Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mangelfuld stokerkontrol

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Mads.scotte.
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 11 feb 2011 17:10
Mit fyr: scotte 10 kw
Areal: 180
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9610
Dagligt forbrug: 24
Årligt forbrug: 3t fra feb til nov
Geografisk sted: 9610

Mangelfuld stokerkontrol

Indlæg af Mads.scotte. » 26 feb 2011 08:50

Hej er nybagt ejer af 10 kw scottefyr, og undrer mig lidt over at det de sidste 3 døgn har kørt med 100 % ydelse 98 % af tiden, jeg har derfor bestillt stoker kontrol ved nbe. Da jeg fik pakken blev jeg lidt skuffet over det 10 meter lange kabel, kan kun få det til 2,5 m, og det betyder så jeg skal stå ude i fyrrummet i stedet for at side inde i stuen. Der ud over er det irreterende når man ikke er så pc kyndig at opdage at kablet ikke passer til nogen af mine 3 pc. Det er da lidt mærkeligt der ikke følger en omformer med som kan bruges til en alm pc. new9
Argh skal nu afmontere kablet og have det med på en jagt efter en omformer.


Brugeravatar
Birch-Nielsen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 161
Tilmeldt: 26 sep 2010 11:11
Mit fyr: 10kw Scotte på Blackstar20S
Areal: 220m² i to plan
Brændsel: GP og Scan/Andersen 10
Årligt forbrug: 3 tons.
Geografisk sted: Brande

Re: Mangelfuld stokerkontrol

Indlæg af Birch-Nielsen » 26 feb 2011 09:28

Hej Mads

Jeg vil nu ikke sige at Stokerkontrol er desideret mangelfuld, men ja, det er da rigtigt at du skal have en sr232 til usb omformer for at connecte til dine pc'er (altså med mindre der er seriel indgang, hvilket der nok ikke er) Jeg har en lille Atom Notebook til at stå og tøffe sammen med fyret og er så koblet op via TeamViewer over routeren. Det fungerer problemfrit, og jeg kan sågar tilgå fyret fra min HTC Tattoo med en app fra TeamViewer (men jeg er nok også en kende nørdet) Du kan bestille et trådløst bluetooth-kit til kommunikation mellem fyr og PC, eller du kan gøre som mig hvis du har en ekstra bærbar til at stå. Omformeren jeg bruger er denne: http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... pid=252488 og den fungerer sammen med min Win7-64bit uden problemer.

Mvh Folke

Ps.: Når først du får Stokerkontrol op at køre, så tror jeg ikke du vil synes programmet er mangelfuldt :lol:

Mads.scotte.
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 11 feb 2011 17:10
Mit fyr: scotte 10 kw
Areal: 180
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9610
Dagligt forbrug: 24
Årligt forbrug: 3t fra feb til nov
Geografisk sted: 9610

Re: Mangelfuld stokerkontrol

Indlæg af Mads.scotte. » 26 feb 2011 10:07

Tak for link Birch.
Jeg har nu været en tur i expert i hobro efter en omformer, sådan en havde de da ikke NÅ, så køre jeg da bare hen i computer butikken i Hobro efter en, men men men de havde heller ikke en. Så bestiller nu ved edbpriser.
Jeg mener bare at sådan en åbenbart noget speciel (og dyr) omformer burde følge med. Der står godtnok noget på nbe hjemmeside vedrørende sr232 men som ikke så pc kyndig ved man ikke hvad det er og regner da med at det medfølgende (for korte) kabel passer til de mest gængse pc.
Glæder mig at høre at det køre godt når først det er sat op, og drømmer også om at kunne tilgå fyret fra min android tlf.
Mvh Mads.

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: Mangelfuld stokerkontrol

Indlæg af Oldgaard » 26 feb 2011 10:31

Hvis det kabel ikke er mere end. 2,5 meter og det skal være 10 meter, så tag dog fat i NBE mon så ikke de sørger for at du får et kabel i den rigtige længde ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Mads.scotte.
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 11 feb 2011 17:10
Mit fyr: scotte 10 kw
Areal: 180
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9610
Dagligt forbrug: 24
Årligt forbrug: 3t fra feb til nov
Geografisk sted: 9610

Re: Mangelfuld stokerkontrol

Indlæg af Mads.scotte. » 26 feb 2011 10:48

Hovsa lagde nu mærke til at det kabel der følgede med til mit stoker kontrol er et HAN stik, men på billedet ved nbe er det et HUN stik. Er der en venlig sjæl der kan fortælle mig om det medfølgende kabel skal være HAN eller HUN, så jeg ikke skal vente til på mandag med at få besked. TAKKER på forhånd.
Mvh Mads.


Brugeravatar
Birch-Nielsen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 161
Tilmeldt: 26 sep 2010 11:11
Mit fyr: 10kw Scotte på Blackstar20S
Areal: 220m² i to plan
Brændsel: GP og Scan/Andersen 10
Årligt forbrug: 3 tons.
Geografisk sted: Brande

Re: Mangelfuld stokerkontrol

Indlæg af Birch-Nielsen » 26 feb 2011 12:02

Der er nok en risiko for at du har fået medsendt et forkert kabel. Under interface på EDBPRISER står der bl.a.: 9-pin D-Sub (DB9) og det er dette: http://en.wikipedia.org/wiki/File:9_pin ... loseup.jpg

Så umiddelbart tror jeg du har fået et forkert kabel (kan ikke tjekke mit eget kabel da jeg er på arbejde, sorry)

Mvh Folke

Brugeravatar
Superman
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 56
Tilmeldt: 30 mar 2009 16:34
Mit fyr: Woody med Blackstar 30/Viadrus Her. U26
Areal: 500 varme på 300
Brændsel: Træpiller/træ/koks
Fremviser gerne i postnummer: 8831
Dagligt forbrug: 30
Årligt forbrug: Det må tiden vise

Re: Mangelfuld stokerkontrol

Indlæg af Superman » 26 feb 2011 13:50

Hej Mads.scotte, tillykke med den nye installation!

Stikket der skal bruges til interface skal være et hunstik, så du har tilsyneladende modtaget et forkert stik, du må hellere kontakte NBE.

Med hensyn til og der skulle have været en omformer med, så tror jeg de fleste oplever at stikket passer i computeren, og husk, man kan ikke få det hel for det halve :-)


Besvar