Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Øv Sur rø.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
jensras
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 64
Tilmeldt: 01 jun 2008 10:42

Øv Sur rø.

Indlæg af jensras » 22 jan 2009 18:33

Hej.
Muligvis ikke det rigtige sted men alligevel.
Har en Scotte 16 der har gjort det godt i 4 år nu med mange forskellige piller. Har en alm silo fra SiloJensen der rummer 1 tons.
Jeg plejer at købe i bigbags 700 til 1000 kg .Har så for første gang købt en bigbag Barlenik 1000 kg og de ser rigtig godt ud.
Dufter godt af træ MEN lange og hårde. Jeg tænker på snegleydelse da jeg lige har skiftet ny Chip 4.99g der jo justerer ilt på blæseren og IKKE snegletiden :(
Nuvel jeg bruger stokerkontrol og kan se aktuel ilt og ønsket ilt og som jeg frygtede op med mætningen. Det var ventet men dag 2 kolde radiatorer og F1 i displayet :( Pillerne kan på en eller anden måde bygge bro så der ikke kommer nok i sneglen. Er der nogen af jer der har prøvet noget lignende ?

Mvh Jens


Brugeravatar
Claus Birth
Supporter
Supporter
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 28 dec 2006 14:09
Mit fyr: Baxi, MultiHeat 1,5 m. iltst.
Areal: 160+60m2
Brændsel: Træpiller, blæst ind
Fremviser gerne i postnummer: 4140
Dagligt forbrug: godt 25kg.
Årligt forbrug: ca.9 ton
Geografisk sted: Lammestrup, Midtsjælland
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Øv Sur rø.

Indlæg af Claus Birth » 22 jan 2009 19:02

Jeg har absolut ikke prøvet at opleve at pillerne er for lange, tværtimod . Mine piller er blæst ind i et dertil egnet rum med tappe-ventil til 20l. spand.
Under denne proces ødelægges pillerne så der er noget mere smuld, end mit Baxi magasin kan få til at løbe til sneglen: resultat; ingen ild, pga manglende piller. Sur rø. ....

Hilsen

Claus Birth :great:
Det er ingen skam at gøre tingene rigtigt. Uvidenhed fritager ikke for ansvar.
Selvgjort er ofte velgjort.

epo
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 255
Tilmeldt: 29 jun 2008 22:12
Mit fyr: Scotte 16 kW + OPOP H418
Areal: 239
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Dagligt forbrug: 34kg Nov/Dec i snit
Årligt forbrug: 9 paller

Re: Øv Sur rø.

Indlæg af epo » 22 jan 2009 19:26

jensras skrev: Dufter godt af træ MEN lange og hårde. Jeg tænker på snegleydelse
Trorogså nærmere det er smuld du har problemer med og ikke det at pillerne er lange og hårde...

Den erfaring jeg har haft med barlinek er ihvertfald at de indeholder masser af smuld.

Med det originale magasin til Scotten dannede de ikke bro for mig, men sneglen pakkede godt til, så snegleydelsen faldt til det halve. Det kan løses ved at tilsætte lidt rapsolie til pillerne, eller lave huller i sneglerøret, så smuldet kan komme ud. Disse løsninger tror jeg dog ikke hjælper med bro-problemet :roll:

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Øv Sur rø.

Indlæg af thoken » 22 jan 2009 20:25

Hej!
Jeg synes jeg kan huske en der havde samme problem!
Jeg mener han lavede lidt større udskæring i snegle røret, så pillerne lettere kom ind i sneglerøret!
Jeg synes bare ikke jeg lige kan finde indlægget nogen steder :roll:


mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

jensras
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 64
Tilmeldt: 01 jun 2008 10:42

Re: Øv Sur rø.

Indlæg af jensras » 23 jan 2009 17:12

Hej.
Ja nu har der lige været kolde radiatorer igen. :(
Når jeg tager et 1/2 rør og stikker det ned i pillerne kan jeg mærke at der ligesom er et hulrum i pillerne.
Når jeg så har hevet det op og ned nogle gange giver sneglen straks piller igen.
Det bliver spændende at se om der gemmer sig et eller andet når siloen engang er tom.
Det er selvfølgelig en af bagdelene ved at komme 1000 kg på af gangen.

Mvh Jens


Besvar