Min "nye" Scotte er utæt.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: Min "nye" Scotte er utæt.

Indlæg af mejeristen »

stokernut skrev:Jeg kommer givet ikke uden om, at jeg selv må dække udgifter til udskiftning i første omgang, men jeg er ret sikker på, at såfremt jeg køre en klagesag, vil vvs eksperten være ansvarlig for, at de har solgt et produkt, som har så vital en fejl, som den pågældende Scotte har. Det er så vvs ekspertens ansvar at gå til producenten af Scotten og gøre ders krav (mit krav) gældende hos producenten, men lige nu vil jeg bare have et nyt fyr.
Jeg ville nok også være fristet til at gøre dette, spørgsmålet er bare om det kan betale sig :?
stokernut skrev:Mht at skulle sætte en vandslange på, for at se om den er utæt etc. så kan det på ingen måde være nødvendigt (det var det så i dette tilfælde). Det vil svare til, at når jeg køber en ny jagtriffel, så skal jeg lige afprøve den (fx. i butikken) for at være sikker på "ævle-bævle". NEJ som kunde må man kunne forventet at en Scotte ikke er lappet mindst 4 steder, vel og mærket uden det virker.
Enig, men hvis det var mig ville jeg nok ogsa fylde kedlen med vand og evt trykprøve den bare for en sikkerheds skyld
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

søren ø
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: Min "nye" Scotte er utæt.

Indlæg af søren ø »

Det var ikke generelt jeg mente man skulle sætte vand på inden montering, for er enig i at det bare skal virke. Men lige i dette tilfælde kunne der ikke ske noget ved lige at være på forkant.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.
stokernut
Stoker X
Stoker X
15
Indlæg: 497
Tilmeldt: 18 dec 2008 20:09
Mit fyr: 16 kw Scotte
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 30 kg
Årligt forbrug: ca. 5 tons

Re: Min "nye" Scotte er utæt.

Indlæg af stokernut »

mejeristen skrev:
Enig, men hvis det var mig ville jeg nok ogsa fylde kedlen med vand og evt trykprøve den bare for en sikkerheds skyld
Se nu er det jo givet mig der ikke forstår det med "gør det selv trykprøvning", fordi jeg ikke ved ret meget om "sådan noget", men ud fra min normale viden vil jeg næsten hævde det er umuligt. Hvis jeg kobler en haveslange på "et eller andet sted", så vil jeg da aldrig kunne lave det tryk som et lukket system med ekspansionsbeholder laver og derved vil jeg aldrig kunne opdage et så uendelig lille hul, som først giver utæthed, ved maksimalt tryk.

Any way jeg har hentet et nyt fyr og det skulle gerne blive tilkoblet i dag.

Og for øvrigt så siger min naivitet mig, at der ikke er en skrædders chance i helvede for at jeg (som den eneste her på dette forum) modtager to sprit nye Scotter, som begge er defekte (og her krydser jeg alt hvad jeg kan krydse) :(
16Kw Scotte med 6.35 styring
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Min "nye" Scotte er utæt.

Indlæg af Ulrik »

Held og lykke med projektet.
Vend gerne tilbage med en opdatering hvis du går videre med det.
MvH Ulrik©
Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 98 gange
Blevet takket: 46 gange

Re: Min "nye" Scotte er utæt.

Indlæg af thoken »

stokernut skrev: Se nu er det jo givet mig der ikke forstår det med "gør det selv trykprøvning", fordi jeg ikke ved ret meget om "sådan noget", men ud fra min normale viden vil jeg næsten hævde det er umuligt. Hvis jeg kobler en haveslange på "et eller andet sted", så vil jeg da aldrig kunne lave det tryk som et lukket system med ekspansionsbeholder laver og derved vil jeg aldrig kunne opdage et så uendelig lille hul, som først giver utæthed, ved maksimalt tryk.

Any way jeg har hentet et nyt fyr og det skulle gerne blive tilkoblet i dag.

Og for øvrigt så siger min naivitet mig, at der ikke er en skrædders chance i helvede for at jeg (som den eneste her på dette forum) modtager to sprit nye Scotter, som begge er defekte (og her krydser jeg alt hvad jeg kan krydse) :(


Hej!
Du har da bare været ufatteligt uheldig!
Iøvrigt er det ikke helt forkert med haveslangen!
Trykket på vandværksvandet(mellem 4-6 bar) er ca. det dobbelte af hvad trykket er på dit centralvarme anlæg(Ca 1-2bar). Jeg vil endda sige at man skal passe på med 6 bar på en ny kedel!
Held og lykke med ombytningen :great:

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

stokernut
Stoker X
Stoker X
15
Indlæg: 497
Tilmeldt: 18 dec 2008 20:09
Mit fyr: 16 kw Scotte
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 30 kg
Årligt forbrug: ca. 5 tons

Re: Min "nye" Scotte er utæt.

Indlæg af stokernut »

Nu venter jeg bare på de 4 tons piller der kommer senere i dag (OG SÅ LIE HJÆLP TIL HVORLEDES DEN OVERKOGNINGSSIKRING SKAL TILKOBLES) :wink:

Har stadig ikke fundet ud af om fase fra 220 volt skal i det stikben, der er mærker "1" eller "2" (og hvis nok også "P") og hvor den røde ledning fra styringen så skal i (altså i "1" eller "2").

HELP

PS Spørgsmålet i detaljer MED BILLEDE kan ses her:

viewtopic.php?f=137&t=5613&p=55142#p55142
16Kw Scotte med 6.35 styring
farmer
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 26
Tilmeldt: 25 mar 2009 11:13
Mit fyr: hjemme bygget
Areal: 240
Brændsel: korn
Årligt forbrug: 3-til-4.T
Geografisk sted: viborg

Re: Min "nye" Scotte er utæt.

Indlæg af farmer »

hejsa da jeg satte solverme op for ca.2 år siden købte jeg det hos vvseksperten og der var osse problemer med utætheder i beholderen ved varmelegmet [ den mangled blot at blive pakket ordenligt sjusk fra fabrikantens side. :x og pludselig da anlæget har kørt en halv dags tid er der en ordenlig pøl frostvæske imin kælder :oops: det skyldtes et def. dykrør der var sprunget i lodningen. fik da nyt dykrør og væske af vvseksperten.meeen skulle selv stå for udskiftning og rengøring transporte de kunne da lige stramme sig an over for polakkerne :great: ellers må vvsE jo selv tjekke inden de levere varen. :great: sq da godt de ikke sælger flyvemaskiner :roll:
Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Min "nye" Scotte er utæt.

Indlæg af Lau »

Dit billede af bagpladen - en skam at et "meget rost" produkt skulle sådan ud, det er ikke ret pænt..

Det er dog altid noget at jeg kender en del der bruger den kedel, og alle er meget glade for den.
stokernut
Stoker X
Stoker X
15
Indlæg: 497
Tilmeldt: 18 dec 2008 20:09
Mit fyr: 16 kw Scotte
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 30 kg
Årligt forbrug: ca. 5 tons

Re: Min "nye" Scotte er utæt.

Indlæg af stokernut »

For sat.. i hede hule hel.... nu er erstatningen for mit nye utætte fyr sg. også utæt. :evil:


Jeg vil have jordvarme.

Nå nogen bud? Og her er historien så:

Fyret har været slukket i juli og august. Da jeg de næste 14 dage er bortrejst, ville jeg i dag, klargøre fyret til opstart, når jeg kommer hjem i starten af september. Det første jeg ser er vand bag fyret, på gulvet. Alle rør/haner/ekspansionsbeholder etc. etc. etc. undersøges og NEJ vandet kommer ikke herfra. Begge sideplader afmonteres og NEJ vandet kommer ikke fra siderne.

Vandet kommer fra UNDER fyret og løber altså ud på gulvet bag fyret. der var vel MAKS tale om en ½ liter.

VVS eksperten kontaktet, men vedkommende, som jeg skulle tale med var ikke tilstede så nu afventer jeg en returopringning, men kender jo nok svaret. Det jeg håber på, er at de sender en ”ekspert” ud og kikker på fyret og vurdere om jeg for egen regning IGEN skal nedtage fyret og transporter det til VVS eksperten og enten få et nyt, eller få det repareret og så igen for egen regning afhente det og opsætte det igen.

Any way kan det "bare" være en acceptabel normal udsivning, grundet fyret har været slukket, eller er jeg fuc..d igen?
Vedhæftede filer
utæt3.jpg
utæt2.jpg
utæt1.jpg
16Kw Scotte med 6.35 styring
Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
17
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Blevet takket: 1 gang

Re: Min "nye" Scotte er utæt.

Indlæg af Flunk »

Er det med trykekspension eller åben ekspension.
Kan du se om trykket på anlægget er faldet?
Kan det være kondens ?

Håber for din skyld ikke det er en utæthed i trykparten.
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk

Besvar