Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Forsøg - ny brugerflade til stokerkontrol

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
levi

Forsøg - ny brugerflade til stokerkontrol

Indlæg af levi » 13 feb 2011 17:56

Hejsa, - jeg har idag leget med en nye brugerflade til Stokerkontrol, - tag et kig :)

Det er kun et forsøg, - og jeg har naturligvis fået lov af Jens fra http://www.stokerkontrol.dk :great:

http://dvcenter.dk/privat/index-2.html

For lige at vise forskellen, - så ser brugerfladen sådan her ud normalt www.dvcenter.dk/online

Ris/Ros modtages gerne :D


Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: Forsøg - ny brugerflade til stokerkontrol

Indlæg af Oldgaard » 13 feb 2011 18:46

Den opsætning kunne jeg godt bruge til det lille eksperiment som vi talte om i går ;)

især hvis der var mulighed for en ekstra fane :)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
Julehund
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2192
Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
Areal: 145
Brændsel: EL
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
Geografisk sted: Staby
Kontakt:

Re: Forsøg - ny brugerflade til stokerkontrol

Indlæg af Julehund » 13 feb 2011 18:56

det spiller da max i forhold til den gamle brugerflade!

Brugeravatar
Scotte Kim
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 312
Tilmeldt: 03 jun 2008 13:35
Mit fyr: Scotte 10kw + Black star kedel styr 6,25
Areal: 145 bolig +60 garage
Brændsel: Træpiller 8 mm
Årligt forbrug: 3,5 tons
Geografisk sted: Lyndby (vest for Roskilde)

Re: Forsøg - ny brugerflade til stokerkontrol

Indlæg af Scotte Kim » 13 feb 2011 19:33

303 grader røg??

Det ser da fint ud men hvorfor ikke bare et foto/billede af en installation og så importer denne? Det kunne se noget mere fancy ud.

Ikke for at nedgøre men den lidt simple 2D grænseflade er ikke så sexet....

Så mangler dagens forbrug helt klart på billedet :)

levi

Re: Forsøg - ny brugerflade til stokerkontrol

Indlæg af levi » 13 feb 2011 19:54

Scotte Kim » 13 Feb 2011, 19:33 skrev:303 grader røg??

Det ser da fint ud men hvorfor ikke bare et foto/billede af en installation og så importer denne? Det kunne se noget mere fancy ud.

Ikke for at nedgøre men den lidt simple 2D grænseflade er ikke så sexet....

Så mangler dagens forbrug helt klart på billedet :)
Det er ikke billedet i skal kigge på, - det er måden hvorpå data kan ses på siden, - altså med knapper i toppen istedet for al info på forsiden :)

Billedet er individuelt, - det kan alle jo lave som det passer dem, - og så oploade i stokerkontrol :)

Ja jeg skal have renset den kedel, - den har kørt lige siden sæsonen startede uden 1 eneste rensning, - har kun tæmt askeskuffen, - jeg ved det, - jeg er en gris :oops:


levi

Re: Forsøg - ny brugerflade til stokerkontrol

Indlæg af levi » 13 feb 2011 20:23

Oldgaard » 13 Feb 2011, 18:46 skrev:Den opsætning kunne jeg godt bruge til det lille eksperiment som vi talte om i går ;)

især hvis der var mulighed for en ekstra fane :)
Naturligvis er der plads til flere faner :)

Brugeravatar
Scotte Kim
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 312
Tilmeldt: 03 jun 2008 13:35
Mit fyr: Scotte 10kw + Black star kedel styr 6,25
Areal: 145 bolig +60 garage
Brændsel: Træpiller 8 mm
Årligt forbrug: 3,5 tons
Geografisk sted: Lyndby (vest for Roskilde)

Re: Forsøg - ny brugerflade til stokerkontrol

Indlæg af Scotte Kim » 13 feb 2011 20:24

Nu forstår jeg hvad du ville med dit indlæg. Det virkede overhovedet ikke i min explorer. Her fik jeg bare nogle ord som hyperlink men de virkede ikke??

Men i Google chrome ser det fint ud. Men hvad er det lige at info skal gemmes væk for? Altså flere klik for samme info?

For mig er det rart med et hurtigt overblik på grafer og data på en gang. Jeg har ikke behov for de mange klik. De lidt mere runde former ser ok ud :)

Vores moderne 22" eller endda større indbyder jo til mange data på en gang så et nemt og hurtigt overblik kan skabes ;)

levi

Re: Forsøg - ny brugerflade til stokerkontrol

Indlæg af levi » 13 feb 2011 20:32

Scotte Kim » 13 Feb 2011, 20:24 skrev:Nu forstår jeg hvad du ville med dit indlæg. Det virkede overhovedet ikke i min explorer. Her fik jeg bare nogle ord som hyperlink men de virkede ikke??

Men i Google chrome ser det fint ud. Men hvad er det lige at info skal gemmes væk for? Altså flere klik for samme info?

For mig er det rart med et hurtigt overblik på grafer og data på en gang. Jeg har ikke behov for de mange klik. De lidt mere runde former ser ok ud :)

Vores moderne 22" eller endda større indbyder jo til mange data på en gang så et nemt og hurtigt overblik kan skabes ;)
AHA, - det kører ikke i IE, - det skal jeg få kigget på :great:

Måden hvorpå info ses og opleves på er individuel, - jeg personligt kan bedst lide at man kan bladre efter det man vil se, - personligt syntes jeg den originale version af stokerkontrol var lidt "rodet", - og det er det jeg forsøgte at rydde lidt op i :)

Jeg ved godt man får samme data, - og kan se det samme, - men der er forskellige måder hvorpå data kan fremvises på icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

Re: Forsøg - ny brugerflade til stokerkontrol

Indlæg af Fer » 13 feb 2011 21:44

Nu har du et logo med A mærkning fra teknologisk.... kunne du ikke få den til at ændre den automatisk via røg temperatur, så din kan komme ned på en E eller hvor den vil lande :P

Det ser nu meget godt ud... Som en har sagt, det kunne være sjovt hvis en der har et flot og "rent" (læs fri for andre installationer osv) Ville tage nogen fede billeder og så bruge det istedet for.

Lille note. Når jeg ser din side her og den fra DV center, så er thumbnailen som der vises på browserens tab apple's logo.... er det med vilje?
Last edited by 1 on Fer; edited 13 times in total
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

levi

Re: Forsøg - ny brugerflade til stokerkontrol

Indlæg af levi » 13 feb 2011 21:46

Fer » 13 Feb 2011, 21:44 skrev:Nu har du et logo med A mærkning fra teknologisk.... kunne du ikke få den til at ændre den automatisk via røg temperatur, så din kan komme ned på en E eller hvor den vil lande :P

Det ser nu meget godt ud... Som en har sagt, det kunne være sjovt hvis en der har et flot og "rent" (læs fri for andre installationer osv) Ville tage nogen fede billeder og så bruge det istedet for.
Jamen det er jo helt op til folk selv, - billedet laver man jo selv ud fra de ønsker man har, - kun fantasien sætter grænser :)

Og JA, - jeg skal nok få renset den kedel :oops:


Besvar