Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

NY Magnetventil til kompressorrens

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

NY Magnetventil til kompressorrens

Indlæg af Dunas » 27 aug 2020 17:13

Efter jeg har fået skiftet min gamle larmende kompressor, har jeg fundet ud af, af magnetventil er utæt.
Har skiftet til en ny magnetventil, dog købt på amazon.de. Den har ikke helt samme specifikation men fungere upåklagelig.
Den nye er AC 220 V; Type: Lukket uden strøm n / C; Trykområde: 0 - 10 bar.
Den originale magnetventil hedder 2W-160-15.

Det jeg ikke helt forstår er, hvorfor er der strøm på begge ledninger, når ventil sættes til styring.
Har flyttet ventilen til selve kompressor, her er der også strøm/lys når man tjekket med strøm skruetrækker. Man får ikke stød,
når man rører ved ventilen.

Jeg er ikke så stærk i strøm, så kunne nogle lige forklare hvorfor der måles strøm, når ventilen er lukket ??
Den jeg er købt er denne https://www.amazon.de/gp/product/B0714L ... UTF8&psc=1
Går ud fra jeg kan bruge den.

Billede viser den gammel ventil til venstre, den nye kan jeg måle strøm/lys når den er slukket, ingen stød.
Jeg har tegnet lys på skruetrækker, fik det ikke lige med på billede, da jeg tog det.
Den gammel ventil reagerer nøjagtig på samme måde mht. strøm/lys
Vedhæftede filer
ventil.jpg


svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: NY Magnetventil til kompressorrens

Indlæg af svanggaard » 28 aug 2020 01:11

Det er ikke unormalt. En polsøger meget lidt strøm for at reagere - netop derfor får du ikke stød når du selv har forbindelse til den ene ende af søgeren. Du kan sikkert få polsøgeren til at reagere ved at holde den på stel af din opvaskemaskine, andre hvidevarer eller sågar en balon du har æltet rundt i konens hår. Det du måler, er sikkert støj, som opstår fordi ledningerne ligger tæt op af hinanden (kapacitativ kobling).

Efter min mening kan man ikke bruge en polsøger til noget som helst. Der er for stor risiko for fejlvisning - både falske positive og negative.

Når det er sagt, vil jeg anbefale at du tjekker jordforbindelsen til dit fyr. Jordforbindelsen sikrer, at en fejlstrøm går til jord, i stedet for at gå gennem dig, i tilfælde af en fejl.

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: NY Magnetventil til kompressorrens

Indlæg af Dunas » 28 aug 2020 20:49

Tak. Har nu fået læst lidt om magnet og strøm, er blevet lidt klogere.
Den nye magnet ventil virker perfekt, ingen tab af luft fra kompressor efter 24 timer.
Man kan bruge en hvilken som helst magnet ventil til kompressorrens, så længe det er en 220 volt Lukket uden strøm.

383CI
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 173
Tilmeldt: 08 maj 2010 18:26
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: NY Magnetventil til kompressorrens

Indlæg af 383CI » 28 aug 2020 21:15

En polsøger/skruetrækker har fanden skabt i vrede.
Den er ikke længere.
Det du måler/ser er krybestrøm et eller andet sted fra. Det kan komme alle mulige mærkelige steder fra som resultat af al den elektronik der er alle steder, overgange rundt omkring osv. Hvis kompressoren eller fyret er jordforbundet vil de (forhåbentligt) forsvinde.


/ V8 der er rusten i strøm men har papir på jeg var temmelig stærk i det for mange år siden.


Besvar