OK, PB, det vil jeg helt gerne prøve, jeg har ikke prøvet det så dramatisk før, men hvis der faktisk kan være en ganske lav level for blæseren, som kunne fungere, så ville det da være super. Jeg startede i sin tid med at køre på de anbefalede tal 18-25-30 og har selvsagt prøvet i 10% med både ned til 16 og 17, men da de ikke kunne fungere og da 18 heller ikke har virket, så blev 19 svaret, som jeg egentlig heller ikke er rigtig tilfreds med, da jeg mangler at se et ordentlig bål/flamme. Går jeg til 20 eller 21 kan det godt køre , men det er en mget aggresiv hidsig udgydelse af gnister, not good
. De 50% og 100% er jo helt anderledes fordi der er spillerum, her er det bare ens vurdering af flammen der tæller. Udfordringen er at få en reel varig flamme i 10%. Hvis jeg kan få den etableret, først da kan jeg genbesøge det kW tal jeg kører med, fordi jeg skal se at komme ned fra de 1.9kW jeg har sat 10% til. Jeg kunne sagtens gå ned til 1.5kW, når der ikke er udsigt til kørsel på 10% ydelse, som f.eks. når VVB prioriteringen skal igang, men det ville så betyde jeg skulle stille frem og tilbage på kW ydelsen flere gange om dagen, så den går jo ikke. Mit level på 1.9kW er min 'safe mode'. Skal lige for en ordens skyld bemærke at afvejningen ikke er noget problem, den bliver checket af og til, men har stort set hele tiden været den samme og med de samme piller fra samme forsending. God skorsten, ingen fugt, trækket syntes fint, trækstabilisator åbner som den skal og asken er som kaffegrums uden ubrændte pille, dog ikke på den lyse side, som ville tyde på for meget luft. Det er så hvor det står nu.
Nu er den første dag efter rensning jo overstået, så det hele kører støt og roligt, så det bliver interessant på lørdag. Har printed din instruktion ud, tak, og vil følge den slavisk og skal nok presse mig selv til at tage tiden fuldt ud
. Vil give en rapport på lørdag efter test på ren herd
. MVH Jens