Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Woody 10kw + BS1016 Hele historien fra bestilling til varmt brusebad.

Her kan du skrive en anmeldelse at dit anlæg.
Det kan være stoker, pillefyr, brændekedel, solvarme, oliefyr, vindmølle, solcelle osv.
Forumregler
Følgende skal indgå i beskrivelsen:

1. En overskrift med anlægets officielle handelsnavn og type.
2. Gerne en beskrivelse/gennemgang af anlæget.
3. Gerne hvorfor du valgte dette 'anlæg frem for andre alternativer (fordele/ulemper).
4. Hvor let er driften/betjening af anlæget (herunder påfyldning af brændsel, rengøring af kedel osv.).
5. Beskrivelse af, hvad der eventuelt har været af driftstop, samt grunden hertil.
6. Har du billeder af "vidunderet", vil læserene helt sikkert værtsætte dette. Er dog ingen betingelse.

Vær opmærksom på at alle anmeldelser skal godkendes inden de kan læses. Derfor kan dit indlæg ikke læses umiddelbart efter det er skrevet.
Besvar
Sbuchard
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14 sep 2015 10:53

Woody 10kw + BS1016 Hele historien fra bestilling til varmt brusebad.

Indlæg af Sbuchard » 19 sep 2015 20:01

..
...
....
.....

Som overskriften lyder drejer denne anmeldelse for et woody 10kw på BS1016, et såkaldt Blackstar mini anlæg, fra bestilling over levering og til færdig godkendt installation. Dette er en føljeton i flere afsnit, der opdateres undervejs.


Da mit nuværende fyr skrænter noget så gevaldigt, har vi valgt at få fat i et nyt (nuværende setup: opop 424 med Tb mini på Pavatronic 2300 stoker controller Anno 17hundrede og hvidkål)
Efter nogen tids søgen efter det bedste tilbud (man er vel jyde) Blev det til Hønholt Landhandel der løb med ordren.
En woody 10kw brænder, bs1016 kedel og en 160kg matchende sammenbygget tank, alt i tidsløst sort og leveret på adressen sammen med en V.10 styring.
Til den rimelige pris af 19.000,- Incl. moms :great: :great:
Sættet er bestilt gennem Sanistål af ovenstående firma.

Nuvel, den dag-til-dag levering der blev lovet, blev til "tirsdag til fredag" levering. Havde jo nok håbet på at have et par dage til at måle og regne ud hvad jeg skulle ud og hente af VVS stumper og så videre, sådan skulle det jo så ikke være. :roll:
Efter at have rykket for sagerne ved forhandleren ankom min pakke Fredag kl 12:15 med Danske Fragtmænd.
Det første chaufføren fortæller idet han stiger ud fra førehuset, er at der mangler en pakke, såkaldt colli, på pallen. En hurtig gennemgang af hvad der er på pallen viser at det må være styringen der mangler. Jeg håber den er lagt ned i siloen og modtager pallen med påskrevet forbehold for manglende colli. icon_frown.gif

Efter ca 15 min med sækkevogn er de 2 trækasser behørigt transporteret omkring huset og ind på den overdækkede tarrasse, lige udenfor fyrerummet.
Så er det eller Juleaften på stereoider! Stålgavebånd og træindpaknings papir ryger af og dyret skal besigtiges. Her opdager jeg til min skræk at låget på kedlen sidder ca 2cm ved siden af kroppen, hængslerne bagpå sidder ca i 45° Jeg åbner låget forsigtigt og konstaterer at forreste kedel låg ikke kan lukkes da den sorte kappe er krøllet op i hjørnet.
Selve kappen på kedlen er bulet og skrammet på venstre side. :evil: :evil:

Jeg kontakter forhandleren og kræver kedlen byttet. Dette kan han jo selvfølgelig ikke gøre i weekenden, men lover der kommer en ny Tirsdag (dag til dag levering på bestilling mandag) Så det bliver nok Torsdag i næste uge.
Da jeg så sidder og kigger det udstyr igennem jeg har fået, samt papirene fra fragtmanden, konstaterer jeg at der på følgesedlen fra Sanistål står "Woody styring 7 trykknapper" og ikke "woody styring 10 touch" Så jeg må vist have fat i dem igen på Mandag for at få rettet det også. :roll:

Således afsluttes første del af føljetonen Woddy 10kw+bs1016, følg med i næste uge hvor om familien nogensinde får varme, og om de kommer i bad.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Woody 10kw + BS1016 Hele historien fra bestilling til varmt brusebad.

Indlæg af Lintz » 19 sep 2015 20:32

Hej Sbuchard. Har netop godkendt dit indlæg.
Husk forumregler !!!
Lad det ikke blive en kritik af leverandør men en ros/ris af anlæg.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar