Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

scotte pillefyr, opstarts problemer

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Hansen stoker
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31 jan 2009 19:49

scotte pillefyr, opstarts problemer

Indlæg af Hansen stoker » 01 feb 2009 11:10

hej allesammen. jeg har en scotte pillefyr 16kw, den er ca 2år gammel, og har kørt upåklageligt i de to år, men nu er der bøvl, sidste uge rensede jeg fyret pga, det gik ud flere gange, men har så ikke kunnet få gang i den igen.. jeg har skiftet eltænder og fotosencor, og siden isat ny chip version 4.99, men uden held. sidst jeg prøvede at starte op, brændte den tilbage, og brændte fotosencor af, sur røv... så har prøvet at justere i de forskellige menu, også den skjulte. jeg har vejet mængde af piller af til ca 1200 gram. er der nogen som kan sige hvad jeres indstillinger er i de forskellige menu, alt andet hjælp er også meget velkommen.. jeg har kontaktet en fra nbe, en som hedder jan som skulle ha en del forstand på det,og han skulle se på det i week, men sjoveren har brændt mig af. på forhånd tak.


Ulrich-307Hdi
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 149
Tilmeldt: 09 sep 2008 21:56
Mit fyr: Woody 16 KW på Roca
Geografisk sted: Jorden, Shell-land, Køge

Re: scotte pillefyr, opstarts problemer

Indlæg af Ulrich-307Hdi » 01 feb 2009 11:13

Du skal gå til angreb på din eltænder, hvilken model har du?
Et stk med rød ledning?
To stk med rød ledning?
Et stk med hvid ledning?

Chippen skal justeres i henhold til hvilken tænder du har.
Hygge Ulrich

epo
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 255
Tilmeldt: 29 jun 2008 22:12
Mit fyr: Scotte 16 kW + OPOP H418
Areal: 239
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Dagligt forbrug: 34kg Nov/Dec i snit
Årligt forbrug: 9 paller

Re: scotte pillefyr, opstarts problemer

Indlæg af epo » 01 feb 2009 11:30

Hansen stoker skrev:hej allesammen. jeg har en scotte pillefyr 16kw, den er ca 2år gammel, og har kørt upåklageligt i de to år, men nu er der bøvl, sidste uge rensede jeg fyret pga, det gik ud flere gange, men har så ikke kunnet få gang i den igen.. jeg har skiftet eltænder og fotosencor, og siden isat ny chip version 4.99, men uden held. sidst jeg prøvede at starte op, brændte den tilbage, og brændte fotosencor af, sur røv... så har prøvet at justere i de forskellige menu, også den skjulte. jeg har vejet mængde af piller af til ca 1200 gram. er der nogen som kan sige hvad jeres indstillinger er i de forskellige menu, alt andet hjælp er også meget velkommen.. jeg har kontaktet en fra nbe, en som hedder jan som skulle ha en del forstand på det,og han skulle se på det i week, men sjoveren har brændt mig af. på forhånd tak.
Kontroller også at motorerne kører som de skal dvs. blæseren og den interne snegl... Der har været et par andre Scotte ejere for nyligt, hvor kondensatoren til de motorer er gået...


Besvar