Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

brænderen bliver flydt og fyret vil ikke starte

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
bruunjensen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26 jan 2016 08:43
Mit fyr: blackstar 16 kw
Areal: 264
Brændsel: german pellets
Fremviser gerne i postnummer: 9230

brænderen bliver flydt og fyret vil ikke starte

Indlæg af bruunjensen » 26 jan 2016 08:49

Hej

Har sådan et blackstar 16 kw som der er nogle problemer med, måske hænger det sammen.
Det første problem er at brænderen bliver fyldt med hårdt presset aske og skal renses ca en gang om dagen, det er sket efter jeg har fået ny sending piller, men samme firma og pilletype som før (german pellets fra dk-brænde.dk) jeg har afvejet dem, hvad er galt?

Det andet problem er, at når så jeg har renset brænderen, så skal jeg starte fyret 2-3 gange før det faktisk kommer igang (og nogle gange skal jeg starte oliefyret først for det sker ) (vi har begge slags fyr da der alligevel ikke var skrotpris på mit oliefyr) er det normalt?


håber virkelig der er nogle der kan hjælpe


mvh



Martin Bruun-jensen


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: brænderen bliver flydt og fyret vil ikke starte

Indlæg af pille bruger » 26 jan 2016 09:15

bruunjensen skrev:Hej

Har sådan et blackstar 16 kw som der er nogle problemer med, måske hænger det sammen.
Det første problem er at brænderen bliver fyldt med hårdt presset aske og skal renses ca en gang om dagen, det er sket efter jeg har fået ny sending piller, men samme firma og pilletype som før (german pellets fra dk-brænde.dk) jeg har afvejet dem, hvad er galt?

Det andet problem er, at når så jeg har renset brænderen, så skal jeg starte fyret 2-3 gange før det faktisk kommer igang (og nogle gange skal jeg starte oliefyret først for det sker ) (vi har begge slags fyr da der alligevel ikke var skrotpris på mit oliefyr) er det normalt?


håber virkelig der er nogle der kan hjælpe


mvh



Martin Bruun-jensen
Er styringen på StokerCloud ?
Prøv med andre piller, og se om det er et pilleproblem.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: brænderen bliver flydt og fyret vil ikke starte

Indlæg af Lintz » 26 jan 2016 19:14

bruunjensen skrev:Hej

Har sådan et blackstar 16 kw som der er nogle problemer med, måske hænger det sammen.
Det første problem er at brænderen bliver fyldt med hårdt presset aske og skal renses ca en gang om dagen, det er sket efter jeg har fået ny sending piller, men samme firma og pilletype som før (german pellets fra dk-brænde.dk)
Må indrømme at jeg har hørt det før med German-Pellets - De kan åbenbart svinge meget i kvalitet, og når de gør det, kræver det en omstilling af fyret hver gang.
Har aldrig selv fyret med dem, kun Barlinek i min scotte 16 kw. Eneste jeg har foretaget mig efter indkøringen er at lave en pilleafvejning en gang imellem (en gang om året - ca.) Mit råd er lidt som Pille-bruger. Prøv nogle andre piller.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar