Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

scotte

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Re: scotte

Indlæg af Hemhems » 09 dec 2017 08:38

Hej

Nu kan jeg ligeså godt overtage tråden ;) da min snegl også outputter meget ujævnt ligeså.

Jeg synes dog at da jeg gik fra en 6.35 til en 6.76 chip at både interface fik et fint hak op og fik et bedre overblik og synes også forbrændingen blev bedre, men styringen skulle lige fikses med en ny triac (1000kr for at skifte et enkelt komponent med 3 ben).

Olie i i pillerne virker altså til at være den værste joker, hver gang jeg har rengjort og fyldt piller på rammer jeg altid 1600-1700g og derefter faldende til 13-1400g og sikkert derunder. Selvom mine piller er ringe virker de ok når det værste smuld er sorteret fra..

Jeg har ikke iltstyring men min forbrænding virker ganske ok, udover jeg må være obs på at min afvejning skal justeres i en uge efter det påfyldnings regime jeg nu laver for tiden.

Hvordan kan man finde en middelvejs metode hvor doseringen ikk falder så meget og doseringen skal og bør vel ikke ændre sig så meget over tid, og olien virker jo til at gøre mere ondt end godt i min optik?

Hvor meget går dette fald i dosering ud over min grund justering, da denne er foretaget ved den høje pillevejning ved 16-1700g?


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: scotte

Indlæg af pille bruger » 09 dec 2017 09:00

Hemhems skrev:Hej

Nu kan jeg ligeså godt overtage tråden ;) da min snegl også outputter meget ujævnt ligeså.

Jeg synes dog at da jeg gik fra en 6.35 til en 6.76 chip at både interface fik et fint hak op og fik et bedre overblik og synes også forbrændingen blev bedre, men styringen skulle lige fikses med en ny triac (1000kr for at skifte et enkelt komponent med 3 ben).

Olie i i pillerne virker altså til at være den værste joker, hver gang jeg har rengjort og fyldt piller på rammer jeg altid 1600-1700g og derefter faldende til 13-1400g og sikkert derunder. Selvom mine piller er ringe virker de ok når det værste smuld er sorteret fra..

Jeg har ikke iltstyring men min forbrænding virker ganske ok, udover jeg må være obs på at min afvejning skal justeres i en uge efter det påfyldnings regime jeg nu laver for tiden.

Hvordan kan man finde en middelvejs metode hvor doseringen ikk falder så meget og doseringen skal og bør vel ikke ændre sig så meget over tid, og olien virker jo til at gøre mere ondt end godt i min optik?

Hvor meget går dette fald i dosering ud over min grund justering, da denne er foretaget ved den høje pillevejning ved 16-1700g?
Hvordan tilsætter du olien ?
og hvor meget bruger du ?
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: scotte

Indlæg af Lintz » 09 dec 2017 09:08

Hemhems skrev:Hej

Nu kan jeg ligeså godt overtage tråden ;) da min snegl også outputter meget ujævnt ligeså.

Jeg synes dog at da jeg gik fra en 6.35 til en 6.76 chip at både interface fik et fint hak op og fik et bedre overblik og synes også forbrændingen blev bedre, men styringen skulle lige fikses med en ny triac (1000kr for at skifte et enkelt komponent med 3 ben).

Olie i i pillerne virker altså til at være den værste joker, hver gang jeg har rengjort og fyldt piller på rammer jeg altid 1600-1700g og derefter faldende til 13-1400g og sikkert derunder. Selvom mine piller er ringe virker de ok når det værste smuld er sorteret fra..

Jeg har ikke iltstyring men min forbrænding virker ganske ok, udover jeg må være obs på at min afvejning skal justeres i en uge efter det påfyldnings regime jeg nu laver for tiden.

Hvordan kan man finde en middelvejs metode hvor doseringen ikk falder så meget og doseringen skal og bør vel ikke ændre sig så meget over tid, og olien virker jo til at gøre mere ondt end godt i min optik?

Hvor meget går dette fald i dosering ud over min grund justering, da denne er foretaget ved den høje pillevejning ved 16-1700g?
Jeg ved godt at for nogle er olie i pillerne det eneste rigtige - men hvorfor ikke prøve at droppe det.
Jeg har også været med på den vogn men opgav da jeg ikke syntes det havde den ønskede effekt.
Kører nu nok på 4 år med xx antal huller boret i ekstern sneglrør - og det virker.

Noget af smulden føres helt med op og går i fyret og en del ryger i bøtten under snegl. Så jeg har stadig smuld i selve røret men aldrig så meget at det påvirker doseringen.

Skulle det ikke virke efter hensigten ved dig kan huller jo altid lukkes igen med gaffa e.l.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Re: scotte

Indlæg af Hemhems » 09 dec 2017 09:54

pille bruger skrev:Hvordan tilsætter du olien ?
og hvor meget bruger du ?
Jeg bruger 100ml og har for det meste blandet det med 10% af de resterende piller og røre godt rundt, mit smuld som der samles er en lille håndfuld i den vinklede side og i bunden og jeg har en 80X80 200liters silo..

Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Re: scotte

Indlæg af Hemhems » 09 dec 2017 10:02

Lintz skrev:Jeg ved godt at for nogle er olie i pillerne det eneste rigtige - men hvorfor ikke prøve at droppe det.
Jeg har også været med på den vogn men opgav da jeg ikke syntes det havde den ønskede effekt.
Kører nu nok på 4 år med xx antal huller boret i ekstern sneglrør - og det virker.

Noget af smulden føres helt med op og går i fyret og en del ryger i bøtten under snegl. Så jeg har stadig smuld i selve røret men aldrig så meget at det påvirker doseringen.

Skulle det ikke virke efter hensigten ved dig kan huller jo altid lukkes igen med gaffa e.l.
Ja for nu har jeg ikke meget smuld i røret ud over støv, men bruger jo også olien og renser det mest smuld væk af siloen og inden pillerne kommer i, så doseringen har jeg ikke prøvet af uden olien endnu..

Men smuldet kommer jeg nok ikk til livs uden olie eller huller..


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: scotte

Indlæg af pille bruger » 09 dec 2017 11:00

Hemhems skrev:Jeg bruger 100ml og har for det meste blandet det med 10% af de resterende piller og røre godt rundt, mit smuld som der samles er en lille håndfuld i den vinklede side og i bunden og jeg har en 80X80 200liters silo..

Det er så din fremgangsmåde der skal ændres.
Tilsæt 1 dl olie på toppen, efter at magasinet er fyldt op.
Olie i bundslatten bør køres særskilt ud i en spand og kassereres.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Re: scotte

Indlæg af Hemhems » 09 dec 2017 11:12

pille bruger skrev:Det er så din fremgangsmåde der skal ændres.
Tilsæt 1 dl olie på toppen, efter at magasinet er fyldt op.
Olie i bundslatten bør køres særskilt ud i en spand og kassereres.
Spredes oven på eller lige oveni hvor sneglen snegler ind?

pendec

Re: scotte

Indlæg af pendec » 09 dec 2017 11:20

Har i alle plastik snegel med spiral i(hul i midten), når i bruger olien? Eller er der nogen modeller med stål snegl , hvor spiral er lukket, stålrør i midten med spiral rundt om?

Bio18/Biomax er solgt med stålspiral, og her tror jeg tricket er farligt da det kan sætte sig i toppen og klumpe der, og så for den forstoppelse pga. klumpen hvis man har for meget smuld samlet ?

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: scotte

Indlæg af pille bruger » 09 dec 2017 11:26

Hemhems skrev:Spredes oven på eller lige oveni hvor sneglen snegler ind?
Frit valg icon_cheesygrin.gif
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/


Besvar