Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Stoker- eller pillefyr!

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Besvar
Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Stoker- eller pillefyr!

Indlæg af Jens » 28 nov 2011 22:26

Gider du opstille regnestykket, der viser at Reka-en ville være en meget bedre forretning, - så er det lidt lettere at se plus og minus.

Så kan vi fortsætte i morgen aften, det er jo ganske hyggeligt ;-)
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !


Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

Stoker- eller pillefyr!

Indlæg af hahomi » 28 nov 2011 22:35

Jens » 28 Nov 2011, 22:26 skrev:Gider du opstille regnestykket, der viser at Reka-en ville være en meget bedre forretning, - så er det lidt lettere at se plus og minus.

Så kan vi fortsætte i morgen aften, det er jo ganske hyggeligt ;-)
Det var egentlig det her link http://www.energibranchen.dk/DWSDownloa ... odim%2Eexe der fik mig til at lege lidt med tallene og til min store overraskelse kom frem til det jeg nu gjorde.
Tror egentlig ikke vi er specielt meget uenige, jeg er selv meget overrasket. Prøv at leg med tallene.........du må selvfølgelig lægge nogen forudsætninger ind om hvad du kan købe/få alternativer til og de kan jo altid diskuteres, afhængig af hvilke muligheder man har.
Vælg dine kampe med omhu.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Stoker- eller pillefyr!

Indlæg af Landlyst » 29 nov 2011 08:48

hahomi » i går 22:35



Jens » 28 Nov 2011, 22:26 skrev:Gider du opstille regnestykket, der viser at Reka-en ville være en meget bedre forretning, - så er det lidt lettere at se plus og minus.

Så kan vi fortsætte i morgen aften, det er jo ganske hyggeligt ;-)


Det var egentlig det her link http://www.energibranchen.dk/DWSDownloa ... odim%2Eexe der fik mig til at lege lidt med tallene og til min store overraskelse kom frem til det jeg nu gjorde.
Tror egentlig ikke vi er specielt meget uenige, jeg er selv meget overrasket. Prøv at leg med tallene.........du må selvfølgelig lægge nogen forudsætninger ind om hvad du kan købe/få alternativer til og de kan jo altid diskuteres, afhængig af hvilke muligheder man har.
Fik langt om længe lov at køre programmet for sikkerhedsprogrammerne... :?


Men jeg ka stadig ikke lige se hvordan du ka påstå det er bedre at købe en dyr stoker frem for en billig pillebrænder?? :shock: :shock:

Du skal jo huske at selv om du ka fyre med andre billiger ting (hvis man kan/har tid/mulighed for at finde dem) så har du jo stadig når du har tjent anlæget hjem i besparelse, stadig f.eks. en klump jern til måske 25k eller 75k til at stå....

Og hvis man fyre med piller så er der ingen grund til at gøre det i en kedel der er 3 gange så dyr....

Det er det sammen som med biler... hvis du skal fra a til b, hvad er så bedst en lada til 10k eller en McLaren til 10mill??? De gør det samme, de må køre det samme.... :great:

Så altså du ka ikke komme med den påstand, da den slags investeringer har faktore som du IKKE ka prissætte.... Men vil man ha så lidt arbejde som muligt og så billigt så muligt, så bliver investeringen ikke billiger af at den er dyr i anskaffelse....

For der er heller ikke så stor forskel på piller, kontra pris... du ka da se at nogle har haft store problemer med de dyre/"gode" mærker... og andre køber det billigeste og har ingen problemer....

Men jeg er da ikke i tvivl om at sådan en som Klaus, er bedst tjent med en go stoker... For han har mulighederne og lysten til alternativer.... Ham ville sgu have problemer hvis han prøvede det i en scotte som han gør med benekoven.... icon_cheesygrin.gif

Men en som ikke kan/vil hvad han gør, vil da klart være bedst tjent med en billig pillebrænder.....

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

Stoker- eller pillefyr!

Indlæg af timkenneth » 29 nov 2011 09:05

medina/madonna? urtekniv/sweitzer kniv?

vælg selv ;)

Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

Stoker- eller pillefyr!

Indlæg af hahomi » 29 nov 2011 09:26

timkenneth » 29 Nov 2011, 09:05 skrev:medina/madonna? urtekniv/sweitzer kniv?

vælg selv ;)
Det var da noget af en sammenligning: Madonna / Stokerfyr :wink:
Vælg dine kampe med omhu.


Besvar