Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Scotte PC interface

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
ChipMIK
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 81
Tilmeldt: 17 jul 2007 12:12
Mit fyr: Scotte 16 Kw
Areal: 205
Brændsel: HP Piller 8mm
Dagligt forbrug: hmmm so far 30 Kg
Årligt forbrug: Ughkendt endnu

Re: Scotte PC interface

Indlæg af ChipMIK » 03 mar 2009 00:17

Jeg er sku lidt træt af stokerkontrol, hænger med version 1.6 hvor bla ydelse i Kw & % er ombyttet, U/L af drift til hjemmeside stoppede også efter jeg installerede denne version.

Jeg har desværre slettet de tidligere versioner jeg har D/L og har nu ingen mulighed for at nedgradere (til andet end den 1. version jeg modtog på cd) & vil ikke brænde mange kr. af hvert år på s/w. Jeg syntes det er RET irriterende at ende med at hænge på en så buggy udgave GRRR.

Hygge

Mikker
Hygge

ChipMIK
På kraftige piller siden 6. oktober 2007


stokersoft
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 04 okt 2008 23:48
Mit fyr: Woody
Areal: 238 m2
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 5-6 tons
Geografisk sted: Randers
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: Scotte PC interface

Indlæg af stokersoft » 03 mar 2009 18:58

Hej ChipMik og andre

Først ChipMik, send bare en mail til info@stokerkontrol.dk med dit serienummer så kan du blive nedgraderet, det kan man altid gøre. Jeg er ikke sikker på at det hjælper dig med din upload situation, men det er en anden sag, det kan vi kigge på.

Vedr. prisen, så vil jeg nævne, at hvis vi solgte lige så mange licenser som Microsoft som der sammenlignes med, så skulle jeg med glæde sænke prisen til en flad 5'er. Nu er markedet trods alt lidt begrænset til enkelte brændere vi understøtter, det øger prisen desværre, så vi mener faktisk prisen er rimelig i forhold til at det ikke er standard software og den indsats der ligges i det.

Mvh. Jens Hyldahl
Stokersoft

Ulrich-307Hdi
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 149
Tilmeldt: 09 sep 2008 21:56
Mit fyr: Woody 16 KW på Roca
Geografisk sted: Jorden, Shell-land, Køge

Re: Scotte PC interface

Indlæg af Ulrich-307Hdi » 03 mar 2009 20:26

Jamen jeg er da også sikker på der ville sælges mange flere enheder, hvis prisen kom ned.
Om det så er 50%ned i pris og over 50% mere salg har jeg ikke forstand på.
3-400kr. er et leje jeg finder rimeligt.
Hygge Ulrich

ChipMIK
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 81
Tilmeldt: 17 jul 2007 12:12
Mit fyr: Scotte 16 Kw
Areal: 205
Brændsel: HP Piller 8mm
Dagligt forbrug: hmmm so far 30 Kg
Årligt forbrug: Ughkendt endnu

Re: Scotte PC interface

Indlæg af ChipMIK » 05 mar 2009 13:06

Jeg vil lige skynde mig at rose Jens Hyldahl med en super support, jeg har nu fået D/L V1.50 som jeg havde licens til.

Hygge

Mikker
Hygge

ChipMIK
På kraftige piller siden 6. oktober 2007

malone
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 07 dec 2008 20:52
Mit fyr: Scotte 16 kw med OpOp kedel
Areal: 120+120 m2
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ca. 25-35 kg (dec.)
Årligt forbrug: ca. 6 tons
Geografisk sted: Randers NV

Re: Scotte PC interface

Indlæg af malone » 21 mar 2009 07:44

Klågem skrev:Du snakker om peanuts. Jeg syntes godt nok at ca 1000 spir for en software er dyrt. F.eks koster windows kun ca. 600 kr. Og det indeholder en del mere en stokerkontrol.
Jeg ærger mig bare over at jeg ikke kan bruge in gratis version af interface efter at have fået den nye chip i.
Jeg kan lige nævne at den nye chip kom i på garantien. Da en softwarefejl i den gl. 4,13 gjorde at jeg kunne rense ca 20 kg piller ud af fyret. Det kørte som om at der var ild i fyret men det var der ikke.
Der må være flere der kunne tænke sig stokerkontrol. Hvad med at slå os sammen og købe en version og så dele den.
Tja - det er vel peanuts i den store sammenhæng at købe Stokerkontrol. Du har vel givet omkring kr. 25.000-30.000,- for et pillefyr, magasin, smedearbejde og evt. varmtvandsbeholder. Hvad betyder det så at give de kr. 1000,- for softwaren ?

Vi har vel alle købt fyret for at spare på varmeregningen - men vi skal heller ikke blive så nærige, at alting fremover ikke må koste penge.


Ulrich-307Hdi
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 149
Tilmeldt: 09 sep 2008 21:56
Mit fyr: Woody 16 KW på Roca
Geografisk sted: Jorden, Shell-land, Køge

Re: Scotte PC interface

Indlæg af Ulrich-307Hdi » 21 mar 2009 07:52

For mit vedkommede er 1000 ikke peanuts, for software jeg mener er mindre værd.
Jeg giver da heller 1000 kr for en eltænder bare fordi fyret koster 20.000.
Hygge Ulrich

Hr.Hansen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27 feb 2009 14:28
Mit fyr: Opop/scotte 16kw.
Areal: 170m2 + 250 l. vvb.
Brændsel: 6 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6230
Årligt forbrug: 5-6 ton.
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Re: Scotte PC interface

Indlæg af Hr.Hansen » 21 mar 2009 16:37

Jeg syntes nu også at den pris er lidt pebret, hvis i nu komme med et godt tilbud, slår jeg i hvertfald til.
Og det er der da sikkert flere som vil gøre.
Mvh Thomas Hansen

Nautrup
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 15
Tilmeldt: 26 feb 2009 10:52
Mit fyr: Woody 40kW samt Opop H430 kedel.
Areal: 293 +uisoleret 1.sal
Brændsel: 6 mm piller fra OK
Fremviser gerne i postnummer: 7870
Dagligt forbrug: 70-80kg
Geografisk sted: Nautrup (mellem Skive og Nyk M.)
Kontakt:

Re: Scotte PC interface

Indlæg af Nautrup » 22 mar 2009 19:11

Tjaa..Hvad kan jeg sige??
Bekvemmeligheder ER "dyre".
Og, når alt kommer til alt, så ER programmet en bekvemmelighed...En ekstra luksus.
Fordi vi alle gerne vil sidde komfortabelt, i vores kontorstol, og styre vores fyr, eller se på diverse grafer.
Efter min mening, så kan de, der synes, at det er for dyrt, lade være med at købe det. Fyret kører sq alligevel.
Der er vist ikke mange af jer, der ved, hvor meget arbejdstid der er, i at programmere et sådan program. Arbejdstid, der, efter min mening, SLET ikke bliver dækket økonomisk af prisen.
Det er mig da ganske bekendt, at der er programmer, der er billigere, men der får man heller ikke samme support. Og heller ikke de samme funktioner.
Så det er bare, at spare op til denne luksus, det nu engang er.
Jeg står selv i den situation, at jeg gerne vil opgradere, men har ikke råd til det pt. Så der må bare spares lidt, så bliver der råd til det en dag.

Brugeravatar
gel
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 171
Tilmeldt: 20 feb 2010 11:12
Mit fyr: Passat
Areal: 250
Brændsel: træ & olie
Modtaget likes: 1 gang

Re: Scotte PC interface

Indlæg af gel » 23 feb 2010 10:21

softwaren burde følge med hardwaren, som det gør med alt andet udstyr. Det ville måske også fremme salget. Man kunne også frigive softwaren så brugerne selv kunne udvikle på det i et åbent forum, som f.ex. Linux og mange andre har gjort det...

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Scotte PC interface

Indlæg af Frank_Rasmussen » 23 feb 2010 19:52

Bl.a. 10-jubilæumsmodellen af Scotte (og Woody) sælges med StokerKontrol i de opstillinger, som jeg har set på internettet...Jens fra StokerKontrol har jo også fået arbejde hos NBE :)

De har iøvrigt også et opstartsbesøg med i prisen :shock:

MitPillefyr.dk, som efter min mening for tiden er foran StokerKontrol i funktionalitet, koster 800 kr.


Besvar