Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nyt tal i styring efter fotocellerens

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Nordsof
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 24 sep 2014 23:54
Mit fyr: Woody 16kW - Black Star 1016
Areal: 170
Brændsel: German Pellet
Fremviser gerne i postnummer: 5220
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Nyt tal i styring efter fotocellerens

Indlæg af Nordsof » 12 jan 2016 10:37

Min godt 1 år gamle Scotte havde fået sodet fotocellen til og var begyndt at få problemer med at se flammer. Logisk nok.

Jeg tog brænder ud og rensede den med en ren klud, hvorefter den kom flot til syne igen. Den var sodet godt til, så kan godt forstå den havde problemer med at se lys. Jeg blæste hele brænderen igennem med trykluft, herd, blæser osv, som jeg plejer. Da jeg startede fyret op igen efter samling, tog den HFI-relæet ? Jeg tog strømstikket til styring ud af stikkontakten og fik gang i HFI igen. Derefter prøvede jeg at kontrolere om alle ledninger på printet sad godt nok. De virkede sådan. Efter næste opstart af styringen (v.7) kom der minsandten et nyt og aldrig før set tal frem i displayet over magasinbeholdning. Det var et tal i cm, der bevægede sig mellem 10-15. Lidt ligesom luxmålertallet farede op og ned ? Hvordan er det kommet frem? Har aldrig set det før, eller ændret noget i styringen. Det er vel noget med magasin fotocelle eller lign. at gøre ikke?

Nå men min luxmåler viste også lys selvom der intet var. Og fyret gik på drift selvom der ikke var kommet gang i bålet. Jeg slukkede igen og prøvede igen da luxmåler igen var faldet til 0. Det hjalp og næste optænding kører pt fint. Luxmåler virker tilsyneladende igen. Dog er der stadig det nye tal i styringen.

Hvad er der sket?


xkfc

Re: Nyt tal i styring efter fotocellerens

Indlæg af xkfc » 12 jan 2016 10:54

Jeg tror der er løs forbindelse til brænder printet, eller at det måske desværre er gået kaput mens du har renset. Hvad var årsagen til at HPFI sprang fra?

Nordsof
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 24 sep 2014 23:54
Mit fyr: Woody 16kW - Black Star 1016
Areal: 170
Brændsel: German Pellet
Fremviser gerne i postnummer: 5220
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Re: Nyt tal i styring efter fotocellerens

Indlæg af Nordsof » 12 jan 2016 10:58

Den sprang fra da jeg startede op første gang efter rens. Ca. 1 minut inde i opstarten vil jeg tro. Hvor sidder den løse forbindelse henne? Alle ledninger sidder vist ok.

xkfc

Re: Nyt tal i styring efter fotocellerens

Indlæg af xkfc » 12 jan 2016 11:10

! minut inde i opstarten kunne lyde som en eltænder der bliver aktiveret efter ventilation, er der 2 eltændere i din brænder?

Det er altid svært med løse forbindelser, det kan jo være mellem print og kronemuffe eller i stikket.

Nordsof
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 24 sep 2014 23:54
Mit fyr: Woody 16kW - Black Star 1016
Areal: 170
Brændsel: German Pellet
Fremviser gerne i postnummer: 5220
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Re: Nyt tal i styring efter fotocellerens

Indlæg af Nordsof » 12 jan 2016 11:13

Ja, der er 2 eltændere i. Er der nogen måde at fjerne ca-tallene, eller prøve opdatering/reset af styringen?


xkfc

Re: Nyt tal i styring efter fotocellerens

Indlæg af xkfc » 12 jan 2016 11:18

Jeg ved ikke så meget om V7, men mon ikke pillebruger bryder ind lige pludselig.

Jeg har en fornemmelse af at den ene eltænder er gået.

xkfc

Re: Nyt tal i styring efter fotocellerens

Indlæg af xkfc » 12 jan 2016 11:23

Da flere ting måler forkert kan det være fælles ledningen der er løs forbindelse i, den er orange i manualen og sidder i T i styringen

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Nyt tal i styring efter fotocellerens

Indlæg af pille bruger » 12 jan 2016 11:25

Det kunne være en defekt eltænder der fik relæet til at udløse.
Når du samtidig har lux måling, når der ikke er lys, kunne det også være en fejl montering på motor print.
Gå derfor alle ledninger efter, og se at motor print er fri for smuds eller kondens.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Nordsof
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 24 sep 2014 23:54
Mit fyr: Woody 16kW - Black Star 1016
Areal: 170
Brændsel: German Pellet
Fremviser gerne i postnummer: 5220
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Re: Nyt tal i styring efter fotocellerens

Indlæg af Nordsof » 12 jan 2016 11:31

Det må være en fejl med smuds og kondens som du siger. Lige nu kører den fint, dog stadig med "de nye tal" på skærmen. Jeg må se om den bliver ved med at opføre pænt. Har brug for lidt varme i huset :|


Besvar