Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvordan lyder jeres Scotter?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Kunze
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 36
Tilmeldt: 01 jan 2010 10:08
Mit fyr: Scotte 16Kw/Opop 418
Areal: 350
Brændsel: bare piller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: 7 T?
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Hvordan lyder jeres Scotter?

Indlæg af Kunze » 15 maj 2010 20:59

Hejsa.

Ja, jeg mener ikke om de spiller sækkepibe, men hvordan lyder de når de kører. :)

Jeg har lige sat mit Scotte fyr idag, og selvfølgelig skal det jo prøves af. Ganske kort efter opstart begynder der en mekanisk lyd. Lidt et "klonk". Det forsætter i samme takt (1 klonki sek.) uanset hvilken hastighed blæser eller snegl kører med. Lyden er der så længe fyret er tændt.
Ellers lader det, at det hele er som det skal være.
Men, er dog nogen der forklare, evt. afhjælpe problemet (jeg ved jo ikke om det er normalt).

Med venlig hilsen.
Søren


Brugeravatar
Sonata
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 94
Tilmeldt: 28 mar 2008 20:48
Mit fyr: Woody 6.17/Opop 16kW
Areal: 252
Brændsel: HP 8mm
Dagligt forbrug: 30-40 kg (vinter)
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Fjerritslev
Kontakt:

Re: Hvordan lyder jeres Scotter?

Indlæg af Sonata » 15 maj 2010 21:52

Din Scotte lyder lige som den skal...
Det du kan høre, er styringen af blæseren. Dens hastighed reguleres via pulser, dvs. den får spænding i et kortere eller længere tidsrum - og det er formentlig starten af dette tidsrum, man kan høre som et klonk. Nogle har beskrevet det som en lidt fiskekutter-agtig lyd, og det er vist meget passende.
-Det var forklaringen - afhjælpes kan det vist ikke, men det er da ganske hyggeligt :wink:

Dertil kommer så diverse knaselyde fra den interne snegl i brænderen, men det er også helt normalt, om end det til tider kan lyde voldsomt... :shock: Bare rolig, der sker ikke noget.
mvh Tom
Fyrdata

Besvar