Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

blackstar+ forskelle

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
pendec

blackstar+ forskelle

Indlæg af pendec » 26 mar 2018 16:45

Et par hurtige spørgsmål.
11.png
Dette er samme pillefyr med den til venstre er nyere model? Er der nogen primære forskelle på gammel / ny model, som kan fremhæves? herd kompresser rens? eller?

Stokercloud fungerer fra dag 1, formoder jeg, men efter X antal dage, betaler man så for fortsat være opkoblet til dette? Har ikke lige kunne finde svaret.

Sætter man dette monteringssæt bagpå, hvor meget ekstra plads kræver det så bagud? Måske bare et spørgsmål til hedestoker.
123.JPG


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: blackstar+ forskelle

Indlæg af pille bruger » 26 mar 2018 16:59

pendec skrev:
26 mar 2018 16:45
Et par hurtige spørgsmål.
11.png
Dette er samme pillefyr med den til venstre er nyere model? Er der nogen primære forskelle på gammel / ny model, som kan fremhæves? herd kompresser rens? eller?

Stokercloud fungerer fra dag 1, formoder jeg, men efter X antal dage, betaler man så for fortsat være opkoblet til dette? Har ikke lige kunne finde svaret.

Sætter man dette monteringssæt bagpå, hvor meget ekstra plads kræver det så bagud? Måske bare et spørgsmål til hedestoker.

123.JPG
BS1016 er den kendte kedel, BS+ er den nye.
Forskellen er rens af kedlen.
BS+ har kompressor rens af herd som standard, BS1016 kan eftermonteres med kompressor rens.

Stokercloud fungere på alle styringer, og vil måske blive på abonnement på et tidspunkt, måske icon_cheesygrin.gif

Det er altid fint med god plads omkring en kedel.
Både til alm vedligehold, men også hvis noget skal bygges om senere :great:
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

pendec

Re: blackstar+ forskelle

Indlæg af pendec » 26 mar 2018 17:18

Rummet er bare ikke til god plads, der er kun pladsen som gør det muligt at have fyr stående, så må jeg betale mig ud af det, hvis det brister og man ikke kan komme til ;( Min Bio18 har dog klaret plads problemet i mange år, så jeg håber næste model kan det samme.
------------------
S B18 -> (SILO)
D
------------------
S=Skorstenshul , D=Dør

Der er 86cm fra væg til yderside af bio18, og fronten peger til højre for mig når jeg står ved dør.
Der er 97cm fra skorstensvæg til front af bio18. (Der er selvf. plads til at rykkes længere mod højre her)

Så ikke meget plads.

Omkring stokercloud så er det nok fordi jeg har læst om det til de rigtig tidlige versioner hvor man købte sig adgang, tror jeg.

Er tænder anderledes (keramisk?) eller den som altid har været talt om, tænker mest på levetiden.
Illustration af ovennævnte.
bio18-idag.JPG

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: blackstar+ forskelle

Indlæg af pille bruger » 26 mar 2018 17:58

Sæt er par kuglehaner + unioner på, sådan at kedel mm let kan afmonteres.
Så har man den mulighed, hvis noget helt uventet kommer,
og man kan tage anlæg af uden at tømme hele husinstallationen.

Eltænder er nu keramisk.
Forventet 5 gange den gamle eltænders levetid.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

pendec

Re: blackstar+ forskelle

Indlæg af pendec » 26 mar 2018 18:06

Takker, så kikker jeg videre på markedet.


Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: blackstar+ forskelle

Indlæg af Hjemme teori » 26 mar 2018 20:54

Monteringssættet er ikke et krav!

Kedelshunt derimod er, men da kan jo reelt bygges til at sidde alle vegne. Så der kræves ikke mere plads en frem og retur rørerne. Men så skal du selvfølgelig i umiddelbar nærhed have plads til pumpe og shunt.

Og din nuværende ekspansion fremgår ikke af billedet, men den kan derfor selvfølgelig bare blive siddende hvor den sidder.
Mvh. Sophus

pendec

Re: blackstar+ forskelle

Indlæg af pendec » 26 mar 2018 23:42

Hjemme teori skrev:
26 mar 2018 20:54
Og din nuværende ekspansion fremgår ikke af billedet, men den kan derfor selvfølgelig bare blive siddende hvor den sidder.
Den er på loftet og det er en åben ekspansion, som skal væk, og ikke skal bruges.

Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Re: blackstar+ forskelle

Indlæg af Hemhems » 27 mar 2018 20:37

BS1016 er jo en gammel kedel nu, og i dag vil man nok mene at den primært bruges til folk der allerede har en ældre bs20 eller 1016 som skal udskiftes..

Opstillingen som hedestoker viser og biomax sælger en lignende løsning for at spare plads, men 1 af ulemperne er at pumpen trykker nedad, men hedestoker mener ikk det er et problem og har nok solgt løsningen en del gange...

Pumpen er vist vigtig at få placeret rigtig og den kan sidde såvel på frem som retur men vigtig at shunten er indenfor, og helst på et længere lige stykke og gerne et stykke væk fra en bøjning, hos mig pga pladsmangel er luften et kæmpe problem og jeg må endnu engang ha det skilt ad så det kan holde op..

Flere kuglehaner og unioner er ikk dumt og spar ikk på udluftning de rigtige steder, evt med luftpotter eller forhøjede rør som kan samle luften til disse..

Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Re: blackstar+ forskelle

Indlæg af H.S » 28 mar 2018 00:27

http://q-pro.dk/windhager.htm
gi mig et kald på 86929393 så skal jeg gerne forklare dig hvorfor
eller via mail info@q-pro.dk
Måske en lidt større invertering i starten men efter 10 til 20 år vil du stå med et anlæg der bare stadig kører ;-)
(snakker om knap 20 år i denne branche og jeg er færdig med opsætning af danske pillefyr ;-) som de er pt.)
NB. altid pumpe på RETUR pumpe på frem dur bare ikke = luft = varm pumpe = kort levetid
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190

pendec

Re: blackstar+ forskelle

Indlæg af pendec » 28 mar 2018 09:05

Jeg tror at Blackstar+ med sine 968mm og rør og andet bagi slet ikke kan stå med fronten frem, så den skal også stå som min Bio18 gør idag altså med højre side imod væggen, dog med luft til væggen, da den jo kun er 500mm bred og der er 870mm som det står idag.

Spørgsmålet er snegl udtræk , det synes jeg er i siden i toppen, kan det foregå fra begge sider? Hvis jeg prøver højre side først, kan jeg så også placere den i venste hvis det ikke er godt nok? Nogen som ved det.


Besvar