Ver: 7 Styring

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
nølle

Ver: 7 Styring

Indlæg af nølle »

er der noget der skal ændres ved ledninger ved skift fra gammel styring( den med skruerne i hjørnerne) til v 7 styring for det ser ud til at jeg bliver nød til at skifte styring da den gamle laver kluder

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Ver: 7 Styring

Indlæg af Lintz »

nølle skrev: 22 jul 2019 16:31 er der noget der skal ændres ved ledninger ved skift fra gammel styring( den med skruerne i hjørnerne) til v 7 styring for det ser ud til at jeg bliver nød til at skifte styring da den gamle laver kluder
Måske en idé at prøve at nævne problemerne da jeg mener at "t-mek" kan lave dem samt Scottedoktoren i Vejle også gør i det. Opgiv gerne versions type.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
nølle

Re: Ver: 7 Styring

Indlæg af nølle »

jeg har haft den til rep. ved en som ikke kunne lave den , det bliver for dyrt at prøve alle dem der siger de kan lave den. foreløbig har det kostet 850 kr. problemet er at den ikke ændre hastighed i blæseren, den køre hele tiden i tomgang , men ydelsen stiger, blæser er skiftet , fotocelle skiftet , ved opstart stiger blæser omdrejninger , men lige så snart den skal køre går blæseren ned i tomgang, så jeg bliver nok nød til at købe en ny v7 istedet for den gamle
Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
10
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Ver: 7 Styring

Indlæg af T-mek »

Ved skift af styring skal print i brænder nok også skiftes pga anden type føler for skakt temperatur....
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Re: Ver: 7 Styring

Indlæg af pille bruger »

T-mek skrev: 23 jul 2019 09:24 Ved skift af styring skal print i brænder nok også skiftes pga anden type føler for skakt temperatur....
I menu System indstillinger kan man vælge om det skal være en NTC eller PTC føler. icon_cheesygrin.gif
Det skal ikke være derfor man skifter brænderprint, men er den nye styring med 12 pins stik,
så kan det være hurtiger at skifte brænderprint, end skifte ledningnen op til styringen :great:
Man kan jo også bare skifte skakt føleren, hvis det er det nemmeste icon_cheesygrin.gif
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Blevet takket: 13 gange

Re: Ver: 7 Styring

Indlæg af lille_smed »

jeg har skifet om til det gamle kabel til min v7 styring. Det tager ikke lang tid og det køre fint

Besvar