Oliefyr ud - stoker ind - men hvilken

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 34 gange

Re: Oliefyr ud - stoker ind - men hvilken

Indlæg af Flemmingth »

Så er afgørelsen truffet.
Det endte med et Baxi Multiheat 1.5-350 med iltstyring og varmtvandsspiral, som bliver bestilt hos DVCenter.
Og hvorfor så det ?
Jeg har gennempløjet (næsten) samtlige hjemmesider med stokeranlæg, og plaget mange leverandører med spørgsmål.
Nogle fravalgte sig selv fra ved ikke at reagere på mine indledende henvendelser. Andre blev fravalgt, enten fordi det var "Lada modeller" eller "Rolls Royce modeller". Andre igen blev fravalgt fordi anlæggene ikke passede til pladsforholdene.
Min helt subjektive vurdering mht. risikoen for fejlleverancer og/eller mangelfuld back-up i fremtiden var hele tiden med i vurderingerne.
Med en Multiheat 1.5 og DVCenter i baghånden er jeg sikker på, at jeg går en lun fremtid imøde.
DVCenter punkterede også min forestilling om, at Baxi var for dyr. Med en varmtvandsspiral til kr. 2000,- +moms sparer man jo en VVB.
Eneste ulempe ved Multiheat'en er den manglende autotænding, men så må jeg jo bare indrette mit anlæg så det kan varme på akku.tankene (med indbygget VVB) en gang hver 7.-10. dag om sommeren, når/hvis jeg ikke kan få gratis/billig brænde til min Vigas.
Solvarme til sommertiden er der nok nogle der vil foreslå. Tjoh - måske, men kan det forrente sig. En simpel beregning siger ca. 4-5 kg piller pr. døgn i sommerperioden, hvis de kan brændes af med ordentlig virkningsgrad.
Desværre må I vente længe på næste del af føljetonen, for jeg får ikke tid til at opstille anlægget før sidst på sommeren. Jeg har dog valgt at købe nu, for at være sikker på at få del i DVCenters tilbudskampagne.

Uuh icon_cheesygrin.gif - jeg glæder mig til efteråret. Så skal der rigtigt skrues og regeres i varmeanlæg - igen - igen - igen.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

levi

Re: Oliefyr ud - stoker ind - men hvilken

Indlæg af levi »

Flemmingth » 25 Mar 2011, 21:50 skrev:Så er afgørelsen truffet.
Det endte med et Baxi Multiheat 1.5-350 med iltstyring og varmtvandsspiral, som bliver bestilt hos DVCenter.
Og hvorfor så det ?
Jeg har gennempløjet (næsten) samtlige hjemmesider med stokeranlæg, og plaget mange leverandører med spørgsmål.
Nogle fravalgte sig selv fra ved ikke at reagere på mine indledende henvendelser. Andre blev fravalgt, enten fordi det var "Lada modeller" eller "Rolls Royce modeller". Andre igen blev fravalgt fordi anlæggene ikke passede til pladsforholdene.
Min helt subjektive vurdering mht. risikoen for fejlleverancer og/eller mangelfuld back-up i fremtiden var hele tiden med i vurderingerne.
Med en Multiheat 1.5 og DVCenter i baghånden er jeg sikker på, at jeg går en lun fremtid imøde.
DVCenter punkterede også min forestilling om, at Baxi var for dyr. Med en varmtvandsspiral til kr. 2000,- +moms sparer man jo en VVB.
Eneste ulempe ved Multiheat'en er den manglende autotænding, men så må jeg jo bare indrette mit anlæg så det kan varme på akku.tankene (med indbygget VVB) en gang hver 7.-10. dag om sommeren, når/hvis jeg ikke kan få gratis/billig brænde til min Vigas.
Solvarme til sommertiden er der nok nogle der vil foreslå. Tjoh - måske, men kan det forrente sig. En simpel beregning siger ca. 4-5 kg piller pr. døgn i sommerperioden, hvis de kan brændes af med ordentlig virkningsgrad.
Desværre må I vente længe på næste del af føljetonen, for jeg får ikke tid til at opstille anlægget før sidst på sommeren. Jeg har dog valgt at købe nu, for at være sikker på at få del i DVCenters tilbudskampagne.

Uuh icon_cheesygrin.gif - jeg glæder mig til efteråret. Så skal der rigtigt skrues og regeres i varmeanlæg - igen - igen - igen.
Hvis du gider sende mig den fejl på vores wanpan liste (Gerne screenshot med hvad der skal rettes) - så kan jeg lige få det fikset :great:

(Det screenshot du sendte sidst, - har min kollega, - som desværre er gået på ferie idag).

Skriv hvad jeg skal rette, - så fikser jeg det med det vuns :great:

På forhånd tak :great:
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Oliefyr ud - stoker ind - men hvilken

Indlæg af Bigfoot »

det lyder sku da fedt!!!!

du skal til enhver tid være velkommen herovre på roustvej for input om sådan en svend icon_cheesygrin.gif
umiddelbart tror jeg kun der er en mark og en bakketop imellem os nemlig. :lol:

skal du bruge hjælp til indstallationen, så kender jeg en ganske udmærket og hurtig vvsmand herovre også, og selv kan jeg også springe til.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 34 gange

Re: Oliefyr ud - stoker ind - men hvilken

Indlæg af Flemmingth »

Hej Søren,
Jeg har sendt mail. Håber det kan hjælpe dig med finpudsning af hjemmesiden.
Bigfoot skrev:det lyder sku da fedt!!!!
Yeah man ! ! Glæder mig også meget til at komme igang smiley140.gif
Bigfoot skrev:du skal til enhver tid være velkommen herovre på roustvej for input om sådan en svend
umiddelbart tror jeg kun der er en mark og en bakketop imellem os nemlig.
Kører af og til ad Roustvej når jeg skal til Varde, men har endnu ikke spottet til domicil.
Sender dig en PB når jeg kommer hjem. Så finder vi en tid hvor vi kan besigtige din Baxi over et par af mine Harboe julebryg. Stødte på nogle billige sidst jeg var i Tyskland (4 ks. for 100,-) Det Du'r !! :cheers:
Bigfoot skrev:skal du bruge hjælp til indstallationen, så kender jeg en ganske udmærket og hurtig vvsmand herovre også, og selv kan jeg også springe til.
Tusind tak for tilbudet, men pænt 'nej tak'. Jeg er maskinmester med el-installatør delen, så den fornøjelse tager jeg selv. Men vi kan måske gøre fælles pilleindkøb.

Vi ses - på ét eller andet tidspunkt. :great:
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Oliefyr ud - stoker ind - men hvilken

Indlæg af Bigfoot »

Flemmingth » 26 Mar 2011, 11:35 skrev: Kører af og til ad Roustvej når jeg skal til Varde, men har endnu ikke spottet til domicil.
Sender dig en PB når jeg kommer hjem. Så finder vi en tid hvor vi kan besigtige din Baxi over et par af mine Harboe julebryg. Stødte på nogle billige sidst jeg var i Tyskland (4 ks. for 100,-) Det Du'r !! :cheers:
jeg har altid kælderkolde heineken her.... det dur :great:
Men du skal være da mere end velkommen.

men du har ikke spottet min domicil???? hmm.... kører du af roustvej, fra vardesiden af, så er mit hus det eneste hvor du tænker, at hvis vejen ikke drejer, så holder jeg inde i det lille grå hus der.... :lol: icon_cheesygrin.gif :lol:
Der plejer at være et par biler på markerne her omkring, da de åbenbart ikke er klar over at vejen drejer, og går ned af bakke. Så siden august, har vi allerede haft to biler i botanikken.... :roll:
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Besvar