Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Min Ecoteck Stefania pilleovn

Her kan du skrive en anmeldelse at dit anlæg.
Det kan være stoker, pillefyr, brændekedel, solvarme, oliefyr, vindmølle, solcelle osv.
Forumregler
Følgende skal indgå i beskrivelsen:

1. En overskrift med anlægets officielle handelsnavn og type.
2. Gerne en beskrivelse/gennemgang af anlæget.
3. Gerne hvorfor du valgte dette 'anlæg frem for andre alternativer (fordele/ulemper).
4. Hvor let er driften/betjening af anlæget (herunder påfyldning af brændsel, rengøring af kedel osv.).
5. Beskrivelse af, hvad der eventuelt har været af driftstop, samt grunden hertil.
6. Har du billeder af "vidunderet", vil læserene helt sikkert værtsætte dette. Er dog ingen betingelse.

Vær opmærksom på at alle anmeldelser skal godkendes inden de kan læses. Derfor kan dit indlæg ikke læses umiddelbart efter det er skrevet.
Besvar
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 986
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 125 gange

Min Ecoteck Stefania pilleovn

Indlæg af Dunas » 18 aug 2010 20:48

På opfordring fra Ulrik, vil jeg fortælle lidt om min pillebrændeovn. Jeg fik min Ecoteck Stefania pilleovn i 2007. Var træt af den gamle brændeovn og alt det arbejde der fulgte med, mht. hente træ kløve det osv…. Så jeg besluttede, at jeg ville have en pilleovn, fandt så denne Ecoteck på Sjælland ved en privat mand. Han hvade købt denne pilleovn alt for stort til hans hus, men den passede jo perfekt til mig. Fik over i købet garantien med hvilket var ok med pejsemanden.dk. Så i stedet for, at betale 28.000 kr. fik jeg den for 10.000 kr., kun 7 mdr. gammel + 17 mdr. garanti Ikke dårlig :great: !.
Fik den installeret og fik gang i pilleovnen. Ingen problemer, den kørte upåklagelig fra starten. Dog begyndte den og gå ud ved lav last, fik fat i Ecoteck som ydet kanon service over telefonen. Problemet skyldtes at jeg havde en anden type skorsten iforhold til den tidligere ejer. De guidet mig over telefonen og jeg kom ind i en service menu på selve pilleovnens computer, de fortalte mig præcis hvilket tal der skulle stå og jeg fik dem rettet til. Siden har min ovn kørt problemfrit i 3 år. Har aldrig skiftet noget ikke engang gløderøret/eltænder, som tænder op for pillerne. Så det kan undre mig, at i andre som bruger el-tænder på jeres fyr skifter dem så ofte.

Har også prøvet mange forskellige typer piller, med meget og lidt smuld. Men min ovn æder simpelthen alt mht. træpiller. Jeg oplever ingen problemer den kører bare der ud af.
Eneste minus ved en pilleovn er selve blæseren. Altså den som kaster varmen ud i rummet, må siges at det kan høres, dog er det acceptabel efter min mening.
Fordelen er helt klart, at den kan times til hverdage og weekender. Så der er altid en opvarmet hus, når man kommer hjem. Så køre den også efter rumtemperaturen, som er ønsket. Så man kommer aldrig til, at overfyrer. Så frem temperaturen kommer for langt op, stoppe ovnen helt og den starter op igen når temperaturen er faldet x-antal grarder.
Man kan også til købe en gsm-modul og få koblet sin mobil telefon på, så kan man ringe til den og starte den op, hvis man evt. kommer uventet før hjem.

Skal siges, at min Ecoteck Stefania var den sidste opdateret model, så alle børnesygdomme var væk. Den er udgået og Ecoteck kører vidre med Elena som afløser.
Min Ecoteck Stefania har en ydelse på 11 kw, så ja den kan sagtes varme et hus op på 153 m3. Faktisk var min ovn den eneste varmekilde her i vinters, hvor det var fandes koldt. Årsforbrug ca. 3500 kg. piller.
Jeg kan klart anbefale Ecoteck pilleovn :great: .
Vedhæftede filer
PICT0084.JPG
Ecoteck Stefania


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Min Ecoteck Stefania pilleovn

Indlæg af Ulrik » 18 aug 2010 21:54

Genialt!
Tak for anmeldelsen :great:
MvH Ulrik©

Besvar