Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Elektriske radiatortermostater vs. pillefyr

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Niels-Jensen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 10 sep 2017 18:33
Mit fyr: Black Star+ 16Kw
Areal: 132 m2
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Elektriske radiatortermostater vs. pillefyr

Indlæg af Niels-Jensen » 29 jan 2018 19:50

Haløj i forum

Jeg har købt og monteret to Elektriske termostater på vores radiatorer i stuen. efter dette er ydelsesgrafen begyndt at opfører sig på en måde der vil gøre rutsjebanen i kbh. tivoli misundelig.
Nogen der har erfaring med kombinationen af Elektriske radiatortermostater og pillefyr. er det virkelig de Elektriske radiatortermostater der er skyld i disse udsving.

V.H. Niels
Blackstar+ 16 kw. m. Ilt-styring og Kompressor rens

https://stokercloud.dk/v3/#/niels-jensen/main-page


pendec

Re: Elektriske radiatortermostater vs. pillefyr

Indlæg af pendec » 29 jan 2018 20:08

Jeg ville tro, du ville være ked af det, hvis du ikke kunne se effekten og de bare kørte på fuld tryk hele tiden.

Jeg havde trådløse termostater i stuen engang, min gulvvarme kunne slet ikke fungere med sådanne nogle, da det er beton, og når de sagde koldt, så tog det for evigt at varme op igen.

På mine radiatorer har jeg Danfoss linkCC, det synes jeg fungerer helt fint med den algoritme de bruger der. Det er fedt at man kan se udefra om det kører og justere som man vil. Det burde have dag/nat sænkning men desværre har seneste software en fejl på app . Har ellers virket perfekt i flere år. Og sidst, jo min ydelse på pillefyr går også op og ned afhængig af om de kalder på varme , primært ved ude/hjemme rytme skift.

Niels-Jensen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 10 sep 2017 18:33
Mit fyr: Black Star+ 16Kw
Areal: 132 m2
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Re: Elektriske radiatortermostater vs. pillefyr

Indlæg af Niels-Jensen » 29 jan 2018 20:23

Oki jeg havde bare ikke forventet at det var så tydeligt og med så store udsving. men man kan da se der sker noget.
de to jeg bruger er modelbilligekstranedsatskaludafbutikennu fra Aldi bare for at prøve det. :D
takker for svaret og ønsker fortsat god aften
V.H. Niels
Blackstar+ 16 kw. m. Ilt-styring og Kompressor rens

https://stokercloud.dk/v3/#/niels-jensen/main-page


Besvar