Styring V7 går i sort / hvide streger

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Styring V7 går i sort / hvide streger

Indlæg af hudle »

Hej

Jeg har et 20 kl scotte pillefyr med v7 styring. Pludselig her til morgen da jeg kiggede til fyret var der sort skærm. Så gik der få sekunder så blev skærmen hvid / fik hvide streger og den reagerede ikke på tasterne og fyret gik ud. Selvom der stadig var ild på brænderen slukkede den ikke end for det.

Slukkede styringen og tændte igen efter 30 sekunder. Så startede det fint op hvor det sluttede men gjorde det så igen. Som om der kommer en gennemsigtig hvid skærm hvor jeg kan se kortet over mit anlæg men en hvid skærm går hen over og så slukker styringen ned og starter selv op igen med scotte og indledning for at komme ind i programmet igen. Det gør den et par gange og så starter fyret hvis jeg er heldig.

Mærkelig opførsel. Jeg har søgt lidt herinde på sort skærm osv men ikke rigtig fundet nogle af de samme symptomer som det jeg oplever. Jeg har intet ændret , sat op, taget ned eller andet.

Nogen der har forslag ( og så selvfølgelig lige en lørdag)
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Re: Styring V7 går i sort / hvide streger

Indlæg af pille bruger »

hudle skrev:Hej

Jeg har et 20 kl scotte pillefyr med v7 styring. Pludselig her til morgen da jeg kiggede til fyret var der sort skærm. Så gik der få sekunder så blev skærmen hvid / fik hvide streger og den reagerede ikke på tasterne og fyret gik ud. Selvom der stadig var ild på brænderen slukkede den ikke end for det.

Slukkede styringen og tændte igen efter 30 sekunder. Så startede det fint op hvor det sluttede men gjorde det så igen. Som om der kommer en gennemsigtig hvid skærm hvor jeg kan se kortet over mit anlæg men en hvid skærm går hen over og så slukker styringen ned og starter selv op igen med scotte og indledning for at komme ind i programmet igen. Det gør den et par gange og så starter fyret hvis jeg er heldig.

Mærkelig opførsel. Jeg har søgt lidt herinde på sort skærm osv men ikke rigtig fundet nogle af de samme symptomer som det jeg oplever. Jeg har intet ændret , sat op, taget ned eller andet.

Nogen der har forslag ( og så selvfølgelig lige en lørdag)
Se at fladkabel til skærm har rigtig fat i stikket.
Er der maskineri der laver elektrisk "støj" i nærheden ?
Har du et link til styringen ?
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Styring V7 går i sort / hvide streger

Indlæg af hudle »

Nu skriver du link til styringen er det via stokercloud eller hvordan?? Nu skriver den i loggen power up
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Styring V7 går i sort / hvide streger

Indlæg af hudle »

Jeg har haft begge flad kabler af og på igen. Har du en mail hvor jeg evt kan sende en video af display opførslen
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
10
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Styring V7 går i sort / hvide streger

Indlæg af T-mek »

Hej

Når styring genstarter og virker periodisk er det før set at der kan være fejl på indbygget SMPS strømforsyning , f.eks Myrra 47xxx. Brun klods på print.
Mål efter om den konstant giver den spænding som er beskrevet på den.
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.

hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Styring V7 går i sort / hvide streger

Indlæg af hudle »

Så har jeg kigget lidt på sagerne og blæst print ren for støv osv.

Fyret har ikke slået en skid forkert siden jeg kiggede på styringen i 4 timer i lørdags. Jeg har intet ændret eller andet. Blot haft styringen slukket af flere gange, men ikke mere end det.

Jeg ved ikke om jeg skal være opmærksom på noget eller om jeg bare skal lade styringen være, og håbe på det bare var en enlig strejke?? Men mange tak for input og hjælp
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Styring V7 går i sort / hvide streger

Indlæg af hudle »

Det var så ikke længe det holdte. Nu laver styringen fyldstæbdig samme fejl igen.

Kan se i loggen at det begge gange har været efter at temperatur er opnået. Dvs mine 65 grader + 10. Så fyret stopper ved 75 grader.

Derefter kommer en del power up fejl. Og så er det skærmen laver mange underlige ting. Bliver helt hvid og helt sort og laver hvis streg på sort skærm.

Jeg har målt på den rød/ brune boks i styringen som klikket ved opstart. Har vedhæftet billede.
Der har jeg målt på +/- som ses på billede felt 9 og 7 på boksen og den viser 6,4 volt. Jeg aner ikke om det er rigtig eller forkert.

Håber nogen kan hjælpe.
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Styring V7 går i sort / hvide streger

Indlæg af hudle »

Rød/brun boks jeg har prøvet at måle på
Rød/brun boks jeg har prøvet at måle på
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
10
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Styring V7 går i sort / hvide streger

Indlæg af T-mek »

hudle skrev:Det var så ikke længe det holdte. Nu laver styringen fyldstæbdig samme fejl igen.

Kan se i loggen at det begge gange har været efter at temperatur er opnået. Dvs mine 65 grader + 10. Så fyret stopper ved 75 grader.

Derefter kommer en del power up fejl. Og så er det skærmen laver mange underlige ting. Bliver helt hvid og helt sort og laver hvis streg på sort skærm.

Jeg har målt på den rød/ brune boks i styringen som klikket ved opstart. Har vedhæftet billede.
Der har jeg målt på +/- som ses på billede felt 9 og 7 på boksen og den viser 6,4 volt. Jeg aner ikke om det er rigtig eller forkert.

Håber nogen kan hjælpe.
Som det ses på boksen står der output: 3,3Volt og det er DC.
Så måler du 6,4V er der noget galt.
Kontroller også gerne måleinstrument, evt. ved at måle på nyt 9V og se om måling er OK.
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.
Mbruun14
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 18
Tilmeldt: 06 mar 2017 09:23
Mit fyr: Black star 16kw
Areal: Ca.360m3
Brændsel: Bsrlinek
Blevet takket: 3 gange

Re: Styring V7 går i sort / hvide streger

Indlæg af Mbruun14 »

Fik du løst dit problem? Min styring gør det samme...tilmed har den næsten altid aktiveret overkog når pillebeholderen er kørt tom. Sneglen stopper nærmest på daglig basis pga....kan hører at den knurrer, men kører ikke rundt, får den et par hårde slag så begynder den at køre! Den snegl den er leveret med har fået skiftet 6 gear motorer, men har for ca 6 mdr siden skiftet til den nyeste snegl. Fyret er fra september 2014

Besvar