Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Udluftning - VVB og 3 vejs ventil...

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Re: Udluftning - VVB og 3 vejs ventil...

Indlæg af Hemhems » 27 maj 2017 21:12

Hjemme teori skrev:Hvad er det for en VVB?, feks. metro har udluftning af toppen på spiralen. (det er så ved en skrue i bunden af beholderen.)
Det er en 75L Atlantic med spiral og el-patron.

Men nu har jeg kigget på den, men synes ikk rigtig jeg kan se der er nævnt udluftning, men spiralen ser ud til at være i bunden af beholderen, så udluftnings skruen burde jo få luften, men synes hele tiden jeg høre enten pumpen klukke eller vvb'en..


Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Re: Udluftning - VVB og 3 vejs ventil...

Indlæg af Hemhems » 06 jun 2017 10:55

Hej

Luften er der stadig og det lyder som store lommer når det rammer pumpen, har lavet flere tortur tests men luften vil stadig samle sig omkring i kedlen/før pumpen eller vvb.

Jeg trigger luften når jeg drejer esben fra frem til fuld retur og luften har bare nemt ved at cirkulere tilbage i kedlen, samt jeg har oplevet fejl på motorudgang, men det var 3vejs ventilen som lavede problemer, da jeg jo flere gange har trykket den ind for at få luften op mod udluftningen lige før vvb'en.

Kan ikk se andet en jeg må tilføje en udluftning mellem esben og pumpen, da det der jeg nok har flest problemer, og det virker som om esben og 3vejs ventilen bare blokere for meget til at luften vil fortsætte til radiatorene..

Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Re: Udluftning - VVB og 3 vejs ventil...

Indlæg af Hemhems » 25 jun 2017 23:00

Hej

Jeg var forbi hedestoker for at købe flere el tændere, da den originale der fulgte med døde efter kun 10 dage og tog min spare i brug..

Fortalte jeg havde problemer med luft og fik købt et tee bla., så jeg kunne skifte bøjningen efter pumpen og tilføje udluftning der..

Da jeg ligeledes fortalte jeg havde fejl på motorudgang mente de at chippen allerede var på vej ud, så de fiskede en 6.76 ud af en gammel styring og den er nu monteret i stedet for min 6.35, og det er da fedt at der er mere grafisk man kan lege med, men skulle lige lave en om til 10kw fra 16 og ændre blæser indstillingerne, som en opringning dagen efter fik styr på.

Udluftning blev også lavet anderledes og startede ikk systemet/pumpen før jeg fik udluftet og efterfyldt og 3 vejs ventilen blev tvunget åben med en skruetvinge, så jeg ikk kom i samme problem som sidst.

Med ny chip og udluftning foretaget rigtig kører systemet uden nogen klukken eller støj modsat før, og syntes også brænde renere, og scotten virker til at modulere anderledes og asken på hærden er på et minimum selvom jeg ikke har finjusteret, hvilket jeg må se på senere samt evt luft som bliver kogt ud med tiden..

Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Re: Udluftning - VVB og 3 vejs ventil...

Indlæg af Hemhems » 28 jun 2017 11:36

Hej

Nye små problemer og luften er ved at blive kogt ud af vandet og kan trigge luften omkring pumpen igen som før, men nu er det noget nemmere at lufte ud efter pumpen end før.

Tror min sikkerhedsventil ikke vil spille bold længere, udover den drypper meget pt, har den altid dryppet ekstra og fyldt en 10 liters spand på 5-7 dage..

Har aktiveret/motioneret den flere gange før i tiden, men nu drypper den konstant og er gået fra el over til at varme den op via min Scotte.

Der er kun 1 hane der lukker for den kolde side og derefter aftapning og en 10 bars sikkerhedsventil lige under VVB, ikke en sikkerhedsgruppe, men er der noget fikst i en gruppe som denne --> https://www.hedestoker.dk/1675_sikkerhe ... 0_bar.html

Jeg har bare 10bars sikkerhedsventil "alene" monteret nu, og ville udskiftede den til en lignende denne --> https://www.wattoo.dk/sikkerhedsventil- ... AmCD8P8HAQ

Billede


Besvar