Side 1 af 1

Scotte 2trins styring

: 20 dec 2008 20:21
af olestevelt
Jeg har en scotte 2,4 kw Pillebrænder, der har kørt stabilt i 3 år. Blæserens lejer begyndte at gøre knuder, så jeg har skiftet denne, hvilket ikke har været uden problemer (Jeg "googlede navnet på mærket og fandt importøren". Det er umådeligt svært at komme i kontakt med relevante personer og det hele endte med at jeg måtte køre op til Fabrikken NBE i Øster Vraa og få dem til at reparere printet, samt selv har måttet skaffe en "sort blæser" gennem en importør. Ingen ved rigtigt hvordan "favriksmenue" har været indstillet "default", så Jeg har måttet justere denne på må og få. Jeg har fået god hjælp hos NBE, men disse har været meget svære at få fat I (Har ingen telefonsvarer, hvor man kan indtale besked") Har nogen haft lignende problemer? så henvend Jer meget gerne til Ole Hansen, Jormorvej 31, Haderslev mail ole@stevelt.dk
:?

Re: Scotte 2trins styring

: 20 dec 2008 20:31
af Falck
Er den født med " den lille grå blæser" og nu har du monteret de noget større sorte???
Og så blæser den pillerne a h... til. Er det det der er dit problem???
Du kunne forresten bare have sagt til, jeg har da en lille grå blæser ude på hylden :great: :great:

Re: Scotte 2trins styring

: 21 dec 2008 11:39
af olestevelt
Mit hovedproblem er, at det har været utrolig svært at får fat i nogen, der ved hvilken type fyr det egl. er.
Men også mange andre problemer. Det er noget med at tale ordentligt til hinanden i telefonen samt at give respons på de ting, man spørger om. At beskrive et produkt, i dette tilfælde en blæser med, om den er grå eller sort, det ville kræve, at pågældende fabrik kun laver sorte eller grå blæsere. Andre fabrikanter har typenumre og produktlinie mv monteret på deres produkt, og kan derved meget let identificere en bestemt udskiftningsdel, når kunden henvender sig.

Endelig og ikke mindst har der i bestemte firmaer udviklet sig den "kultur," at man ikke har tilstrækkelig kapacitet til at betjene kunderne. Telefonerne er ikke tilstrækkeligt betjent, man glemmer at ringe tilbage, og spørger om ting, som man een gang har forklaret tydeligt til en anden medarbejder. Jeg er så meget optimist, at jeg tror finanskrisen løser dette problem i løbet af de næste måneder. Men så er det ikke sikkert, det er de samme mennesker, der tager telefonen til den tid. Ole Hansen

Re: Scotte 2trins styring

: 21 dec 2008 12:31
af epo
olestevelt skrev:Mit hovedproblem er, at det har været utrolig svært at får fat i nogen, der ved hvilken type fyr det egl. er.
Men også mange andre problemer. Det er noget med at tale ordentligt til hinanden i telefonen samt at give respons på de ting, man spørger om. At beskrive et produkt, i dette tilfælde en blæser med, om den er grå eller sort, det ville kræve, at pågældende fabrik kun laver sorte eller grå blæsere. Andre fabrikanter har typenumre og produktlinie mv monteret på deres produkt, og kan derved meget let identificere en bestemt udskiftningsdel, når kunden henvender sig.

Endelig og ikke mindst har der i bestemte firmaer udviklet sig den "kultur," at man ikke har tilstrækkelig kapacitet til at betjene kunderne. Telefonerne er ikke tilstrækkeligt betjent, man glemmer at ringe tilbage, og spørger om ting, som man een gang har forklaret tydeligt til en anden medarbejder. Jeg er så meget optimist, at jeg tror finanskrisen løser dette problem i løbet af de næste måneder. Men så er det ikke sikkert, det er de samme mennesker, der tager telefonen til den tid. Ole Hansen
Nu er Scotten også ét af de produkter på det danske marked, hvor du får mest for pengene. Markedet for pillefyr er altså ikke så stort, at man bare lige kan ansætte en ekstra mand til support og logistik uden det går væsentligt ud over indkøbsprisen.
Så hvis man ikke er indstillet på lidt gør-det-selv arbejde, eller undersøge nettet lidt (f.eks. får du som regl svar på dine spørgsmål herinde samme dag) så skal man nok vælge en løsning med en lidt anden support model...

Anyway, håber då får varme på :)