Neddrosling af 16kw brænder

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Re: Neddrosling af 16kw brænder

Indlæg af Hjemme teori »

pointman skrev:Hvor følsom er den i forhold til temp svingninger? Jeg tænker på, at den ikke starter og stopper fyret hele tiden fordi temp svinger 1 grad op eller ned.

Synes ikke jeg kunne se en mulighed for at justere på følsomheden, så den f.eks. tillod et udsving på 2-3 grader før den tænder fyret.
Hos mig kører det fint. Men jeg bruger så urstyring i overgangsperioderne og rumtermostat om sommeren. Så den tager sig af de koldeste dage og nætter (og de kan også kombineres).

Men i styringen kan du sætte en svartid på, i forhold til rumtermostaten. Altså hvor lang tid fyret skal vente efter rumtermostaten har sagt tænd eller sluk.
Mvh. Sophus

pointman
Stoker II
Stoker II
16
Indlæg: 46
Tilmeldt: 05 apr 2008 17:06
Mit fyr: Scotte 16Kwh
Areal: 80m2 + 80m2
Brændsel: Barlinek 6 eller 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Dagligt forbrug: 10-16 kg
Årligt forbrug: 4
Geografisk sted: Haderslev, Sønderjylland
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Re: Neddrosling af 16kw brænder

Indlæg af pointman »

Hjemme teori skrev:Hos mig kører det fint. Men jeg bruger så urstyring i overgangsperioderne og rumtermostat om sommeren. Så den tager sig af de koldeste dage og nætter (og de kan også kombineres).

Men i styringen kan du sætte en svartid på, i forhold til rumtermostaten. Altså hvor lang tid fyret skal vente efter rumtermostaten har sagt tænd eller sluk.

Super... Jeg har bestilt den fra RS-Online så må jeg lige se om ikke jeg skal have set på det i weekenden. Skal alligevel først have min Eltænder til at virke før jeg skal have rumtermostaten sat til for ellers slukker fyret og kommer ikke igang igen før jeg kommer hjem og manuelt tænder den op. :D
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Neddrosling af 16kw brænder

Indlæg af triumph »

Den fra RS online har indstilleligt temperaturspænd. Hos mig virker +-1 grad fint (altså setpunkt 22 C, start 21, stop 23)
pointman
Stoker II
Stoker II
16
Indlæg: 46
Tilmeldt: 05 apr 2008 17:06
Mit fyr: Scotte 16Kwh
Areal: 80m2 + 80m2
Brændsel: Barlinek 6 eller 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Dagligt forbrug: 10-16 kg
Årligt forbrug: 4
Geografisk sted: Haderslev, Sønderjylland
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Re: Neddrosling af 16kw brænder

Indlæg af pointman »

triumph skrev:Den fra RS online har indstilleligt temperaturspænd. Hos mig virker +-1 grad fint (altså setpunkt 22 C, start 21, stop 23)
Pakken med den skulle være undervejs, så må se om det bliver i weekenden eller påsken at jeg få sat den til og begynde og køre med temp. styring. Det er i hvertfald begyndt og blive lunere indenfor når solen skinner :) Så det er vist på tide og få set på det :)

Besvar