Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvad er forskellen på woody, scotte, bioink?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
jni
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15 jul 2008 15:30
Mit fyr: woody / OPOP418
Areal: 135+70
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 6-8 tons
Geografisk sted: skælskør

Re: Hvad er forskellen på woody, scotte, bioink?

Indlæg af jni » 14 jan 2009 18:22

"Den gode" har 4 ledninger, er der ikke kun 3 på din ?
Man må vel også formode at styringen er tilpasset sonden, eller....?
mvh jesper


Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Hvad er forskellen på woody, scotte, bioink?

Indlæg af Bop » 14 jan 2009 18:26

icon_cheesygrin.gif HR J du har da lige gjort mig lidt glad & vi kan så konkludere at den nye woody iltstyring kører med den dyre lambdasonde for jeg har 4 ledninger på & tilsluttet

:great:

jni
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15 jul 2008 15:30
Mit fyr: woody / OPOP418
Areal: 135+70
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 6-8 tons
Geografisk sted: skælskør

Re: Hvad er forskellen på woody, scotte, bioink?

Indlæg af jni » 14 jan 2009 19:17

Nej, det har vi ikke for jeg huskede forkert Baxi har 5 ledninger. :roll:
Se denne tråd: viewtopic.php?f=22&t=2756&start=20
mvh Jesper

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Hvad er forskellen på woody, scotte, bioink?

Indlæg af Bop » 14 jan 2009 19:56

Nå ja men skidt der er ihvertfald ændret meget på iltstyringen & jeg syntes det kører fortræffeligt før rensede jeg hver dag med Bio18 det er slet slet ikke nødvendigt længere.
Mit forbrug er dog lavere end stokerkontrol siger det forstår jeg så ikke helt men skidt med det.
Men altså vedr 16 & 24 kw så er der forskel en chip eller print for det sagde de til mig & jeg tror heller ikke at man på en 16 kw woody kan justere den op så display passer & så er man jo på herrens mark.
Men spørger lige NBE der er vel også en grund til man må slippe ca 1000 kr mere for 24 kw udgaven.

Det er blæser iltstyringen justerer på for det kan jeg høre hvad der så lige mere er forskel siden jeg har et stort print siddende det må jeg være svar skyldigt
Men ihvertfald kan jeg huske de sagde at komponenter skulle være mere holdbare & iltstyring bedre.

jni
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15 jul 2008 15:30
Mit fyr: woody / OPOP418
Areal: 135+70
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 6-8 tons
Geografisk sted: skælskør

Re: Hvad er forskellen på woody, scotte, bioink?

Indlæg af jni » 14 jan 2009 20:24

Det er jo dejligt hvis det virker.
Holder den ilt %
Er der besparelser på piller ved brug af iltstyring, bedre forbrænding, mindre slagger eller lignende ?

Forskellen på 16 og 24 kw er vist bare at chippen er progameret så 100% svarer til 16 kw, men man kan bare justere på "korrektioner" så yder den 24 kw.
NBI har fortalt mig at grunden til at 24 kwén er dyrere udelukkende skyldtes at hvis brænder kører 24 kw, og hærden ikke ligger rigtig, så brænder den øjeblikkeligt i stykker, hvor imod den holder væsentligt længere hvis brænder kun er justeret til 16 kw.
Derfor har de haft en del reklamationer på 24 kwén, så derfor sælges den 1000 kr dyrere (hvilket jo er noget vrøvl, jor det svare jo til at de skulle levere en gratis hærd til alle 24 kw brændere)
mvh jesper


Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Hvad er forskellen på woody, scotte, bioink?

Indlæg af Bop » 14 jan 2009 20:41

Jamen det er nok korrekt for det fik jeg også at vide af en
At chip er anderledes men hvis man bare justerer på korrektioner så tror jeg ikke den vil vise rigtigt.
Jamen jeg startede med barlinek og og HP & har 0 slagger så fyldte jeg de barlinek i som Bio18 ikke kunne æde pga fnuldr.
Det gav stadig ingen slagger.

Jeg har ingen bøvl med slagger overhovedet det havde jeg godt nok før med 18 eren.
Vedr forbrug så ligger jeg ca ca altså på 40 kg i døgn nu falder det så nu det er varmere men altså vurderet ud fra pillebeholder så ligger det i det lag.

Ilt jamen jeg tror det hjælper for røgtemp faldt med det samme det blev indstalleret. Og den regulerer fint op og ned men den kan godt finde på at ligge et par % højere end det valgte men det er det samme ligegyldigt om det er fuldt blus eller lavt.

Men justering virker fint ingen klager.

Jeg har nok gjort den fejl at jeg ikke har ladet pc stå tændt derfor kan man ikke regne rigtig med stokerkontrolmåling da det så kun er kortvarig måling.

Har dog aldrig fyret mere øko end nu.

Bio18 var bedre end italenerstoker men så alligevel ikke for italienerstoker skulle man da ikke rense så tit.

Nå men kan ihvertfald godt mærke på pilleforbrug at der ikke står en 18 er i fyrrum for den gik næsten fuld skrald for at klare m2

jni
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15 jul 2008 15:30
Mit fyr: woody / OPOP418
Areal: 135+70
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 6-8 tons
Geografisk sted: skælskør

Re: Hvad er forskellen på woody, scotte, bioink?

Indlæg af jni » 14 jan 2009 21:11

ja, men nu var det jo kun woodyen (med og uden iltstyring) jeg mente, da jeg spurgte om der var forskel i forbruget.
det er jo ikke nødvendigtvis godt at røgas temp faldt, det gør den jo ofte ved for højt luftoverskud.

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Hvad er forskellen på woody, scotte, bioink?

Indlæg af Bop » 14 jan 2009 21:18

Jamen jeg syntes at forbruget er faldet lidt efter iltstyring er blevet monteret.

Vedr røg temp så har jeg gjort en del ud af at justere fyr ind så mener det er efter bogen vedr iltstyringen faktisk kunne jeg reguelere ned for effekt selvom røgtemp fald lidt og stadig holde samme temp mvh bp


Besvar