Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

nye black star ???

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Morten J
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 164
Tilmeldt: 15 jan 2011 10:04
Mit fyr: scotte blackstar 16kw
Areal: 207
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Randers

Re: nye black star ???

Indlæg af Morten J » 07 mar 2011 20:13

Ja, jeg er nu også utrolig glad for mit nye scottefyr, her efter jeg har fået det op at køre,bedste investering jeg har gjort længe, det passer squ sig selv. Jeg havde dog valgt en for lille brænder til mit, men det var jo ikke noget problem at få byttet til en større, når man har handlet med en, jeg vil mene har landets bedste kundeservice..... :D


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: nye black star ???

Indlæg af Ulrik » 07 mar 2011 20:16

Nå ja, det kunne da også godt lyde som om der er nogle Bio18 ejere som er tilfredse.
Det samme gælder for Multi22 brugere, men dem synes jeg ikke der er nogen der er efter :)

Religion eller fakta, så er det ikke nogen god ide at rakke andre folks grej ned. Om det så er biler eller pillefyr.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
john m
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 29 dec 2007 07:53
Mit fyr: 16 kw blackstar
Areal: 170m2+55m2 værksted
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 4 -35 kg
Årligt forbrug: ca 6000
Geografisk sted: ejstrupholm
Givet likes: 33 gange
Modtaget likes: 28 gange

Re: nye black star ???

Indlæg af john m » 07 mar 2011 20:16

Ulrik » 07 Mar 2011, 20:16 skrev:Nå ja, det kunne da også godt lyde som om der er nogle Bio18 ejere som er tilfredse.
Det samme gælder for Multi22 brugere, men dem synes jeg ikke der er nogen der er efter :)

Religion eller fakta, så er det ikke nogen god ide at rakke andre folks grej ned. Om det så er biler eller pillefyr.
Hørt :great: :great:
Mvh John
"rigtige mænd kører V8"

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Re: nye black star ???

Indlæg af Lau » 07 mar 2011 20:22

nicolaj mogensen » 07 Mar 2011, 20:01 skrev:forsa.......

hvor vil du hend med det der taagman ???


det er lidt som om at scotte er som gud og der er aldrig noget galdt med scotte.
Jeg tror du opfatter hans ord lidt forkert. Han er på ingen måde ude efter jer der har købt et "Bio-18" fyr.
Det der er hans pointe er at i har fået et ikke færdigt produkt, af en forhandler som har averteret produktet som værende godt. Produktet købes typisk for små 21.000 kroner.
BIO 18 Pillebrænder er monteret med en digital BIO styring, som er udviklet, så den søger for en økonomisk modulerende fyring, som opfylder de nyeste krav til virkningsgrad og emission.
Taget fra VVS-E hjemmeside, det lyder jo godt! Problemet er bare at for at opnå en god virkningsgrad, så skal man selv igang med at lave røgvendere, hænge kæder i brændkammeret og lignende finurligheder - Jeg har selv haft et KL-Stoker, er glad for ikke at have med det at gøre længere.

For de samme penge som man giver for et KL, BIO-18, BB14, BIO-MAX etc. Så kan man istedet få et færdigt produkt, der kan det som det skal kunne og det er nemt at vedligeholde.

Det er sælger og fabrikant det er galt med, IKKE køber. Det er køber der er blevet solgt et ufuldstændigt produkt til.

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: nye black star ???

Indlæg af TaagMan » 07 mar 2011 20:29

nicolaj mogensen » 07 Mar 2011, 20:01 skrev:det er lidt som om at scotte er som gud og der er aldrig noget galdt med scotte.
Det er egentlig ikke det jeg siger. Lau forklarer hvad jeg mener...

Beklager hvis du føler dig stødt.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html


Tommi Fisker

Re: nye black star ???

Indlæg af Tommi Fisker » 08 mar 2011 08:31

Ulrik » 07 Mar 2011, 20:16 skrev:Nå ja, det kunne da også godt lyde som om der er nogle Bio18 ejere som er tilfredse.
Det samme gælder for Multi22 brugere, men dem synes jeg ikke der er nogen der er efter :)

Religion eller fakta, så er det ikke nogen god ide at rakke andre folks grej ned. Om det så er biler eller pillefyr.


Har haft min Multi22 nu i ca 6 år og er MEGET tilfreds med den :P :P :P :P :P :P :P :P

Kaptajn Krogh
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 65
Tilmeldt: 04 feb 2011 14:29
Mit fyr: Scotte 10kw, Opop Blackstar 20
Areal: 165
Brændsel: Barlinek eco pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Dagligt forbrug: Ca. 11kg
Årligt forbrug: ???

Re: nye black star ???

Indlæg af Kaptajn Krogh » 08 mar 2011 08:38

Ulrik » 07 Mar 2011, 20:16 skrev:

Religion eller fakta, så er det ikke nogen god ide at rakke andre folks grej ned. Om det så er biler eller pillefyr.
Nååå det ved jeg nu ikke, vi skal da være "søde" ved hinanden. Men hvis man kører Peugeot har man ligesom selv, sat numsen i klaske-højde ;-)


Besvar