Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Brænder stikker helt af

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
jebruun
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 20 aug 2017 09:10
Mit fyr: Scotte 10 kw / v10 - BS 1016
Areal: 173 + 64 m2
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Gredstedbro

Brænder stikker helt af

Indlæg af jebruun » 03 jan 2020 12:04

Hejsa derude, har en Scotte 10 kW med V10 styring. Har bøvlet med mange sorte piller i asken, uanset forskellige tal i afvejning var det stadig samme mængde sorte piller i asken. Lyssensoren flakkede meget op og ned på trods af en god flamme, skiftede så sensor til den nye type.
Opstart, fint indtil sensoren viste lys, så tog fanden ved det hele. Blæseren op på fuld kraft med det samme, displayet viste 100lux, 8200 %, 820,2 kW og så begyndte ekstern snegl at køre konstant, nogen som har et bud her ?
Skiftede tilbage til den gamle sensor, men stadig samme resultat efter 3 forsøg.


calle

Re: Brænder stikker helt af

Indlæg af calle » 03 jan 2020 12:12

Da du skiftede lyssensor, pillede du da bare printstikket af, eller har du haft slukket for styringen på stikkontakten. Ellers kunne du jo prøve at slukke på stikkontakten, for at se om den resetter. Hvis du kontrollerer indstillingerne, står de så som de skal ?

Mvh Calle

jebruun
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 20 aug 2017 09:10
Mit fyr: Scotte 10 kw / v10 - BS 1016
Areal: 173 + 64 m2
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Gredstedbro

Re: Brænder stikker helt af

Indlæg af jebruun » 03 jan 2020 17:14

Fejlen er tilsyneladende fundet! I PID opsætning stod min.ydelse til at være 8202% , blev rettet til 10%, men hvordan hulen kan det ske uden jeg har været inde i menuen ???
Ved ikke om de 10% er det rigtige tal, er der nogen der ved hvad hele standard opsætningen var fra ny af ?
På forhånd tak for svar.

calle

Re: Brænder stikker helt af

Indlæg af calle » 03 jan 2020 17:36

jebruun skrev:
03 jan 2020 17:14
Fejlen er tilsyneladende fundet! I PID opsætning stod min.ydelse til at være 8202% , blev rettet til 10%, men hvordan hulen kan det ske uden jeg har været inde i menuen ???
Ved ikke om de 10% er det rigtige tal, er der nogen der ved hvad hele standard opsætningen var fra ny af ?
På forhånd tak for svar.
Godt du fik kontrolleret indstillingerne. Min gamle 4.99 kan glemme indstillingerne og går på standard, når den har været slukket hen over sommeren. Derfor har jeg mine indstillinger skrevet ned.

Dine standardindstillinger kan du finde her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/

Venlig hilsen Calle

jebruun
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 20 aug 2017 09:10
Mit fyr: Scotte 10 kw / v10 - BS 1016
Areal: 173 + 64 m2
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Gredstedbro

Re: Brænder stikker helt af

Indlæg af jebruun » 03 jan 2020 17:54

Tak for tippet,er hermed gjort 😎


Besvar