Hvem har erfaring med NBE silo overbygning

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Torpet
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Har takket: 67 gange
Blevet takket: 85 gange

Re: Hvem har erfaring med NBE silo overbygning

Indlæg af Torpet »

Flot solid løsning, hensan, sikkert noget mere stabil end de tynde metal forhøjelser der kan købes, ser også godt ud.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Hvem har erfaring med NBE silo overbygning

Indlæg af Lintz »

Torpet skrev: 06 apr 2019 09:09 Flot solid løsning, hensan, sikkert noget mere stabil end de tynde metal forhøjelser der kan købes, ser også godt ud.
Torpet - Den forhøjer, hvor meget mere vil det give dig i forhold til opfyldning.
Jeg selv ligger på et forbrug på 8 tons plus/minus årligt og har en silo på (mener jeg ) ca 500 liter.

Det holder snildt til en uges forbrug i øjeblikket, kun i de allerhårdest uger med megen frost og vind kan den tømmes næsten når jeg kommer hjem en torsdag og den bliver normalt fyldt søndag.

Så jeg mener bare at har man til minium en uges forbrug under normale omstændigheder i en normal størrelse silo er det meget fint.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Hvem har erfaring med NBE silo overbygning

Indlæg af Troldmand. »

Jeg troede, ordet var givet frit efter dette indlæg icon_cheesygrin.gif

-----------------------------------------

Re: Ny varmekilde - Hvilken størrelse?

Indlæg af Lintz » 01 apr 2019 11:21


At have pillefyr er ikke det store problem - Efterhånden er der ikke meget pasning/rengøring ved dem selv om nogle påstår andet. Der vil nok også være nogle som mener at det skal være noget helt andet - Varmepumpe f.eks så derfor vil det være fint at du melder ud om at du er åben for alle ideer eller at det kun skal være pillefyr der skal erstatte dit oliefyr.
Mvh Lintz aka Sælhunden aka Linse aka Lintzyboy aka vatnisse aka julemand aka Guru (troede jeg :cry: ) aka REDAKTØR :P

INGEN DYR ER KOMMET TIL SKADE UNDER OPRETTELSE AF DENNE SIGNATUR.......

Accepterer det uundgåelige – det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Top
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Hvem har erfaring med NBE silo overbygning

Indlæg af Lintz »

Troldmand. skrev: 06 apr 2019 09:24 Jeg troede, ordet var givet frit efter dette indlæg icon_cheesygrin.gif

-----------------------------------------

Re: Ny varmekilde - Hvilken størrelse?

Indlæg af Lintz » 01 apr 2019 11:21


At have pillefyr er ikke det store problem - Efterhånden er der ikke meget pasning/rengøring ved dem selv om nogle påstår andet. Der vil nok også være nogle som mener at det skal være noget helt andet - Varmepumpe f.eks så derfor vil det være fint at du melder ud om at du er åben for alle ideer eller at det kun skal være pillefyr der skal erstatte dit oliefyr.
Mvh Lintz aka Sælhunden aka Linse aka Lintzyboy aka vatnisse aka julemand aka Guru (troede jeg :cry: ) aka REDAKTØR :P

INGEN DYR ER KOMMET TIL SKADE UNDER OPRETTELSE AF DENNE SIGNATUR.......

Accepterer det uundgåelige – det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Top


Ja - Du antager mange ting - Trold. Her er en lille ny Avatar til dig.
Byskilt.png
- Og hvis der kommer flere indlæg fra mig i denne tråd bliver det ang. Trådstarters spørgsmål.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar