Test af Intern snegl motor

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Morten Vinding
Stoker I
Stoker I
2
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20 dec 2021 10:10

Test af Intern snegl motor

Indlæg af Morten Vinding »

Hej højt respekterede medlemmer
Ældre Scotte fyr med 10W motor
Mit fyr satte ud i nat med en Fejlmeddelelse jeg ikke havde set før. På displayet stod der HO. Det betyder ifølge manualen at der er brændt tilbage i til den interne snegl, hvilket jeg også tydeligt kan se. Bl.a. er fotosensoren brændt helt af. Den har jeg skiftet, og jeg har i samme ombæring skiftet kondensatoren til den interne sneglmotor.
Jeg tror at grunden til at det har brændt i kammeret er at den interne snegl motor ikke har kørt, men har do ikke prøvet det før. Jeg har skiftet motoren flere gange før uden at have dette problem. Den motor der sidder der lige nu har kun kørt siden oktober, så den burde være OK.
Nu kommer spørgsmålet så: Kan man på nogen måde undersøge om motoren er OK? Jeg vil helst ikke købe en ny, hvis den ikke er i stykker. Jeg har læst mig til at det også kan være printet der er i stykker.
Mvh Morten

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Re: Test af Intern snegl motor

Indlæg af pille bruger »

Morten Vinding skrev: 20 dec 2021 10:25 Hej højt respekterede medlemmer
Ældre Scotte fyr med 10W motor
Mit fyr satte ud i nat med en Fejlmeddelelse jeg ikke havde set før. På displayet stod der HO. Det betyder ifølge manualen at der er brændt tilbage i til den interne snegl, hvilket jeg også tydeligt kan se. Bl.a. er fotosensoren brændt helt af. Den har jeg skiftet, og jeg har i samme ombæring skiftet kondensatoren til den interne sneglmotor.
Jeg tror at grunden til at det har brændt i kammeret er at den interne snegl motor ikke har kørt, men har do ikke prøvet det før. Jeg har skiftet motoren flere gange før uden at have dette problem. Den motor der sidder der lige nu har kun kørt siden oktober, så den burde være OK.
Nu kommer spørgsmålet så: Kan man på nogen måde undersøge om motoren er OK? Jeg vil helst ikke købe en ny, hvis den ikke er i stykker. Jeg har læst mig til at det også kan være printet der er i stykker.
Mvh Morten
Prøv at tage faldslangen af og også strøm stikket på snegl i magasinet, og lav en optænding.
Nu vil intern snegl på brænderen starte.
Hvis du med en tang på enden af sneglen, kan stoppe sneglen, så er kondensatoren defekt.
Kan den slet ikke starte kan gearmotorer også være defekt.

Pas på fingrene når du sætter tangen på. icon_cheesygrin.gif
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
Morten Vinding
Stoker I
Stoker I
2
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20 dec 2021 10:10

Re: Test af Intern snegl motor

Indlæg af Morten Vinding »

Tak for hurtigt svar. Motoren kører slet ikke rundt. Jeg må nok se i øjnene at det er motor og gear.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: Test af Intern snegl motor

Indlæg af triumph »

Nok kun gear, eller...?

Besvar