Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny pillebrænder

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
guzzista
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 22 dec 2009 16:37
Mit fyr: Scotte + Opop 418
Areal: 225
Brændsel: øhh træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7400
Geografisk sted: Midtjylland

Ny pillebrænder

Indlæg af guzzista » 27 dec 2009 02:08

Davs allesammen !

Nu vil jeg have en pillebrænder , men hvilken skal det være ?
Skriver her i scotte fora fordi det nok bliver en sådan baseret på muligheder i styring , hjælp fra andre dvs ikke så mange problemer, dansk produkt , hvad er forskellen på scotte og woody ?

Kan alle styringer i scotte 4.xx , 5.xx , 6.xx udbygges til at styre vvb pumpe , varmtvands produktion only ,
og "Mit pillefyrs" pc program kan det også udnyttes fuldt ud , feks med iltstyring.

MVH Steen


Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Ny pillebrænder

Indlæg af Frank_Rasmussen » 27 dec 2009 06:02

Velkommen til!

Vil du købe en brugt styring , siden du spørger til styring version 4 og 5?

Hvis man vil købe nyt, så kan man vel kun købe version 6? :? Ellers skal du da have en god og solid rabat :)

Version 6 Scotte og Woody-styringerne er der ikke så meget forskel på, bortset fra at Woody-version har 3 grafiske billeder af anlæggets status (det er jeg selv ret vild med). Desuden er der vist nogle få flere menu-punkter i Woody'en....også er der en prisforskel på vel ca. 2000-3000 kr. på et anlæg...jeg tænker kun i 16/24 kW-anlæg, som er rigeligt store til de fleste, og det eneste, som jeg ved lidt om.

Kedelen kan fås i en Woody Comfort-udgave med ekstra isolering. Den nye høje model af Comfort-kedlen med sorte sider sælges vist også kun under Woody-navnet.

MitPilleFyr understøtter iltstyring.

Brugeravatar
Uthsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 512
Tilmeldt: 23 okt 2009 19:36
Mit fyr: Woody 24kw, opop 418, samt Atmos DC32s.
Areal: 255 m2
Brændsel: Træpiller og fastbrændsel
Fremviser gerne i postnummer: 9460
Geografisk sted: 9460 Brovst/Nordjylland
Kontakt:

Re: Ny pillebrænder

Indlæg af Uthsen » 27 dec 2009 06:17

Jeg købte mit i sensommeren 2009 og jeg blev forbavset da jeg her på forum så, at min version 4.99 var af ældre dato. Så man kan altså ikke være sikker på, at få den nyeste version når man køber.

Har tit tænkt på om det kan nytte, at brokke sig over det og dermed være heldig at få den nyeste version.. Men har slået det hen igen hver gang.

Hvornår udkom version 5 og 6 egentligt???
Med Venlig Hilsen
Uthsen....

"Hvorfor gå på arbejde, når man kan gå på jagt"

"Rigtige mænd får enæggede tvillinger"

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Ny pillebrænder

Indlæg af Frank_Rasmussen » 27 dec 2009 09:55

Jeg købte min version 5 Woody den 16. juni i år over internettet. Jeg fik det dagen efter leveret fra Sanistål i Køge.

Den 24. juni annoncerede NBE på deres eget forum en sommerkampagne med udløb den 1. oktober .................. " Linket er slettet, da det strider imod reglerne, at linke til et andet stokerforum"...."Mvh redaktør Uthsen"...rules.php#rule2m........hvor man for 250 kr. plus mons og fragt kunne skifte sin styring fra version 5 til 6. Det benyttede jeg mig af.

(Under sommerkampagnen kunne man også ombytte sine før version 5 styringer for 1700 kr. ex. mons hos Hedestoker.dk )

Men man har vel fået, hvad man har betalt for. Min Woody var således annonceret hos Q-PRO.dk som en version 5 Woody.

Men alt er ikke tabt :) , og man behøver ikke at vente på næste sommerkampagne (eller financekrise :) ). Der er for mig at se et rigtigt godt tilbud i viewtopic.php?f=102&t=6636 til 1700 kr. inkl. mons for en Scotte version 6-styring.

PS: Håber, at det er ok med linkene...det er ikke ondt ment :)


Besvar