newbe scotte spørgsmål.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
15
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: newbe scotte spørgsmål.

Indlæg af Frank_Rasmussen »

Hvis man har en version (vistnok) 6.11 eller senere og en udetemperaturføler (fås til under 100 kr), så kan man endda få styringen til automatisk til at indstille urstyringen efter vejret (se f.eks. http://www.scotte.dk/getdoc.asp?id=58&m ... A4A892010D )

stokernut
Stoker X
Stoker X
15
Indlæg: 497
Tilmeldt: 18 dec 2008 20:09
Mit fyr: 16 kw Scotte
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 30 kg
Årligt forbrug: ca. 5 tons

Re: newbe scotte spørgsmål.

Indlæg af stokernut »

Sonata » 22 Mar 2010, 12:09 skrev:Med trækstabilisator kan du sætte skorstenstræk til 0 eller 1, så doseres der lidt mindre i det lave område.
Og så lige for os dødelige:

Hvor ændre man skorstenstræk? jeg kan ikke lige se en menu, der har værdierne 0 og 1 etc., under noget der hedder skorstenstræk. Hverken i den almindelige menu eller den skjulte.

Det eneste jeg kan finde, er:

Justerings skema for Scotte 100 trins, hvor skorstenstræk kan sættes til INGEN, LAVT, ALM., MEGA og her er ingen af værdierne 0 eller 1. faktisk går værdierne fra 17,8 til 44.

Så hvilken menu: A, B, C, D,.......? skal skorstenstræk sættes til 0 eller 1 i?
16Kw Scotte med 6.35 styring
Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
15
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: newbe scotte spørgsmål.

Indlæg af Frank_Rasmussen »

Jeg synes, at man bør skriver i sine oplysninger, hvilken version af styringen man har. Det er temmelig afgørende for en del ting.

F.eks. er skorstenstræk noget man bruger som input i udregningen af den første grov-indstilling af fyret efter en afvejning af piller i 6 minutter.

I versioner før 5 skete det via et skema (se f.eks.http://www.pelletsburner.dk/xls/7%20Ber ... og%205.xls ), mens senere versioner har en indbygget 'Autoberegner', som selv laver udregningen og indsætter resultatet i styringen.

Besvar