Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

"Problemer" med Scotten.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

"Problemer" med Scotten.

Indlæg af Lintz » 17 mar 2018 09:52

Køkken / alrum ligger på 22 + med en brændeovn som fyres godt op i men kunne mærke i går at forstuen blev lidt kold. En radiator som stod på 4 men ingen varme.

- Ergo måtte fyret ikke køre, så ud og kigge. Ganske rigtigt. Den stod på "Stop" med en temp. på 84 grader.

Plejer som regel lige mærke på 3-vejs ventilerne hvordan de står. Den ene som styrer om varmen skal gå til hus eller vvb stod rigtigt men den anden pegede den anden vej end "Normalt".

- Der gik lige et par minutter inden der gik en prås op for mig. Systemet sendte overskudssolvarme til huset fordi jeg engang i sommers havde sat temp. til hvornår den skal sende til hus lidt lavt, nemlig 53 grader.

Ikke lige den første tanke man har i hovedet når der er minus 1 og der blæser en "pelikan"

- Og hvor vil jeg hen med det - Tja, Det er vist sjældent at det er fyret der er noget galt med men som regel ens egne indstillinger i forhold til opsætning, udstyr tilbehør og kvalitet på piller. :roll:

P.s. Der blæser stadig en "pelikan" minus et par grader men pt 65 grader i solfangeren :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar