Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

BIO 18 Pillebrænder

Her kan du skrive en anmeldelse at dit anlæg.
Det kan være stoker, pillefyr, brændekedel, solvarme, oliefyr, vindmølle, solcelle osv.
Forumregler
Følgende skal indgå i beskrivelsen:

1. En overskrift med anlægets officielle handelsnavn og type.
2. Gerne en beskrivelse/gennemgang af anlæget.
3. Gerne hvorfor du valgte dette 'anlæg frem for andre alternativer (fordele/ulemper).
4. Hvor let er driften/betjening af anlæget (herunder påfyldning af brændsel, rengøring af kedel osv.).
5. Beskrivelse af, hvad der eventuelt har været af driftstop, samt grunden hertil.
6. Har du billeder af "vidunderet", vil læserene helt sikkert værtsætte dette. Er dog ingen betingelse.

Vær opmærksom på at alle anmeldelser skal godkendes inden de kan læses. Derfor kan dit indlæg ikke læses umiddelbart efter det er skrevet.
Besvar
Brugeravatar
ArneHo
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 95
Tilmeldt: 09 feb 2008 21:29
Mit fyr: BIO 18
Areal: 230 m2
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25-30 kg

BIO 18 Pillebrænder

Indlæg af ArneHo » 09 feb 2008 21:43

Jeg skiftede for ca. 2 år siden mit brændefyr ud med et Multi 22.
Det fortrød jeg noget så bitterligt, :cry: der var ikke andet end vrøvl og ballade med fyret. Det gik ustandseligt ud, og ville det tænde op igen? NEJ.
Var der hjælp og hente? NEJ.
Jeg kom heldigvis i forbindelse med Jan Pihl, Fyrteknik som havde det første
BIO 18, og sådan et måtte jeg bare eje. Der er sket en sådan udvikling af fyret, at det i dag, bare det får piller fyldt på og renset hærden ca. hver 14. dag, kører som en drøm, :great: og behøver minimal pasning. Opstart efter rensning, intet problem, el-tænderen virker efter ca. 3 min. Super styring,
nem at forstå og nem at indstille. Jeg har her i vintermånederne brugt
ca. 25-30 kilo piller til at varme et 230 kv.m. hus + værksted op.
Hvis man skulle få lyst til at fyre med brænde, kan det fint lade sig gøre i BIO 18.

Med venlig hilsen
ArneHo


Besvar