Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Alt(!) er galt.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Bittertfortrudt
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 16 dec 2018 13:33
Mit fyr: Ikke udfyldt
Brændsel: 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 4900
Geografisk sted: Nakskov
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Re: Alt(!) er galt.

Indlæg af Bittertfortrudt » 05 jan 2019 11:00

Godt nytår.
Nu har jeg købt mobilt bredbånd, med en router, så jeg har wifi i huset. Og derfor vil jeg gerne koble fyret på Stokercloud.dk.
I vejledningen fra NBE står der; "På skærmen trykkes på knappen System->Forbind fyr til stokercloud". Men det gør der ikke. Der står ikke "system" nogen steder... Nå, jeg gik ind i "System indstillinger", men her er der ikke mulighed for at finde nogen router, og heller ikke "forbind til stokerCloud". Hvad er det for en dims jeg mangler, som garanteret kan købes gennem min forhandler, som alt andet, der ikke har virket på pillefyret.
online på stokercloud.jpg
Skærmbillede af NBE-hjemmesiden.
IMG_20190105_101347.jpg
Styreboksen eller panelet før jeg trykker på"MENU"
IMG_20190105_101338.jpg
Hovedmenuen. Der er ikke noget "System - Forbind fyr til StokerCloud".
Systemindstillinger.jpg
Systemindstillinger. I den hvide bjælke står der "Baggrundsbillede". (Jeg har ændret Password og Mac. adr. i billedredigering, så det er ikke korrekte tal, der står)


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9829
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Alt(!) er galt.

Indlæg af pille bruger » 05 jan 2019 13:14

Bittertfortrudt skrev:
05 jan 2019 11:00
Godt nytår.
Nu har jeg købt mobilt bredbånd, med en router, så jeg har wifi i huset. Og derfor vil jeg gerne koble fyret på Stokercloud.dk.
I vejledningen fra NBE står der; "På skærmen trykkes på knappen System->Forbind fyr til stokercloud". Men det gør der ikke. Der står ikke "system" nogen steder... Nå, jeg gik ind i "System indstillinger", men her er der ikke mulighed for at finde nogen router, og heller ikke "forbind til stokerCloud". Hvad er det for en dims jeg mangler, som garanteret kan købes gennem min forhandler, som alt andet, der ikke har virket på pillefyret.online på stokercloud.jpgIMG_20190105_101347.jpgIMG_20190105_101338.jpgSystemindstillinger.jpg
Følg guiden side 22 http://www.nbe.dk/wp-content/uploads/20 ... 5-2016.pdf
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Alt(!) er galt.

Indlæg af bennylar » 05 jan 2019 14:03

du har da ikke et LAN kabel i din styring?

der er jo ikke wifi i den styring.. https://www.hedestoker.dk/4319_wifi_rep ... _plug.html mon ikke såen en kunne hjælpe sammen med et LAN kabel.. fås billigere andre steder.
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

Re: Alt(!) er galt.

Indlæg af pso » 08 jan 2019 18:47

Jeg gætter godt nok, men jeg synes stadig det lyder som om du har fået piller fyldt med bark og andet lort som danner slagger.. og så kan den kun køre et døgn før der skal renses herd, du kan rense herden med skraberen uden at slukke. Er dine piller helt lyse eller der der brune pletter i dem?

Nkjessen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 40
Tilmeldt: 18 feb 2018 23:05
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 3 gange

Re: Alt(!) er galt.

Indlæg af Nkjessen » 09 jan 2019 09:42

pso skrev:
08 jan 2019 18:47
Jeg gætter godt nok, men jeg synes stadig det lyder som om du har fået piller fyldt med bark og andet lort som danner slagger.. og så kan den kun køre et døgn før der skal renses herd, du kan rense herden med skraberen uden at slukke. Er dine piller helt lyse eller der der brune pletter i dem?
Alternetivt for lidt luft / for mange piller til at de når at blive brændt af.
Har selv 2 gange fået hårdt presset piller indeholdende egetræ og andet ædeltræ fra møbelindustri.
Disse er mørke og med brune pletter.
Dem kan fyret ikke nå at brænde af med mindre jeg sænker doseringen og derefter tilpasser luftmængden.
De giver ikke ægte slagger som er meget hård. Men en stor porøs kage som kan blokere på herden og i værste fald kan give brand tilbage i systemet som beskrevet.
Mvh Niels
I lære som fyrpasser på Woody / Scotte Blackstar 20-30 bs2030 Version 10 styring.


pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

Re: Alt(!) er galt.

Indlæg af pso » 03 feb 2019 20:54

Tja niels det kan godt være hårdttræ i pillerne, men jeg prøvede at ændre dosering og luft uden held, så jeg kunne ikke få woody til at køre med dem, med de helt lyse piller kører det bare perfekt

baggadap
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 22 gange

Re: Alt(!) er galt.

Indlæg af baggadap » 05 feb 2019 12:28

Hej Bittertfortrudt

Jeg kan se du stadig ikke er online, så her kommer lidt hjælp.
1) Du skal have et LAN kabel sat i styringen og denne skal videre til din router. Hvis du ikke kan trække et kabel, kan du købe en billig Wifi repeater med LAN port og sætte den op ved fyret. Men det kræver selvfølgelig at du kan fave Wifi signalet ved dit fyr.
2) Du kan se om det virker ved, at der kommer et blåt internet ikon på styringen, og at der er trukket en IP adresse under "System indstillinger"
3) Gå ind på adressen http://stokercloud.dk/dev/31756.html og registrer dig med det password der står under "System indstillinger"


Besvar