Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Luksusproblem: BioMax 16 eller Passat C2

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Re: Luksusproblem: BioMax 16 eller Passat C2

Indlæg af Ollii » 20 sep 2018 20:06

Hej igen. det bragte lidt forståelse. Jeg er ganske enig med dig om at et passat er meget bedre kvalitet end biomax. Alene det at brænderen skal afmonteres ved rens af biomax siger det hele.
Men dit første spørgsmål forstod jeg som om du ville skifte et 16kw med et 23 kw for at spare pause fyring.
Jeg ville uden at kende din installation overvej at montere passat med kalifære og frostsikring i erhverv. Og bruge gas i huset. Men jeg kender ikke hverken behov eller installation.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.


coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 15 gange

Re: Luksusproblem: BioMax 16 eller Passat C2

Indlæg af coctail » 21 sep 2018 18:47

Flammen skrev:
14 sep 2018 19:11
ps. ved ikke om du er opmærksom på, at passat indgav en konkursbegærring i dec 2017. så der kan muligvis opstå problemer med reservedele i fremtiden :wink:
Det er rigtigt at Passat Energy blev erklæret konkurs af sine kinesiske ejere, men konkursboet blev købt af HH-Energy, der er ejet af 2 tidligere Passat folk.
Passat energy er 100% danskejet igen.

Der bliver stadigvæk lavet reservedele og nye kedler.. har selv besøgt dem i sidste uge.

https://www.energy-supply.dk/article/vi ... ke_haender
Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos!

Besvar