dyr. 14tons på et år..

Så tænkte jeg, det kan sku ikke passe for det skulle jo være billiger at fyre med træ piller.

Søgte hjælp på nettet og kom i kontakt med en nærheden. Jeg tog ud og besøgte ham og han fortalte mig en masse grundlæggende om denne livsstil og derefter prøve jeg mig frem og fik en rigtig godt resultat.. det giver mig idag en god viden om hvordan jeg får det bedste ud af det jeg har at gør med...

Så mit råd til folk der overvejer at skifte til pille fyr...
Søg en masse viden tag ud og besøg folk med den type fyr du påtænker og hør deres effaringer...

Mit fyrrum kan nemt blive åbnet for folk der virkelig har planer om ændre deres liv og blive en del af "vores verden"
Bio 18 med hjemme bygget snegl

Gratis oprativsystem www.ubuntudanmark.dk
Mit system PT.
viewtopic.php?f=19&t=6292


Besvar