Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Twin-Heat CPI 12 Fra 2007

Her kan du skrive en anmeldelse at dit anlæg.
Det kan være stoker, pillefyr, brændekedel, solvarme, oliefyr, vindmølle, solcelle osv.
Forumregler
Følgende skal indgå i beskrivelsen:

1. En overskrift med anlægets officielle handelsnavn og type.
2. Gerne en beskrivelse/gennemgang af anlæget.
3. Gerne hvorfor du valgte dette 'anlæg frem for andre alternativer (fordele/ulemper).
4. Hvor let er driften/betjening af anlæget (herunder påfyldning af brændsel, rengøring af kedel osv.).
5. Beskrivelse af, hvad der eventuelt har været af driftstop, samt grunden hertil.
6. Har du billeder af "vidunderet", vil læserene helt sikkert værtsætte dette. Er dog ingen betingelse.

Vær opmærksom på at alle anmeldelser skal godkendes inden de kan læses. Derfor kan dit indlæg ikke læses umiddelbart efter det er skrevet.
Besvar
johnny Møller
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 214
Tilmeldt: 02 jan 2007 22:25
Mit fyr: Twin-Heat CPI 12
Areal: 200 + 150 kvm.
Brændsel: træpiller div.
Årligt forbrug: Tja aner det ikke
Geografisk sted: Vemb Westjylland

Twin-Heat CPI 12 Fra 2007

Indlæg af johnny Møller » 22 nov 2007 21:55

Jeg er endt op med en cpi 12 efter at have haft 2 andre stokere tidligere en Twin-heat M20/A2, og der efter en Benekov/Liagro R15.

Grunden til at jeg er gået "tilbage" til en Twin-heat, er at jeg syntes at der er rigtig mange muligheder i netop det fyr, da der næsten ikke er nogen grænse for hvilken type brændsel der kan bruges i den korn, flis, miniflis, nitro x, savsmuld, træpiller, osv.

Fyret er meget nemt at betjene, der er forprogrammeret 4 programmer 1 træpiller 2 korn 3 flis 4 andet, nummer 4 kan man så selv redigere i hvis man bruger et andet brændsel, selve menu strukturen er meget logisk og nem at finde rundt i, også for nybegyndere vil der ikke være de store problemmer, da det er godt beskrevet i bruger manualen, hvor i der også står hvordan fyringen skal foregå hvad man skal gøre, og ikke mindst hvordan man ikke skal gøre.

I den daglige drift er anlæget meget nemt at bruge, nu ser jeg til det dagligt, for lige at se hvordan det kører, fyrer lige nu med tørvepiller hvor der er lidt slagger hver anden dag det fjernes på 10 sekunder, jeg trykker stop åbner ind til fyrrummet stikker den medfølgende krog ind i brænder røret og trækker den lille klump ud, lukker og trykker start, det kan ikke være nemmere.

Servicen fra Twin-heat kan jeg ikke klage over fik at vide der var ca. 3 ugers leverings tid på den, men efter 5 dage landede den her på adressen på en europaller lige til at køre ind og tilslutte, hvilket også er meget nemt.

Hoved rengøring af fyret er meget smart, man slukker og venter lige til den er kølet lidt af, så sidder der en møtrik man skal tage af til røgkøleren, tager pladen af og bruger den børste der følger med, så har jeg en form for gammel skuffejern jeg lige skraber siderne i brandkammeret, så sidder der en lukke anordning over brænder røret man åbner, så trækker man siloen let tilbage og drejer det så er der let adgang til brænder røret og så skraber jeg lige den også og ser om alle lufthuller er åbne, det har de været endnu, luk og start op igen det hele tager under 10 minutter også har du haft god tid....

Det daglige forbrug er lidt svært at regne ud for mig da det er meget forskelligt brændsel jeg bruger, men den bruger noget mindre end min gammel R15

Jeg fyrer med Savsmuld, kork, og tørvepiller og det kører uden problemmer dog ved savsmuld/spåner skal omrører i tanken igang da det ellers danner bro,

Skriv hvis der er noget i vil vide om anlæget, og jeg viser det gerne frem.....
Mvh.
Johnny Møller

husk der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar....


Besvar