Scotte BS1016 - lux svinger. Meget

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Compeed
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 30
Tilmeldt: 22 jun 2013 11:48
Mit fyr: Scotte Mini BS 16KW
Areal: 207
Brændsel: Piller - German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Dagligt forbrug: 10
Årligt forbrug: 5000
Blevet takket: 2 gange

Re: Scotte BS1016 - lux svinger. Meget

Indlæg af Compeed »

Fedt!! Den køber jeg da med det samme! ☺ Tak for alle jeres kommentarer og råd

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Har takket: 67 gange
Blevet takket: 85 gange

Re: Scotte BS1016 - lux svinger. Meget

Indlæg af Torpet »

For en odens skyld, så er det ligesom en god start altid at udskifte kondensatoren i sneglen, når der er risiko for ujævn fodring a piller, hvad din svingende lux måske kan tyde på. Man ved jo aldrig?

Det er et nemt og billigt forsøg, kun ca. 30,00 kr. En ny kondensator skader aldrig.

Kondensatorer er faktisk ret mennskelige . . . de ligesom bliver trætte med alderen :)
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Scotte BS1016 - lux svinger. Meget

Indlæg af Lintz »

Torpet skrev: 28 jan 2019 18:02 For en odens skyld, så er det ligesom en god start altid at udskifte kondensatoren i sneglen, når der er risiko for ujævn fodring a piller, hvad din svingende lux måske kan tyde på. Man ved jo aldrig?

Det er et nemt og billigt forsøg, kun ca. 30,00 kr. En ny kondensator skader aldrig.

Kondensatorer er faktisk ret mennskelige . . . de ligesom bliver trætte med alderen :)
Lidt skægt med de kondensatorer. Nogle bliver åbenbart trætte hurtig andre kører bare. Mit fyr er fra 2011 og har ædt 55 tons og ingen problemer med den lille dims.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
skrot1

Re: Scotte BS1016 - lux svinger. Meget

Indlæg af skrot1 »

Lintz skrev: 28 jan 2019 18:08 Lidt skægt med de kondensatorer. Nogle bliver åbenbart trætte hurtig andre kører bare. Mit fyr er fra 2011 og har ædt 55 tons og ingen problemer med den lille dims.
Har kørt 35 tons igennem her, heller ingen problemer, tror det er meget tilfældigt hvornår de behøver udskiftning, lidt ligesom fotofølere, har ikke skiftet nogle af dem endnu.
Compeed
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 30
Tilmeldt: 22 jun 2013 11:48
Mit fyr: Scotte Mini BS 16KW
Areal: 207
Brændsel: Piller - German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Dagligt forbrug: 10
Årligt forbrug: 5000
Blevet takket: 2 gange

Re: Scotte BS1016 - lux svinger. Meget

Indlæg af Compeed »

en anden ting som jeg nu har lagt mærke til(måske er det ikke unormalt). Jeg kører med den normale herd - den med skamol pladen på toppen. Da jeg kom hjem fra jobbet i dag, kigger jeg ned til herden. Den var komplet fyldt med piller. et lag på omkring 2cm.

skrot1

Re: Scotte BS1016 - lux svinger. Meget

Indlæg af skrot1 »

Compeed skrev: 29 jan 2019 17:41 en anden ting som jeg nu har lagt mærke til(måske er det ikke unormalt). Jeg kører med den normale herd - den med skamol pladen på toppen. Da jeg kom hjem fra jobbet i dag, kigger jeg ned til herden. Den var komplet fyldt med piller. et lag på omkring 2cm.
Hvis du ikke har kompressorrens, så få det, det er bare så meget nemmere.
Compeed
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 30
Tilmeldt: 22 jun 2013 11:48
Mit fyr: Scotte Mini BS 16KW
Areal: 207
Brændsel: Piller - German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Dagligt forbrug: 10
Årligt forbrug: 5000
Blevet takket: 2 gange

Re: Scotte BS1016 - lux svinger. Meget

Indlæg af Compeed »

det har jeg:-) nu har jeg sat den til rens ved 10Kg
skrot1

Re: Scotte BS1016 - lux svinger. Meget

Indlæg af skrot1 »

Hvis du døjer med askekage, kan grunden også være for høje blæsetal ved renseblæs, eller/og for langt renseblæs... men kan jo også bare være dårlige piller der danner meget slagger
skrot1

Re: Scotte BS1016 - lux svinger. Meget

Indlæg af skrot1 »

Vejledende renseblæs er 1,5 gange blæsetal ved 100procent ydelse 4-5 minutter mellem, 4-5 sekunder...det er et godt udgangspunkt
skrot1

Re: Scotte BS1016 - lux svinger. Meget

Indlæg af skrot1 »

Grunden kan også være du kører med for høje blæsetal generalt, da det kan danne slagger, men det ved du bedst.

Besvar