Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Neddrosling og PID regulator

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Neddrosling og PID regulator

Indlæg af Frank_Rasmussen » 29 mar 2011 09:05

Dencker » 28 Mar 2011, 22:20 skrev:nej det kommer ikke helt af sig selv..................en 4.07 styring kan ikke bare sættes på xx kw
Hvis du kunne aflæse afvejningsskemaet til 24 kW og indtaste resultatet i styringen, så kan du vel også gøre det til 16 kW, og så er den potte ude..............


Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Neddrosling og PID regulator

Indlæg af Ollii » 15 aug 2011 15:39

Fik du løst problemet?

Jeg har et 16 kw avejningskema og kan da godt se hvad du skal indtaste. Hvis du oplyser avejningen for 6 min.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.

henriksenius
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 21 dec 2011 17:11
Mit fyr: Scotte 16kw ver10 med Blackstar BS30
Areal: 300
Brændsel: træpiller+60 rørs solfanger
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Hjørring
Kontakt:

Re: Neddrosling og PID regulator

Indlæg af henriksenius » 21 dec 2011 17:24

Frank_Rasmussen » 10 Apr 2009, 21:01 skrev:Virkelig guld. Mange tak!
Hej Frank

Har lige fået nyt fyr en opop black star 30kw med en 20kw brænder. Jeg skal have kodet brænderen om til 16kw som de vil gøre når de kommer på på opstarts besøg, men det er jo nok først engang i det nye år. Men du skriver i dette indlæg noget om at kode om til 16kw - ved du hvordan jeg skal taste brænderen om fra 20 til 16 kw????

Jeg har også problemer med min røg temp er for lav mellem 80 og 100 grader lige efter kedlen - gode råd om hvordan jeg kan få den op kører pt på 90% ydelse med pause fyr for at få røg temp op men er kun på ca 100 grader. kan jeg flytte en af de løse plader der ligger i for at lave så lave en røg temp som mulig ????

Nogen der kan hjælpe!!!!!!! :cry:

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Neddrosling og PID regulator

Indlæg af Ulrik » 21 dec 2011 17:29

Ellers må du prøve at oprette et nyt spørgsmål Henrik.
Det giver nogle gange noget mere opmærksomhed.
MvH Ulrik©

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Neddrosling og PID regulator

Indlæg af Frank_Rasmussen » 21 dec 2011 18:28

For mig at se, så er der ingen grund til at 'kode om' fra 20 kW til 16 kW. Det er en moduleret 100-trins-brænder, der udfra kedeltemperaturen selv finder ud af, hvor meget der skal fyres.

Den eneste forskel på en indkodning på 20 kW og 16 kW er, at i det første tilfælde vil et trin svarer til 0,20 kW og i det andet 0,16 kW. Og den nøjagtighed i trinene et er i praksis uden betydning.

De fleste er vist enige om, at man ikke kan indstille brænderen efter røgtemperaturen, så det skal du nok glemme. Lav røgtemp. ville i mit fyr sikkert betyde for meget blæs; mens andre oplever det betyder for lidt blæs.

Hvis du fjerner den øverste løse plade, og derved sætter den bagerste røgkanal ud af funktion, så falder effektiviteten af fyret meget. Såvidt jeg forstår, så er det normalt kun noget man gør, hvis der kommer løbesod.

Med mindre du har en rigtig god grund til det modsatte, så ville jeg slå pausefyring fra. Hvis det er nødvendig med pausefyring på denne årstid, så står dine PI-tal sikkert dårligt. Standardtallene fra NBE, synes jeg, ofte er alt for høje.


Besvar